ПОСТАНОВКА МОВНОГО ГОЛОСУ ЯК ОСНОВА ОПАНУВАННЯ АРТИСТОМ МАЙСТЕРНІСТЮ СЛОВЕСНОЇ ДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160338Ключові слова:
голос, голосомовний апарат, словесна дія, сценічне мовлення, театр, артистАнотація
Мета роботи – визначити основні принципи роботи над розвитком сценічного голосу, охарактеризувати професійні властивості мовного голосу артиста, його ознаки та методи роботи над ним. Методологія досліджен-ня полягає у застосуванні аналітичного, функціонального, мистецтвознавчого, системного, методів дослідження, принципів роботи над постановкою голосу, його розвитком , аналізі професійних властивостей мовного апарату артиста та методів і прийомів позбавлення вад голосового апарату. Наукова новизна полягає у апробації інно-ваційних розробок з питань постановки мовного голосу майбутніх фахівців сценічного мистецтва та у теоретич-ному обґрунтуванні основних критеріїв професійного оволодіння ними, а також засвоєння принципів роботи над розвитком голосу у художньо-творчому процесі. Висновки. Оволодіння принципами роботи над розвитком голо-су, його постановкою та збереженням професійних якостей мовного апарату – найважливіше завдання майстрів сценічного мистецтва. Артисту потрібний такий голосо-мовний апарат який би досконало і надійно передавав внутрішню суть словесної дії як необхідної складової сценічного мистецтва.
Посилання
Аксёнов В. Искуссство художественного слова / В. Аксёнов. – Москва: Изд-во Академии педагогичес-ких наук РСФСР, 1962. – 132 с.
Гротовський Є. Театр. Ритуал. Перформер : пер. з пол. / Єжи Гротовський – Львів: Літопис, 1999. – 185 с.
Карасьов М.М. Станіславський і сценічна мова/ М.М. Карасьов. – Київ, Мистецтво, 1963. – 160 с.
Моисеев Ч.Г. Дыхание и голос драматического актера / Ч.Г. Моисеев. – Москва: ГИТИС, 2005. – 112 с.
Муравьёв Б.Л. От дыхания – к голосу. Робота над речевым дыханием актёра / Б.Л. Муравьёв. – Лени-
нград: ЛГИТМиК, 1982. – 170 с.
Нечаєнко Т.В. Словесна дія: основи техніки мовлення: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. культури
мистецтв / Т.В. Нечаєнко. – Київ: ДАКККіМ, 2000. – 136 с.
Станиславский К. С. Собрание сочинений. В 8 т. Т. 2. Работа актера над собой, Ч. 1. Работа актера над собой в творческом процессе переживания. Дневник ученика / ред. коллегия М. Н. Кедров (глав. ред.) В. Н. Прокофьев ; подгот. текста, вступ. ст. и примеч. Г. В. Кристи – Москва : Искусство, 1954. – 424 с.
Юссон Р. Певческий голос / Р. Юссон. – Москва, 1974. – 110 с.
Aksenov V. (1962). Art of the artistic word, Moscow: Publishing House of the Academy of Pedagogical Sciences of the RSFSR [in Russian].
Grotowski E. (1999). Theater. Ritual. Performer: per. from the floor, Lviv: Chronicle [in Ukrainian].
Karasev M.M. (1963). Stanislavsky and stage language, Kyiv, Art [in Ukrainian].
Moiseyev CH.G. (2005). Breath and the voice of a dramatic actor, Moscow: GITIS [in Russian].
Muravyov B.L. (1982). From the breath to the voice. Robot over the speech breathing of the actor, Leningrad: LGITMiK [in Russian].
Nichaenko T.V. (2000). Verbal Effect: The Basics of Speech Technology: Teaching. manual for studio higher tutor shut up Culture and Arts, Kyiv: DAKKKiM [in Ukrainian].
Stanislavsky K.S. (1954). Collection of works. In 8 vols T. 2. The actor's work on himself, C. 1. The actor's work on himself in the creative process of experiencing. Diary of a student / ed. the board of MN Kedrov (editor-in-chief) VN Prokofiev; preparation. text, entry. Art. and note. GV Kristi Moscow: Art [in Russian].
Husson R. (1974). Singing voice, Moscow [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.