Від естрадних вокальних конкурсів до медіаформатів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339034Ключові слова:
Естрадний вокал, вокальні конкурси, медіаформати, соціокультурні трансформації, українська музика, шоу-бізнесАнотація
Мета роботи – дослідити еволюцію українського естрадного вокалу крізь трансформації національних і міжнародних вокальних конкурсів, а також ключових медіаформатів протягом останніх десятиліть. Методологія дослідження базується на історико-культурологічному підході та системному аналізі, для глибшого розуміння трансформації національних і міжнародних вокальних конкурсів. Наукова новизна роботи полягає що вперше простежується еволюція українського естрадного вокалу в контексті вітчизняних фестивалів до сучасної інтеграції у телевізійні реаліті-шоу, комплексно аналізуючи при цьому вплив цих конкурсів та медіаформатів на формування критеріїв професіоналізму та механізмів появи нових зірок на українській естрадній сцені. Висновки. В статті доводиться, що естрадні вокальні конкурси відіграли фундаментальну роль у становленні та розвитку української естрадної вокальної школи. На початкових етапах, національні фестивалі, такі як «Червона Рута», «Пісенний Вернісаж» та «Конкурс імені Володимира Івасюка», були основними платформами для виявлення талантів, формування професійних стандартів та популяризації україномовної пісні. Вони не лише відкривали нові імена, а й сприяли розвитку української музичної індустрії. З появою та розвитком телебачення, а згодом і глобальних медіаформатів, таких як «Євробачення», «Голос країни» та «Х-Фактор», відбулася трансформація як самих конкурсів, так і шляхів розвитку естрадних вокалістів. Ці міжнародні проєкти перетворили вокальні змагання на масштабні телевізійні реаліті-шоу, де важливим став не лише вокальний талант, а й харизма, здатність працювати з камерою, емоційна подача та історія учасника. Еволюція медіаформатів суттєво змінила механізми появи нових зірок та взаємодії артистів з аудиторією. Ця трансформація підкреслює гнучкість та здатність української естради до постійного оновлення, залишаючись при цьому важливим елементом національної культури.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.