Formalization of process of forming university's information image in the social environments on the Internet

Authors

  • Роман Орестович Корж Lviv Polytechnic National University S. Bandery str., 12, Lviv, Ukraine, 79013, Ukraine
  • Андрій Миколайович Пелещишин Lviv Polytechnic National University S. Bandery str., 12, Lviv, Ukraine, 79013, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5022-0410

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18454

Keywords:

the Internet, social communications, social environment of the Internet, university

Abstract

Information image of a university in social services on the Internet is a mass-available information about a university on WWW websites and specialized services that provide the possibility of broad public discussion, modification and creation of new information directly at the location.

In the article the process of creating information image in social services on the Internet (II SSI) is researched and three stages are distinguished:

1. Activity of the information source;

2. Activity of the information generator;

3. Image generating activity based on generator’s materials.

If each stage is carried out without external controlling actions, it is a natural unmanaged process of creating II SSI. However, in practice for large universities such processes are subject to be under control, though, not always with positive intentions regarding the university.

It was established that control on behalf of the university can be maintained at each of the stages, but absolute control aimed at obtaining significant effect should be maintained continuously at all stages.

Author Biographies

Роман Орестович Корж, Lviv Polytechnic National University S. Bandery str., 12, Lviv, Ukraine, 79013

PhD, Department of Electronic means of information and computer technologies

Андрій Миколайович Пелещишин, Lviv Polytechnic National University S. Bandery str., 12, Lviv, Ukraine, 79013

DSc, Department of social communications and information activity

References

  1. Пелещишин, А. М. Позиціонування сайтів у глобальному інформаційному середовищі: Монографія [Текст] / А. М. Пелещишин. – Львів : Вид-во Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 258 с.
  2. Пелещишин, А. М. Процеси управління інтерактивними соціальними комунікаціями в умовах розвитку інформаційного суспільства: монографія [Текст] / А. М. Пелещишин, Ю. О. Сєров, О. Л. Березко, О. П. Пелещишин, О. Ю. Тимовчак-Максимець, О. В. Марковець; за заг. ред. А. М. Пелещишина. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 368 с.
  3. Ших, К. Эра Facebook. Как использовать возможности социальных сетей для развития вашего бизнеса [Текст] / К. Ших – Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2010. – 304 с.
  4. Metz, A. The Social Customer: How Brands Can Use Social CRM to Acquire, Monetize, and Retain Fans, Friends, and Followers [Текст] / A. Metz – McGraw-Hill, 2011. – 304 с.
  5. Columbus, L. Gartner's Magic Quadrant for Social CRM and the Social Enterprise. [Електронний ресурс] [Текст] / L. Columbus – Режим доступу: http://www.forbes.com/sites/louiscolumbus/2012/10/02/gartners-magic-quadrant-for-social-crm-and-the-social-enterprise/ – 12.01.2013 р. – Заголовок з екрану.
  6. Скотт, Д. М. Новые правила маркетинга и PR. Как использовать социальные сети, блоги, подкасты и вирусный маркетинг для непосредственного контакта с покупателем [Текст] / Д. М. Скотт – М. : Альпина Паблишер, 2013. – 352 с.
  7. Крылов, А. Н. Влияние имиджа на качество учебного процесса в вузе [Текст] / Управление качеством учебного процесса в вузе: Проблемы и перспективы. – М. : Издательство Национального института бизнеса, 2006. – С. 146-152.
  8. Шевченко, Д. А. Интернет-маркетинг в вузах [Електронний ресурс] / Д. А. Шевченко – Режим доступу: http://kafmr.rggu.ru/index.php?s=file_download&id=852 – 14.09.2013р. – Заголовок з екрану.
  9. Тымовчак-Максимец, О. Ю. Алгоритм идентификации релевантных атомарных ситуаций при поиске потребительского опыта на веб-форумах [Текст] / О. Ю. Тымовчак-Максимец, А. Н. Пелещишин // Информационные системы и технологии : Материалы Международной научно-технической конференции. – Красноярск : Изд. Научно-инновационный центр, 2012. – С. 29-33.
  10. Fedushko, S. The verification of virtual community member's socio-demographic characteristics profile / S. Fedushko, O. Peleschyshyn, A. Peleschyshyn, Y. Syerov // Advanced Computing: An International Journal ( ACIJ ) – 2013. – Vol.4, No.3. – P.29-38. – Available at: http://airccse.org/journal/acij/papers/4313acij03.pdf .
  11. Peleshchyshyn, A. (2007). Pozytsionuvannia saitiv u hlobal’nomu informatsiinomu seredovyshchi [Positioning of Websites in the Global Information Environment]. Lviv Polytechnic National University Publishing House, 258 p.
  12. Peleshchyshyn, A., Syerov, Yu., Berezko, O., Peleshchyshyn, O., Tymovchak-Maksymets, O., Markovets, O. (2012). Procesy upravlinnya interaktyvnymy social’nymy komunikaciyamy v umovax rozvytku informacijnogo suspil`stva [Processes of Regulating Interactive Social Communications in the Developing Information Society]. Lviv Polytechnic National University Publishing House, 368 p.
  13. Shih, C. (2010). The Facebook Era: Tapping Online Social Networks to Build Better Products, Reach New Audience, and Sell More Stuff. Mann, Ivanov and Ferber, 304 p.
  14. Metz, A. (2011). The Social Customer: How Brands Can Use Social CRM to Acquire, Monetize, and Retain Fans, Friends, and Followers. McGraw-Hill, 304 p.
  15. Gartner's Magic Quadrant for Social CRM and the Social Enterprise. Available at: http://www.forbes.com/sites/louiscolumbus/2012/10/02/gartners-magic-quadrant-for-social-crm-and-the-social-enterprise/ (accessed 12 January 2012).
  16. Skott, D. (2013). The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, & Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Alpina Publisher, 352 p.
  17. Krylov, A. (2006) Vlijanie imidzha na kachestvo uchebnogo processa v vuze / Upravlenie kachestvom uchebnogo processa v vuze: Problemy i perspektivy [How the image on the quality of the educational process in high school / Quality Management of the educational process in high school: Problems and Prospects] M.: Izdatelstvo Nacionalnogo instituta biznesa, pp. 146-152.
  18. Shevchenko, D. Internet Marketing in universities. Available at: http://kafmr.rggu.ru/index.php?s=file_download&id=852 (accessed 14 September 2013).
  19. Tymovchak-Maksymets, O., Peleshchyshyn, A. (2012). Algoritm identifikacii relevantnyh atomarnyh situacij pri poiske potrebitel'skogo opyta na veb-forumah [The algorithm of identifying relevant atomic situations when searching for the consumer experience on Web forums] Informacionnye sistemy i tehnologii : Materialy Mezhdunarodnoj nauchno-tehnicheskoj konferencii. Krasnojarsk, Izd. Nauchno-innovacionnyj centr, pp. 29-33.
  20. Fedushko, S., Peleschyshyn, O., Peleschyshyn, A., Syerov, Y. (2013). The verification of virtual community member's socio-demographic characteristics profile. Advanced Computing: An International Journal ( ACIJ ), Vol.4, No.3, pp. 29-38. Available at: http://airccse.org/journal/acij/papers/4313acij03.pdf .

Published

2013-10-31

How to Cite

Корж, Р. О., & Пелещишин, А. М. (2013). Formalization of process of forming university’s information image in the social environments on the Internet. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3(65), 4–8. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18454

Issue

Section

Control processes