Експериментальний аналіз у випробувальній установці для визначення температури на поверхні ротора дискового гальма з використанням тертьової термопари
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.191949Ключові слова:
тертьова термопара, дискове гальмо, визначення температури при гальмуванніАнотація
Відмова гальм є однією з причин нещасних випадків зі смертельними наслідками, оскільки транспортний засіб не може управлятися належним чином. Тому небхідно негайно оцінити дослідження щодо підвищення безпеки гальм. Температура при гальмуванні використовується в якості показника ефективності гальмування. Якщо показання температурного сигналу відрізняються від нормального сигналу гальмування, це стає ознакою несправності гальм. Як виміряти температуру обертових гальмівних роторів і які датчики дозволяють використовувати її в реальних транспортних засобах є головним питанням в даному дослідженні. У цій статті представлені два типи датчиків, що дозволяють визначати температуру при гальмуванні, а саме тертьова термопара і датчик термопари, вставлений в колодку з отворами. Очікується, що датчик тертьової термопари буде виробляти більш високу температуру, оскільки між тертьовою сталлю і диском ротора існує ефект тертя, тоді як датчик в отворі колодки покаже реальне значення. Однак при використанні реального транспортного засобу вимірювання температури шляхом пробивання отворів не рекомендується, оскільки це може привести до потенційного пошкодження самої колодки. При використанні інфрачервоного датчика установка простіше, проте даний метод є неприйнятним, оскільки брудні умови, такі як пил або липкий бруд на поверхні датчика, будуть перешкоджати зчитуванню показань датчика. Тому використання тертьової термопари буде ефективніше в реальних транспортних засобах. Отже, вимірювання температури тертьової термопарою необхідно проводити з поправочним коефіцієнтом, який відноситься до фактичної температури. На підставі проведених випробувань результати вимірювань за допомогою тертьової термопари (T4) можна перетворити в рівняння T=–0,0058T42+2,7668T4–81,257. Таким чином, як зробити це рівняння може бути запропоновано для розробки системи попередження про небезпеку, пов’язаної з пристроями визначення ефективності гальмуванняСпонсори дослідження
- Thank you to the Ministry of Research
- Technology and Higher Education (RISTEKDIKTI) which has provided research grants to researchers in Indonesia with PDUPT (NKB-1648/UN2.R3.1/HKP.05.00/2019) scheme for 2019.
Посилання
- Lismartini, E., Nugraha, B. (2020). More than 27 Thousands of Lives Hovered on the Street. Available at: https://www.viva.co.id/berita/nasional/
- Day, A. (2014). Braking of Road Vehicles. Elsevier, 488. doi: https://doi.org/10.1016/c2011-0-07386-6
- Sumarsono, D. A., Siregar, R., Adhitya, M. (2018). Algorithm For Determining The Feasibility of Braking Systems Operation Of Passengers Car In Matlab Simulink. Prosiding Seminar Nasional Tahunan Teknik Mesin (SNTTM), 17, 1–5.
- Owusu-Ansah, P., Alhassan, T., Frimpong, A., Agyei Agyemang, A. (2014). Survey of the Causes of Brake Failure in Commercial Mini-buses in Kumasi. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 7 (23), 4877–4882. doi: https://doi.org/10.19026/rjaset.7.878
- Chandra Verma, P., Menapace, L., Bonfanti, A., Ciudin, R., Gialanella, S., Straffelini, G. (2015). Braking pad-disc system: Wear mechanisms and formation of wear fragments. Wear, 322-323, 251–258. doi: https://doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.019
- Road vehicles Braking systems - Temperature measuring methods (2010). SASO.
- Husaini, M., Krishnan, P., Yaacob, S. (2018). Data Analysis for Braking System in Time Domain for Fault Diagnosis. International Research Journal of Engineering and Technology, 05 (08), 348–354.
- Jegadeeshwaran, R., Sugumaran, V. (2015). Brake fault diagnosis using Clonal Selection Classification Algorithm (CSCA) – A statistical learning approach. Engineering Science and Technology, an International Journal, 18 (1), 14–23. doi: https://doi.org/10.1016/j.jestch.2014.08.001
- Chaudhary, A., Jariya, K., Sharma, M. K., Kumar, M. V. (2016). Automatic brake failure indicator. International Journal of Engineering Sciences & Research Technology, 5 (4), 928–933.
- Siva, G. V., Reddy, B. C. M. (2018). Automobile Brake Failure Indicator, 4 (7), 322–326.
- Agudelo, C. E., Ferro, E. (2005). Technical overview of brake performance testing for Original Equipment and Aftermarket industries in the US and European markets. Link Eng.
- Sarip, S. (2013). Design Development of Lightweight Disc Brake for Regenerative Braking – Finite Element Analysis. International Journal of Applied Physics and Mathematics, 52–58. doi: https://doi.org/10.7763/ijapm.2013.v3.173
- Neis, P. D., Kruze, G. A. S., Ferreira, N. F. (2009). Relation between the temperature of the disc measured with thermocouple and by thermography using a reduced scale dynamometer. 20th International Congress of Mechanical Engineering.
- Pevec, M., Lerher, T., Potrc, I., Vranesevic, D. (2010). Numerical temperature analysis of brake disc considering cooling. Advanced Engineering, 4 (1), 55–64.
- Km, K. R., Bashir, Q., Dar, R. A., Rather, Y. M. (2014). Experimental Test Rig for Surface Temperature Measurements in Disc Brakes. J. Appl. Eng., 2 (11).
- Siregar, R., Zainuri, F., Adhitya, M., Sumarsono, R. D. A. (2017). Design a New Generation of Synchromesh Mechanism to Optimization Manual Transmission's Electric Vehicle. Paper presented at The 15th International Conference on Quality in Research (QiR 2017). Bali.
- Nazaruddin, N., Zainuri, F., Siregar, R., Heryana, G., Adhitya, M., Sumarsono, D. (2019). Electric power steering: an overview of dynamics equation and how it’s developed for large vehicle. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 673, 012112. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/673/1/012112
- Adhitya, M., Soemarsono, D. A., Zainuri, F., Prasetyo, S., Fachruddin, Apriana, A. et. al. (2018). Devepolment model of synchromesh mechanism to optimization transmission’s electric vehicle. Paper presented at 31st International Electric Vehicle Symposium and Exhibition, EVS 2018 and International Electric Vehicle Technology Conference 2018, EVTeC 2018. Kobe City.
- Brake testing, Braking of Road Vehicles 2012 (2012). University of Bradford U.K., 662.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Rolan Siregar, Mohammad Adhitya, Danardono Agus Sumarsono

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.