Методологічні засади продуктивної наукової школи І.А. Котляревського
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138979Ключові слова:
продуктивна наукова школа, наукова мова, проблемний аналіз, тема дослідження, абстрактне мислення, дар наукового передбаченняАнотація
Мета дослідження – вивчити методологічні основи продуктивної наукової школи І.А.Котляревського, перспективні для розвитку музикознавства майбутнього. Вивчення принципів наукової школи, сформованої у вітчизняному музикознавстві на межі ХХ-ХХІ століть, набуло особливої актуальності. Створена І. А. Котляревським продуктивна наукова школа – одна з найбільш перспективних і оригінальних в українському музикознавстві, про що свідчить результативність методів наукового пізнання і формування наукового світогляду учнів. Методологія дослідження заснована на історико-логічному, системному, діалектичному методах аналізу, опертя на які сприяє усвідомленню сутності продуктивної наукової школи І. А. Котляревського. Наукова новизна дослідження полягає у системному аналізі принципів продуктивної наукової школи у музикознавстві, витлумачених в аспекті відображення особистісних якостей вченого. Серед рис наукової школи І.А. Котляревського – вміння знаходити проблемну ситуацію, трактування теми дослідження як генокоду роботи, відмова від попередньої праці в ім’я "ядра" дослідження, метод трансцендентального споглядання, діалектичний і системний методи дослідження, проблемний аналіз, "здоровий прагматизм", миттєве конструювання цілого в його деталях, моделювання структури і змісту дослідження, що випереджає написання (прочитання) роботи, понятійна щільність наукового тексту, його прогностичний характер, абстрактне мислення, дар наукового передбачення. Віра у потенційні можливості і талант учня у науковій школі І.А. Котляревського поєднувалися з імперативно сформульованими положеннями, що визначали спрямування дослідження. Вимоги до наукової мови відповідали "висоті позиції" дослідника. Зміст одного з імперативів наукової школи І.А. Котляревського полягає в тому, що вчений має вміти поставити як головне чи не кожне положення дослідження. Якщо у результаті цієї операції дослідження збереже свою значущість, то це засвідчує важливість даного положення у структурі і змісті праці. Висновки. Осмислення принципів і закономірностей продуктивної наукової школи І.А. Котляревського має методологічне і прогностичне значення для розвитку вітчизняного музикознавства.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.