Розробка імітаційної моделі обгрунтування параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253652Ключові слова:
автомобільні дороги, довгостроковий контракт, кінцеві результати, параметри контракту, метод обґрунтуванняАнотація
Виконано дослідження основних параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг. Визначено слабкі місця в існуючих методах та моделях обґрунтування вихідних характеристик контрактів. Встановлено, що основною причиною переходу до довгострокових контактів в дорожньому секторі є потреба підвищення ефективності та результативності управління дорожніми активами. Це визначає основну мету – підтримку експлуатаційного стану всіх складових доріг на рівні, що забезпечує задоволення вимог користувачів та сприяє збереженню активів.
Розроблено імітаційну модель обґрунтування параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг, яка дозволяє виконувати симуляцію прогнозних оцінок характеристик контрактів. В основу дослідження були покладені метод Монте-Карло, трикутний закон розподілу, моделі погіршення та відновлення стану елементів доріг. За рахунок врахування цих моделей встановлено, що похибка в обґрунтуванні параметрів довгострокових контрактів за розробленим методом складає до 10 %.
Виконано апробацію розробленої моделі на базі авторської прогарами LTCsimula на прикладі ділянки автомобільної дороги протяжністю 87,3 км з середнім рівнем вимог. За результатами апробації було виконано оцінку законів розподілу вартості, суми утримань та прибутку довгострокового контракту. Результати розрахунків показали можливості моделі у визначенні стратегій експлуатаційного утримання доріг з урахуванням ризику здійснення контракту з похибкою до 3,9 %.
Застосування розробленої імітаційної моделі на практиці дозволяє підвищити ефективність експлуатаційного обслуговування доріг, а також зберегти від 10 % до 40 % вартості обслуговування доріг
Посилання
- Shang, L., Abdel Aziz, A. M. (2020). Stackelberg Game Theory-Based Optimization Model for Design of Payment Mechanism in Performance-Based PPPs. Journal of Construction Engineering and Management, 146 (4), 04020029. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)co.1943-7862.0001806
- Kulkarni, R. B., Van Til, C. J. (1984). Manual for the selection of optimal maintenance levels of service. TRB, National Research Council, Washington, D.C. Available at: http://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/nchrp/nchrp_rpt_273.pdf
- Rutešić, S., Ćetković, J., Lakić, S., Živković, A., Knežević, M. (2020). Proposition of a Model for Selection of the Hybrid Contract Implementation Strategy for a Pilot Project of Regular Road Maintenance in Montenegro. Advances in Civil Engineering, 2020, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2020/8844980
- Geržinič, N., van Cranenburgh, S., Cats, O., Lancsar, E., Chorus, C. (2021). Estimating decision rule differences between “best” and “worst” choices in a sequential best worst discrete choice experiment. Journal of Choice Modelling, 41, 100307. doi: https://doi.org/10.1016/j.jocm.2021.100307
- Abu Samra, S., Osman, H., Hosny, O. (2017). Optimal Maintenance and Rehabilitation Policies for Performance-Based Road Maintenance Contracts. Journal of Performance of Constructed Facilities, 31 (1), 04016075. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)cf.1943-5509.0000928
- Mutai, H. K., Aila, F. (2018). Effect of Performance Based Contracting on Performance of Road Agencies in Kenya. International Journal of Scientific Research and Innovative Technology, 5 (10). Available at: http://www.ijsrit.com/uploaded_all_files/2769971008_u1.pdf
- Soliño, A. S., Carrillo de Albornoz, V. A. (2019). Improving the payment mechanism in transport public–private partnerships. Public Money & Management, 41 (3), 246–254. doi: https://doi.org/10.1080/09540962.2019.1684013
- Carrillo de Albornoz, V. A., Molina Millán, J., Sánchez Soliño, A. (2018). Managing a Portfolio of Public–Private Partnerships: Concessionaire Perspective. Journal of Management in Engineering, 34 (6), 04018044. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)me.1943-5479.0000651
- Lara Galera, A., Sánchez Soliño, A., Abad, B. G. (2018). Sharing Risks in Toll Motorway Concessions: Subsidies as Real Options on Traffic Volume. Journal of Infrastructure Systems, 24 (4), 06018001. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)is.1943-555x.0000453
- Tjendani, H. T., Anwar, N., Wiguna, I. P. A. (2018). Two stage simulation to optimize risk sharing in performance-based contract on national road a system dynamic and game theory approach. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 13 (15), 4432–4439. Available at: http://www.arpnjournals.org/jeas/research_papers/rp_2018/jeas_0818_7221.pdf
- Artama Wiguna, I. P., Anwar, N., Teki Tjendani, H. (2019). Developing the simulation model towards sustainability of implementing performance-based contract. MATEC Web of Conferences, 276, 02025. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201927602025
- Queiroz, C., Mladenović, G. (2018). Workshop: Financial Modelling of Output- and Performance-Based Road Contracts (OPBRC). International Conference on Traffic and Transport Engineering – ICTTE. Belgrade. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331622741_Workshop_Financial_Modelling_of_Output-_and_Performance-Based_Road_Contracts_OPBRC
- Zietlow, G. (2017). Role of the private sector in managing and maintaining roads. STREET Competition, Entrepreneurship, and the Future of Roads SMART. Available at: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315130330-18/role-private-sector-managing-maintaining-roads-gunter-zietlow?context=ubx&refId=d6b287cd-a949-446b-8453-a3ee9c03cf98
- Zietlow, G. (2016). Better Road Asset Management Through Performance-Based Maintenance (PBM) in Nepal. Kathmandu, 113. Available at: http://performance-based-road-contracts.com/pres/Nepal.PBM.pdf
- Zietlow, G. (2017). Performance Based Road Maintenance Contracts – Reference note. CAREC, 76. Available at: https://www.carecprogram.org/uploads/PBC-Reference-Note.pdf
- Kharchenko, A. M. (2021). Naukovi osnovy upravlinnia prohramamy ekspluatatsiynoho utrymannia avtomobilnykh dorih. Kyiv: Natsionalnyi transportnyi un-t, 416. Available at: http://diser.ntu.edu.ua/Kharchenko_dis.pdf
- Makovska, Yu. A. (2021). Mekhanizm zabezpechennia stratehichnoho rozvytku dorozhno-ekspluatatsiynykh pidpryiemstv. Kyiv: Natsionalnyi transportnyi un-t, 259. Available at: http://diser.ntu.edu.ua/Makovska_dis.pdf
- Kanin, A. P., Kharchenko, A. N., Sokolova, N. M., Sphyh, A. U., Zavorotnyi, S. M. (2020). Modern approaches to road maintenance on performance long-term contracts based on the operating condition principle. Modern engineering and innovative technologies, 14, 12–22. Available at: https://www.moderntechno.de/index.php/meit/issue/download/meit14-03/meit14-03
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Alexander Kanin, Anna Kharchenko, Vitalii Tsybulskyi, Natalia Sokolova, Alona Shpyh

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.