Футуризм Е. Вареза у фортепіанному прояві його творчості

Автор(и)

  • Dariia Androsova доктор мистецтвознавства, професор Одеської національної музичної академії ім. А.В.Нежданової, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2017.138634

Ключові слова:

футуризм, виразність фортепіано, клавірно-ударні ефекти фортепіано, неокласицизм, стиль у музиці

Анотація

Мета дослідження – вивчення специфіки трактування Е. Варезом виразності фортепіано, що займало значне місце в музичній класиці попереднього етапу і надзвичайно критично, але все ж використовувалося в тво- рчості автором "Іонізації". Наукова новизна. З аналізу зрозумілою стає не тільки обмежувальна установка щодо виразних можливостей фортепіано, а й принципово клавірна, тобто співвідносна з неокласичними тяжіннями ХХ ст. позиція Е. Вареза. Висновки. Очевидною є тенденція розглядати футуристичні відкриття сонористики в автономії від ідеолого-політичного "заряду", так підкреслюваного в свій час групою Марінетті, яка водночас до середини ХХ ст. виявилася смисловим анахронізмом, нецікавим для використання в художньо-музичному наповненні, що автоно- мізувалося в самозначущі клавірно-ударні ефекти емблематичних творів маестро.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-10

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення