Mathematical model of promotion the company based on using the website

Authors

  • Наталія Борисівна Івченко Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Ukraine
  • Людмила Володимирівна Лимар Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1573

Keywords:

Рromotion, Internet, web-site, cluster, model

Abstract

The mathematical model of allocation groups of users of a website is offered, based on clusters analyses. Classification of types users of a website is resulted, attributes of clusters are determined, sets the information for everyone cluster are offered. Is considered the example of use the model

Author Biographies

Наталія Борисівна Івченко, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра економічної кібернетики

Людмила Володимирівна Лимар, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна, 14, м. Харків, Україна, 61166

Магістрант

Кафедра економічної кібернетики

References

  1. Уилсон Р. Планирование стратегии Интернет-маркетинга [Текст] / Ральф Ф. Уилсон. – М.: Издательский Дом Гребенникова, 2003. – 264 с.
  2. Коу Д. Маркетинг и продажи В2В [Текст]: Пер. с англ. М.З.Штернгарца / Д. Коу. – М.: ООО «Издательство «РОСМЭН-ПРЕСС», 2004. – 239 с.
  3. Гаркавенко С.С Маркетинг [Текст]: підручник / Гаркавенко С.С. – К: Лібра, 2002. – 712 с. – ISBN 966-7035-41-7.
  4. Баскакова М.Ю. Вибір стратегії просування на ринок нової продукції [Текст] / М.Ю. Баскакова // Проблеми науки. – 2007. - №4. – с. 18-24.
  5. Дергачова В.В. Глобалізація бізнесу та Інтернет-маркетинг: перспективи і проблеми [Текст] / В.В. Дергачова, О.О.Скибіна. – Донецьк: Дон дует. 2007. – 215 с. – ISBN 978-966-385-044-3.

How to Cite

Івченко, Н. Б., & Лимар, Л. В. (2012). Mathematical model of promotion the company based on using the website. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(4(51), 34–37. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1573

Issue

Section

Mathematics and Cybernetics - applied aspects