БАЛЕТ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ» У ПОСТАНОВЦІ РАДУ ПОКЛІТАРУ: ОСОБЛИВОСТІ ВТІЛЕННЯ КЛАСИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277667Анотація
Мета статті полягає в розкритті художніх образів у балетній виставі «Маленький принц» Раду Поклітару з музикою В. А. Моцарта й українських колискових у виконанні Марії Пилипчак. Методологія роботи ґрунтується на культурологічному аналізі з елементами музикознавчого аналізу. Здійснений аналіз забезпечує знайомство з балетною виставою, постановка якої відбулася на театральній сцені. На основі синтезування отриманих результатів дослідження встановлено закономірності сценічного розвитку во взаємодії хореографії, музики та візуалізації. Метод узагальнення дав змогу зафіксувати послідовність формування балетних образів, розкриття подій у діалозі з музикою і візуальним рядом. Наукова новизна роботи полягає в тому, що здійснено аналіз зазначеного балету Р. Поклітару. Розкрито взаємодію хореографії, музики, візуального ряду при втіленні філософської казки Антуана Сент-Екзюпері. Текст статті може бути використаним при підготовці лекції з викладання музично-теоретичних і музично-історичних дисциплін. Висновки. На основі аналізу балетної вистави «Маленький принц» Р. Поклітару розкрито музичні характеристики Маленького Принца, Троянди, Змія та інших дійових осіб. Сценічна єдність хореографії, музики, візуального ряду допомогла втілити художні образи в музично-театральному жанрі. Хореографія (елементи класики, вільні рухи, зображальність у рухах) підкріплена музичною емоційністю і візуалізацією. Візуальний ряд суттєво вплинув на передачу філософії та змісту літературного джерела. Драматургія балету підкорена сюжетному розвитку. Музична основа балету стала ґрунтом для втілення художніх образів у балетні: твори Моцарта (симфонія №1, Фантазія ре-мінор, Концерт для фортепіано з оркестром №23, 2 частина) й українські колискові.
Ключові слова: втілення класики, літературне джерело, фортепіанна музика, симфонія, фантазія, художній образ, Раду Поклітару, балет «Маленький принц», Вольфганг Амадей Моцарт, українські колискові.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.