Українська сопілка як соціокультурний феномен у глобальному музичному просторі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2025.344472

Ключові слова:

українська сопілка, транснаціональні форми репрезентації, музичний простір, музикознавче осмислення, фольклорні ансамблі, академічні ансамблі, кросжанрові ансамблі, діаспорні форми збереження, культурний код, культурна ідентичність, глобалізація музичних практик, транскультурна мобільність, музична дипломатія, культурна спадщина, етнічна музика, музична традиція, музична комунікація

Анотація

Мета дослідження – виявити та проаналізувати форми репрезентації української сопілки в глобальному музичному просторі в контексті музикознавчо-культурологічного осмислення. Методологія статті базується на комплексному підході, що включає аналіз функціонування інструмента в складі фольклорних, академічних і кросжанрових ансамблів у Європі, Північній і Південній Америці, Австралії, частково Азії. Наукова новизна дослідження полягає в системному аналізі транснаціональних форм репрезентації української сопілки в музичному просторі сучасного світу. Вперше здійснено комплексний розгляд інструмента як знакової одиниці культурного коду, що втілює автентичні елементи звукової традиції та адаптується до сучасних форматів сценічної комунікації. Висновки. У результаті проведеного дослідження, аналізу транснаціональних форм репрезентації української сопілки в музичному просторі сучасного світу систематизовано відомості про функціонування інструмента у складі фольклорних, академічних і кросжанрових ансамблів у Європі, Північній і Південній Америці, Австралії, частково Азії. Виявлено естетичні, жанрові й соціокультурні моделі використання сопілки в контексті глобального музичного обігу. Розглянуто інструмент як культурне надбання, що втілює автентичні елементи звукової традиції та водночас адаптується до сучасних форматів сценічної комунікації. Особливу увагу приділено діаспорним формам збереження сопілки як елемента репрезентативної культури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Номер

Розділ

Музичне мистецтво