Розробка імітаційної моделі обгрунтування параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253652

Ключові слова:

автомобільні дороги, довгостроковий контракт, кінцеві результати, параметри контракту, метод обґрунтування

Анотація

Виконано дослідження основних параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг. Визначено слабкі місця в існуючих методах та моделях обґрунтування вихідних характеристик контрактів. Встановлено, що основною причиною переходу до довгострокових контактів в дорожньому секторі є потреба підвищення ефективності та результативності управління дорожніми активами. Це визначає основну мету – підтримку експлуатаційного стану всіх складових доріг на рівні, що забезпечує задоволення вимог користувачів та сприяє збереженню активів.

Розроблено імітаційну модель обґрунтування параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг, яка дозволяє виконувати симуляцію прогнозних оцінок характеристик контрактів. В основу дослідження були покладені метод Монте-Карло, трикутний закон розподілу, моделі погіршення та відновлення стану елементів доріг. За рахунок врахування цих моделей встановлено, що похибка в обґрунтуванні параметрів довгострокових контрактів за розробленим методом складає до 10 %.

Виконано апробацію розробленої моделі на базі авторської прогарами LTCsimula на прикладі ділянки автомобільної дороги протяжністю 87,3 км з середнім рівнем вимог. За результатами апробації було виконано оцінку законів розподілу вартості, суми утримань та прибутку довгострокового контракту. Результати розрахунків показали можливості моделі у визначенні стратегій експлуатаційного утримання доріг з урахуванням ризику здійснення контракту з похибкою до 3,9 %.

Застосування розробленої імітаційної моделі на практиці дозволяє підвищити ефективність експлуатаційного обслуговування доріг, а також зберегти від 10 % до 40 % вартості обслуговування доріг

Біографії авторів

Олександр Петрович Канін, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Анна Миколаївна Харченко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Віталій Миколайович Цибульський, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра опору матеріалів і машинознавства

Наталія Михайлівна Соколова, Національний транспортний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Альона Юріївна Шпиг, НДІ «Проблем транспорту і будівельних технологій»

