Квітка Цісик: синтез української музичної традиції та технологій звукозапису в альбомі «Два кольори»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339031Ключові слова:
Квітка Цісик, «Два кольори», звукорежисура, звукозапис, виробництво музики, мікшування, українська музика, фольклор, звукові технології, Едвард Ракович, Джек Кортнер, «Clinton Recording Studios»Анотація
Мета дослідження — проаналізувати естетичну, технологічну й культурну складові альбому «Two Colors» як втілення художнього синтезу українського фольклору й західних звукорежисерських стандартів. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні музикознавчого, звукотехнічного, інтерпретаційного та культурологічного підходів. Застосовано елементи критичного слухового аналізу фонограми, вивчення параметрів мікшування, дослідження інтерв’ю, технічної документації, біографічних джерел і дискурсу української музичної діаспори. Наукова новизна полягає у системному аналізі альбому співачки К. Цісик «Two Colors» з позицій інтегрованої звукорежисерської, мистецтвознавчої та культурологічної аналітики, що вперше розкриває синергію студійної технології, фольклорної автентики та художньої комунікації. Висновки. Альбом «Two Colors» Квітки Цісик демонструє інтеграцію української пісенної традиції в західний студійний формат. Виконання композиції «Два кольори» поєднує академічну вокальну школу з елементами білоголосся, що формує автентичне й емоційно насичене звучання. Аранжування, здійснене Джеком Кортнером, ґрунтується на симфонічному мисленні, яке дозволяє адаптувати фольклор до оркестрового звучання без втрати національної специфіки. Творче використання звукових технологій (аналогових та цифрових) в процесах запису та мікшування альбому забезпечило масштабність, характерний тональний баланс, технічну якість, теплоту й структурну цілісність звучання, естетичне забарвлення та підкреслений емоційний відгук від прослуховування фонокомпозиції музичного твору. Унікальна художня комунікація сімейства Цісик разом із найкращими сесійними музикантами створило світовий прецедент творчої співпраці та отриманого творчого результату. Отже альбом співачки К. Цісик «Two Colors» є прикладом технічно майстерного студійного продукту та водночас культурного артефакту, що повертає українську пісенну традицію до сучасного музичного простору.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.