Kooperentsiya strategy as functioning businesses to market innovation

Authors

  • Наталя Іванівна Чухрай Національний університет “Львівська політехніка”, вул. Ст. Бандери 12, м. Львів, Україна., Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.2353

Keywords:

Interaction agent market, competition and cooperation in a competitive environment, co-opetition strategy

Abstract

Modern changes, which are subject to competition in the market innovations, are identified. Contradictory nature of interaction among participants of the innovation process in the form of competition and cooperation in competitive environment are characterized. Appropriateness application co-opetition as strategy development for market innovation are proved

Author Biography

Наталя Іванівна Чухрай, Національний університет “Львівська політехніка”, вул. Ст. Бандери 12, м. Львів, Україна.

Доктор економічних наук, професор.

Завідувач кафедри менеджменту організацій

References

  1. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. 2-е изд. /Ж.-Ж. Ламбен, Р. Чумпитас, И. Шулинг / Пер. с англ. Кошевой Н.В. – СПб.: Питер, 2010. – 720 с.
  2. Брун М. Гиперконкуренция: характерные особенности, движущие силы и управление / Манфред Брун // Менеджмент и маркетинг./ Інтернет-ресурс: http://vasilievaa.narod.ru.
  3. Портер М. Стратегія конкуренції / Пер. з англ. А.Олійник, P. Скільський. – К.: Основи, 1998.-390 с.
  4. Шнипко О.С. Конкуренція як специфічна форма конфлікту і співіснування суб’єктів ринку / О.С. Шнипко // Економіка і прогнозування. – № 1. – с. 33-44.
  5. Юданов А.Ю. Конкуренція: теорія и практика / А.Ю. Юданов / 3-е узд. испр. и доп. – М.: Гном и Д, 2001. – с. 61-62.
  6. Adner R. Ekosystem innowacji: co może zawieść? // Harvard Business Review Polska. – Wrzesień, 2009. – Стор. 60-72.
  7. Branderburger A.M., Nalebuff B.G. Co-opetition. – N.-Y.: Doubleday, 1996.
  8. Chan Kim W., Mauborgne R. Strategia błękitnego oceanu. – Warswawa: MT Biznes, 2005. –336 S.
  9. Chan Kim W., Mauborgne R. Tworzenie nowych przestrzeni rynkowych // Zarządzanie innowacją. - Harvard Business Review. – 2007. – S. 7-13.
  10. Moore J.F. The Death of Competition / J.F. Moore. – N.-Y.: Doubleday, 1996.

How to Cite

Чухрай, Н. І. (2012). Kooperentsiya strategy as functioning businesses to market innovation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(5(49), 20–22. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.2353

Issue

Section

Integrated strategic management, project management and software development companies and territorial