Музична культура Галичини кінця ХІХ – першої половини ХХ століття в розвитку української музичної традиції

Автор(и)

  • Богдан Березовський

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2025.339048

Ключові слова:

Галичина, музична культура, духовенство, композитори, хорове мистецтво, фольклор, музична освіта, культурна ідентичність

Анотація

Мета статті – виявити внесок галицьких композиторів означеного періоду в розвиток української музичної традиції, встановити їх роль у процесі національного-культурного становлення. Методологію дослідження становили культурно-історичний метод, застосований для встановлення взаємозв’язку музичного мистецтва з процесами національного відродження, формування української ідентичності; джерелознавчий аналіз – для опрацювання досліджень, музичних видань, фольклорних збірників; порівняльний – для зіставлення європейських музичних стильових тенденцій з українськими; біографічний, що дав змогу розкрити роль окремих священнослужителів-композиторів у формуванні національної музичної традиції. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній на основі історико-культурного контексту актуалізовано роль духовенства у формуванні музичної традиції Галичини кінця ХІХ – першої половини ХХ ст. як основи формування національного музичного мислення. Висновки. Галичина кінця ХІХ – першої половини ХХ с. відіграла важливу роль у формуванні української музичної традиції. Це був період піднесення музичної культури на Галичині в результаті соціально-політичних змін та активної участі окремих культурних особистостей. Їх індивідуальна творчість як композиторів, диригентів, педагогів, виконавців, культурно-освітніх діячів сформувала музичні традиції, які стали важливою частиною національної ідентичності. Саме в Галичині вперше було сформовано модель національного музичного мислення, яка стала основою для подальшого розвитку української академічної музики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Номер

Розділ

Музичне мистецтво