WAY OF INCREASE OF TRAFFIC CAPACITY OF SIGNALED CROSSING
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2951Keywords:
intersections, vehicles, road traffic controlAbstract
Problems of traffic modeling that minimizes delays in urban signaled intersections are discussed. The focus is on matching a vehicle’s speed in the intersection with the parameters of the traffic signal control cycle.References
- Вытяжков Д.В. Целевой поиск управляющих параметров светофорной сигнализации в автоматизированной системе управления дорожным движением //Сборник научных трудов. Серия "Естественнонаучная" №1 (7) СевКавГТУ, Ставрополь, 2004.
- Живоглядов В.Г. Исследование оптимальности светофорного регули-рования // Автореф. дис. к. т. н. – Москва 1971 г. 30 с.
- Нікурадзе Н.Ш. Исследование режимов светофорного регулирования на сложных пересечениях в одном уровне// Автореф. дис. к. т. н. – Москва 1981 г. 17 с.
- Павлович А.А. Методы повышения эффективности управления транспортными потоками на регулируемых пересечениях в городах// Авто-реф. дис. к. т. н. – Москва 1989 г. 18 с.
- Живоглядов В.Г., Бахтина О.Н. Теоретические принципы возникновения и упреждения заторовых состояний на автодорогах // Изв. вузов. Сев. – Кавк. Регион. Техн. Науки. 2004 №3.
- Колесніков О.Є. Моделювання і оптимізація автоматизованого управління дорожнім рухом для міської вуличної мережі. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук. Одеса 2004.
- Кременец Ю.А., Печерский М.П., Афанасьев М.Б. Технические средства организации дорожного движения: Учебник для вузов// ИКЦ "Академкнига" 2005.
- Михеева Т.И. Моделирование движения в интеллектуальной транс-портной ссистеме // Вестник Самарского государственного аэрокосмического универсистета, №2 2004.
- Бахтина О.Н. Разработка методов расчета и оценки заторовых состояний транспортного потока на улично-дорожной сети городов : 05.22.10 Бахтина, Ольга Николаевна Разработка методов расчета и оценки заторовых состояний транспортного потока на улично-дорожной сети городов (на примере г. Краснодара): дис. к.т.н.: Армавир, 2006 196 с.
- И.С. Туревский Теория автомобиля // М.: Высшая школа 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Людмила Сергеевна Абрамова, Валерий Викторович Ширин
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.