СИНТЕЗ ДИРИГЕНТСЬКО-РЕЖИСЕРСЬКОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ У ВТІЛЕННІ ОПЕРНОГО СПЕКТАКЛЮ (на прикладі Оперної студії НМАУ ім. П.І. Чайковського)

Автор(и)

  • Pavlo Pohodzey викладач Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2017.138657

Ключові слова:

диригент, режисер, творча взаємодія, оперний театр, Оперна студія НМАУ ім. П.І. Чайковського

Анотація

Мета роботи – дослідити актуальні питання творчих взаємовідносин оперно-симфонічних диригентів та режи- серів-постановників в опері та особливості їхньої співпраці в сучасному українського музичному театрі. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, компаративного та мистецтво- знавчого методів дослідження для визначення основних функцій режисера і диригента у процесі постановки оперного спектаклю, з’ясуванні значення творчої взаємодії фахівців різних видів і жанрів мистецтва в процесі постановки оперного твору, а також важливості прищеплення майбутнім митцям навичок творчої співпраці, що розглянуто в контексті діяльності Оперної студії НМАУ ім. П.І. Чайковського. Дослідження спирається на практичний досвід фахівців у галузі музично-театрального мистецтва. Наукова новизна дослідження полягає у аналізі синтетичної взаємодії та взаємовідносин диригентської і режисерської ролей у процесі інтерпретації у постановці оперного спектаклю на прикладі Оперної студії НМАУ ім. П.І.Чайковського, що дасть можливість віднайти оптимальне їх поєднання для реалізації праці як режисера, так і диригента в постановці оперного спектаклю. Висновки. В результаті проведе- ного дослідження встановлено, що в процесі роботи над постановкою оперного спектаклю для високохудожньої і професійної інтерпретації та втілення театрального задуму твору однаково важливою є як режисерська робота, так і диригентська. Саме такий практичний підхід має домінувати і в роботі Оперної студії Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського, в якій набувають свого першого досвіду студенти під час навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-10

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення