Експериментальні дослідження напруженого стану поверхневого шару деталі при абразивній обробці затопленими струменями

Автор(и)

  • O. O. Andіlahay ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6733.29.2014.39233

Ключові слова:

струменево-абразивна обробка, напружений стан, мікротвердість, абразивне зерно, наклеп, старіння металу, травлення, формоутворення поверхневого шару

Анотація

У роботі проведено комплекс експериментальних досліджень, спрямованих на оцінку стану оброблюваних поверхонь деталей за результатами абразивної обробки затопленими струменями. Встановлено, що в процесі обробки відбувається безладне неорієнтоване накладення слідів абразивних зерен на оброблювані поверхні, в результаті чого формується напружений поверхневий шар товщиною 4 - 5 мкм. Оброблена поверхня набуває наклеп, що підтверджується дослідженням мікротвердості до і після абразивної обробки деталей у вільному стані затопленими струменями

Біографія автора

O. O. Andіlahay, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

Доктор технічних наук, доцент

Посилання

Проволоцкий А.Е. Струйно-абразивная обработка деталей машин / А.Е. Проволоцкий. – К. : Техника, 1989. – 177 с.

Белецкий Д.Г. Основные параметры безэжекционной гидроабразивной обработки / Д.Г. Белецкий, В.Н. Жемчугов // Вестник машиностроения. – 1967. – № 5. – С. 53-56.

Андилахай А.А. Абразивная обработка деталей затопленными струями / А.А. Андилахай. – Мариуполь : ПГТУ, 2006. – 190 с.

Андилахай А.А. Теоретические и экспериментальные исследования формообразования поверхностей деталей в процессе обработки свободными абразивными зернами / А.А. Андилахай // Вісник Приазов. держ. техн. ун-ту. : Зб. наук. пр. – Маріуполь, 2000. – Вип. 10. – С. 164-172.

##submission.downloads##

Як цитувати

Andіlahay O. O. (2015). Експериментальні дослідження напруженого стану поверхневого шару деталі при абразивній обробці затопленими струменями. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (29), 134–139. https://doi.org/10.31498/2225-6733.29.2014.39233