Формування музейного зібрання Національного музею «Київська картинна галерея»: націоналізовані колекції. Частина 1

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.338979

Ключові слова:

музей, музейний фонд, музейні зібрання, націоналізація мистецьких колекцій, мистецька колекція родини Терещенків, мистецька колекція Гансена О., Національний музей ―Київська картинна галерея‖

Анотація

Мета роботи: аналіз шляхів та форм створення фондів вітчизняних музеїв на початку ХХ століття, на прикладі Національного музею “Київська картинна галерея”. Методологія дослідження полягає у застосуванні загальнонаукових методів, таких, як синтез, аналіз, класифікація, періодизація отриманих наукових даних, а також спеціальних методів дослідження, зокрема, історичного та порівняльно-історичного. Наукова новизна полягає у розширенні уявлень щодо особливостей діяльності Національного музею “Київська картинна галерея”, а саме – процесів формування музейного фонду на початку свого становлення у 20-х роках ХХ ст. Крім того, доповнені та розширені для наукового обігу архівні дані щодо функціонування музею на початку ХХ століття. Висновки. Підводячи підсумки аналізу формування музейних фондів вітчизняних музейних установ у 20-х роках ХХ століття на прикладі Національного музею “Київська картинна галерея”, стає зрозумілим, що  в його основі покладено процеси експропріації та націоналізації приватних мистецьких колекцій, зокрема родини Терещенків та Гансена О., та їх подальший, регламентований державними установами, перерозподіл між музеями, таким чином детермінуючи концепцію розвитку музею.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-07

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація