Тенденції розвитку міжкультурної комунікації в соціальних мережах
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2022.269429Анотація
Мета дослідження – виявити особливості та тенденції розвитку міжкультурної комунікації в контексті специфіки простору соціальних мереж на сучасному етапі. Методологія дослідження. Застосовано метод порівняльного аналізу (для розгляду взаємодії культур у традиційному просторі та просторі соціальних мереж); аналізу відкритих джерел інформації, що являють собою інформаційні ресурси в інтернеті (для виявлення механізмів формування культурних кордонів, а також їх подолання) та ін. Наукова новизна. Досліджено специфіку, форми та функції міжкультурної взаємодії в соціальних мережах; виявлено характер і тенденції розвитку міжкультурних комунікацій у соціальних мережах на початку третього десятиліття ХХІ ст. Висновки. Сучасні мережеві комунікації (зокрема соціальні мережі) є універсальним соціокультурним механізмом, який виник у результаті генезису та функціонування культури у взаємодії із соціальними параметрами, використання в якій інформаційно-комунікаційних технологій створює умови для легкого подолання культурних кордонів. Соціальні мережі, які представлені вебдодатками, що дають змогу людям взаємодіяти між собою, і які забезпечують середовище для обміну всіма видами контенту, що створюють іншими медіазасобами, є ефективним інструментом розвитку міжкультурної комунікації, оскільки надають людині можливість не лише вільно спілкуватися, але й відкривати для себе міжкультурні цінності та легко адаптуватися до них. Інструменти соціальних мереж, які культивують міжкультурну комунікацію, постійно розширюються та урізноманітнюються. Окрім фейсбуку й інших соцмереж, багато користувачів спілкується через мікроблоги та нові застосунки – як наслідок, сформувалася концепція стійкого міжкультурного діалогу: користувачі отримують можливість досить ефективно вирішувати власні проблеми в межах іншої культури, швидше заводити друзів, стежити за різними подіями в певному соціокультурному просторі, бути частиною культурних цінностей, адаптуватися до них та ін.
Ключові слова: міжкультурна комунікація, соціальні мережі, додатки, спілкування, міжкультурний діалог, міжкультурна адаптація.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.