Кандидат технічних наук, доцент, директор

Посилання

  1. Shang, L., Abdel Aziz, A. M. (2020). Stackelberg Game Theory-Based Optimization Model for Design of Payment Mechanism in Performance-Based PPPs. Journal of Construction Engineering and Management, 146 (4), 04020029. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)co.1943-7862.0001806
  2. Kulkarni, R. B., Van Til, C. J. (1984). Manual for the selection of optimal maintenance levels of service. TRB, National Research Council, Washington, D.C. Available at: http://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/nchrp/nchrp_rpt_273.pdf
  3. Rutešić, S., Ćetković, J., Lakić, S., Živković, A., Knežević, M. (2020). Proposition of a Model for Selection of the Hybrid Contract Implementation Strategy for a Pilot Project of Regular Road Maintenance in Montenegro. Advances in Civil Engineering, 2020, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2020/8844980
  4. Geržinič, N., van Cranenburgh, S., Cats, O., Lancsar, E., Chorus, C. (2021). Estimating decision rule differences between “best” and “worst” choices in a sequential best worst discrete choice experiment. Journal of Choice Modelling, 41, 100307. doi: https://doi.org/10.1016/j.jocm.2021.100307
  5. Abu Samra, S., Osman, H., Hosny, O. (2017). Optimal Maintenance and Rehabilitation Policies for Performance-Based Road Maintenance Contracts. Journal of Performance of Constructed Facilities, 31 (1), 04016075. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)cf.1943-5509.0000928
  6. Mutai, H. K., Aila, F. (2018). Effect of Performance Based Contracting on Performance of Road Agencies in Kenya. International Journal of Scientific Research and Innovative Technology, 5 (10). Available at: http://www.ijsrit.com/uploaded_all_files/2769971008_u1.pdf
  7. Soliño, A. S., Carrillo de Albornoz, V. A. (2019). Improving the payment mechanism in transport public–private partnerships. Public Money & Management, 41 (3), 246–254. doi: https://doi.org/10.1080/09540962.2019.1684013
  8. Carrillo de Albornoz, V. A., Molina Millán, J., Sánchez Soliño, A. (2018). Managing a Portfolio of Public–Private Partnerships: Concessionaire Perspective. Journal of Management in Engineering, 34 (6), 04018044. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)me.1943-5479.0000651
  9. Lara Galera, A., Sánchez Soliño, A., Abad, B. G. (2018). Sharing Risks in Toll Motorway Concessions: Subsidies as Real Options on Traffic Volume. Journal of Infrastructure Systems, 24 (4), 06018001. doi: https://doi.org/10.1061/(asce)is.1943-555x.0000453
  10. Tjendani, H. T., Anwar, N., Wiguna, I. P. A. (2018). Two stage simulation to optimize risk sharing in performance-based contract on national road a system dynamic and game theory approach. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 13 (15), 4432–4439. Available at: http://www.arpnjournals.org/jeas/research_papers/rp_2018/jeas_0818_7221.pdf
  11. Artama Wiguna, I. P., Anwar, N., Teki Tjendani, H. (2019). Developing the simulation model towards sustainability of implementing performance-based contract. MATEC Web of Conferences, 276, 02025. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201927602025
  12. Queiroz, C., Mladenović, G. (2018). Workshop: Financial Modelling of Output- and Performance-Based Road Contracts (OPBRC). International Conference on Traffic and Transport Engineering – ICTTE. Belgrade. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331622741_Workshop_Financial_Modelling_of_Output-_and_Performance-Based_Road_Contracts_OPBRC
  13. Zietlow, G. (2017). Role of the private sector in managing and maintaining roads. STREET Competition, Entrepreneurship, and the Future of Roads SMART. Available at: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315130330-18/role-private-sector-managing-maintaining-roads-gunter-zietlow?context=ubx&refId=d6b287cd-a949-446b-8453-a3ee9c03cf98
  14. Zietlow, G. (2016). Better Road Asset Management Through Performance-Based Maintenance (PBM) in Nepal. Kathmandu, 113. Available at: http://performance-based-road-contracts.com/pres/Nepal.PBM.pdf
  15. Zietlow, G. (2017). Performance Based Road Maintenance Contracts – Reference note. CAREC, 76. Available at: https://www.carecprogram.org/uploads/PBC-Reference-Note.pdf
  16. Kharchenko, A. M. (2021). Naukovi osnovy upravlinnia prohramamy ekspluatatsiynoho utrymannia avtomobilnykh dorih. Kyiv: Natsionalnyi transportnyi un-t, 416. Available at: http://diser.ntu.edu.ua/Kharchenko_dis.pdf
  17. Makovska, Yu. A. (2021). Mekhanizm zabezpechennia stratehichnoho rozvytku dorozhno-ekspluatatsiynykh pidpryiemstv. Kyiv: Natsionalnyi transportnyi un-t, 259. Available at: http://diser.ntu.edu.ua/Makovska_dis.pdf
  18. Kanin, A. P., Kharchenko, A. N., Sokolova, N. M., Sphyh, A. U., Zavorotnyi, S. M. (2020). Modern approaches to road maintenance on performance long-term contracts based on the operating condition principle. Modern engineering and innovative technologies, 14, 12–22. Available at: https://www.moderntechno.de/index.php/meit/issue/download/meit14-03/meit14-03

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-28

Як цитувати

Канін, О. П., Харченко, А. М., Цибульський, В. М., Соколова, Н. М., & Шпиг, А. Ю. (2022). Розробка імітаційної моделі обгрунтування параметрів довгострокових контрактів з експлуатаційного утримання доріг. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (116), 33–42. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253652

Номер

Розділ

Процеси управління