Блоги як пізнавальний ресурс у контексті сучасної цифрової культури

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.338818

Ключові слова:

цифрова культура, блог, когнітивний потенціал, інтернет-дискурс, культурна комунікація, культура споживання інформації, онлайн-навчання, комунікативні практики

Анотація

Мета статті – виявити пізнавальний потенціал блогів як елемента цифрової культури, що формує нові практики сприйняття, осмислення та передачі знань. Методологічною основою дослідження стали: методи аналізу й синтезу, узагальнення та систематизації – для виявлення проблемних аспектів теми та всебічного їх опрацювання; контент- і дискурс-аналіз, що дало змогу виявити специфіку блогів як цифрових комунікативних інструментів; міждисциплінарний підхід: проблемне питання проаналізовано з позицій таких наук, як культурологія, комунікативістика, когнітивістика, педагогіка, психологія, цифрова лінгвістика. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній блоги представлено як когнітивний інструмент цифрової культури, у межах якого виробилися власні моделі передачі інформації, з інтелектуальною та емоційною залученістю аудиторії, що дає змогу в результаті віртуальної взаємодії формувати культурні установки покоління ХХІ ст. Висновки. Отже, у сучасному інформаційному суспільстві блоги постають як форма цифрової комунікації, що активно транслює знання, формує культурні орієнтири, використовуючи власні специфічні когнітивні механізми їх вироблення. Пізнавальний потенціал блогів посилений такими ознаками блогів, як комунікативність, наявний образ автора, спрямованість контенту на певного користувача, емоційність подачі інформації, інтерактивність та доступність. У контексті цифрової культури блоги постають як майданчики для формальної і неформальної освіти. Як складник сучасної цифрової культури, вони на сьогодні відіграють важливу роль у формуванні культури споживання інформації, поширенні матеріальних і культурних цінностей суспільства, сприяють їх переосмисленню в умовах глобалізованого інформаційного простору.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-07

Номер

Розділ

Культурологія