Порівняльна оцінка ефективності кільцевого і ковшового вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263023

Ключові слова:

ковшовий вхідний пристрій, кільцевий вхідний пристрій, гвинтовентилятор, турбогвинтовентиляторний двигун, методика

Анотація

Зростання втрат у вхідному пристрої призводить до збільшення питомої витрати палива. При інтеграції вхідного пристрою та повітряного гвинта або гвинтовентилятора необхідно врахувати їх взаємодію для забезпечення максимальної ефективності силової установки. Об'єктом дослідження є співвісний гвинтовентилятор з каналом вхідного пристрою. Отримані результати мають практичну цінність: розроблено методику проєктування ковшового S-подібного каналу вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Отримано залежність коефіцієнта збереження повного тиску вхідного пристрою від висоти та швидкості польоту, яка дозволяє враховувати вплив гвинтовентилятора турбогвинтовентиляторного двигуна. Проведено порівняння характеристик кільцевого та ковшового S-подібного каналу вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Зокрема встановлено, що зміна умов польоту менш істотно впливає на зміну коефіцієнту збереження повного тиску кільцевого вхідного пристрою, ніж ковшового. Представлено порівняльну оцінку отриманих результатів математичного моделювання течії в ковшовому S-подібному каналі вхідного пристрою з урахуванням впливу гвинтовентилятора, з результатами льотних випробувань кільцевого вхідного пристрою прототипу. Порівняльна оцінка показує, що застосування ковшового вхідного пристрою, замість кільцевого вхідного пристрою, дозволяє підвищити коефіцієнт відновлення повного тиску на 5–7 %. Таким чином, є підстави стверджувати, що заміна кільцевого на ковшовий вхідний пристрій дозволить мінімізувати гідравлічні втрати на вході в двигун і зменшити нерівномірність потоку на вході. Це, в свою чергу, дозволить покращити економічність двигуна

Біографії авторів

Ігор Федорович Кравченко, Державне підприємство «Івченко-Прогрес»

Доктор технічних наук, доцент

Михайло Михайлович Мітрахович, Державне підприємство «Івченко-Прогрес»

Доктор технічних наук, професор

Катерина Вікторівна Балалаєва, Національний авіаційний університет

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. Zhornyk, O. V. (2021). Perspektyvni napriamy udoskonalennia turbohvyntoventyliatornykh dvyhuniv. XXXII Mizhnarodna naukovo-tekhnichna konferentsiya AS PHP «Promyslova hidravlika i pnevmatyka», 163–164.
  2. Seddon, J., Goldsmith, E. L. (1999). Intake aerodynamics. London: Blackwell Science, 407. doi: https://doi.org/10.2514/4.473616
  3. Stalewski, W., Żółtak, J. (2014). The preliminary design of the air-intake system and the nacelle in the small aircraft-engine integration process. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 86 (3), 250–258. doi: https://doi.org/10.1108/aeat-01-2013-0015
  4. Ren, S., Liu, P. (2021). Influence of Propeller Slipstream on the Flow Field of S-Shaped Intake. International Journal of Aerospace Engineering, 2021, 1–14. doi: https://doi.org/10.1155/2021/6220378
  5. Ren, S., Liu, P. (2022). Numerical Study on the Effect of Vortex Generators on S-Shaped Intake in Propeller Slipstream. Journal of Aerospace Engineering, 35 (3). doi: https://doi.org/10.1061/(asce)as.1943-5525.0001402
  6. Marchlewski, K., Łaniewski-Wołłk, Ł., Kubacki, S. (2020). Aerodynamic Shape Optimization of a Gas Turbine Engine Air-Delivery Duct. Journal of Aerospace Engineering, 33 (4). doi: https://doi.org/10.1061/(asce)as.1943-5525.0001157
  7. Drężek, P. S., Kubacki, S., Żółtak, J. (2022). Multi-objective surrogate model-based optimization of a small aircraft engine air-intake duct. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering, 095441002110708. doi: https://doi.org/10.1177/09544100211070868
  8. Migliorini, M., Zachos, P. K., MacManus, D. G., Haladuda, P. (2022). S-duct flow distortion with non-uniform inlet conditions. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering, 095441002211016. doi: https://doi.org/10.1177/09544100221101669
  9. Fiola, C., Agarwal, R. K. (2015). Simulation of Secondary and Separated Flow in Diffusing S Ducts. Journal of Propulsion and Power, 31 (1), 180–191. doi: https://doi.org/10.2514/1.b35275
  10. Gil-Prieto, D., MacManus, D. G., Zachos, P. K., Tanguy, G., Wilson, F., Chiereghin, N. (2017). Delayed Detached-Eddy Simulation and Particle Image Velocimetry Investigation of S-Duct Flow Distortion. AIAA Journal, 55 (6), 1893–1908. doi: https://doi.org/10.2514/1.j055468
  11. Hancock, J. P., Lyman, V., Pennock, A. P. (1986). Analysis of Results from Wind Tunnel Tests of Inlets for an Advanced Turboprop Nacelle Installation. NASA CR 174937. Available at: https://ntrs.nasa.gov/citations/19900000695
  12. Rukovodstvo po tekhnicheskoy ekspluatatsii soosnogo vintoventilyatora SV-27 (1989). Kyiv: ANTK im. O.K. Antonova, 229.
  13. Rousseau, Ph. M., Soulaimani, A., Sabourin, M. (2013). Comparison between structured hexahedral and hybrid tetrahedral meshes generated by commercial software for CFD hydraulic turbine analysis. Conference: 21st Annual Conference of the CFD Society of Canada, 9. doi: https://doi.org/10.13140/2.1.2574.4960
  14. Zhornik, O., Kravchenko, I., Mitrakhovich, M., Denisyuk, O. (2021). Substantiation of a turbulent viscosity model for studying the characteristics of a coaxial propfan and input device of a gas turbine engine. Aerospace technic and technology, 4, 35–39. doi: https://doi.org/10.32620/aktt.2021.4.05
  15. Samolet An-70 No. 01-02 Otsenka kharakteristik vkhodnogo ustroystva marshevoy dvigatel'noy ustanovki s modernizirovannym vintoventilyatorom SV-27 (2012). ANTK im. O.K. Antonova. Tekh. Otchet No. 70.702.032.D1-12, 100.
  16. Wellborn, S. R., Reichert, B. A., Okiishi, T. H. (1994). Study of the compressible flow in a diffusing S-duct. Journal of Propulsion and Power, 10 (5), 668–675. doi: https://doi.org/10.2514/3.23778

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-31

Як цитувати

Жорник, О. В., Кравченко, І. Ф., Мітрахович, М. М., & Балалаєва, К. В. (2022). Порівняльна оцінка ефективності кільцевого і ковшового вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(1 (118), 6–12. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263023

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи