Визначення процедури вибору CRM-систем в інформаційно-аналітичному забезпеченні маркетингової діяльності підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298301Ключові слова:
цифровий маркетинг, інтернет маркетинг, інформаційно-аналітичного забезпечення маркетингу взаємовідносин, CRM системаАнотація
Об’єктом дослідження є цифровий маркетинг в діяльності підприємства. Досліджувана проблема полягає у відсутності достатнього рівня системності розгляду проблеми використання інфокомунікаційних систем та технологій в маркетинговій діяльності підприємств. Наявність такої системності дозволила б збільшити потенціал підприємства у створенні взаємної цінності для продавця і клієнта при реалізації технологій маркетингу взаємовідносин.
Показано, що інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності підприємства може бути представлено як інструмент діяльності підприємства, що функціонує як елемент системи управління підприємством. Серед загальних критеріїв вибору СRM-системи запропоновано розглядати зручність та простоту використання, гнучкість налаштувань системи під особливі потреби бізнесу, ціну, простоту. Такий розгляд СRM-систем та їх можливості забезпечують економічні ефекти, які впливають на прибутковість підприємства та запобігають впливу негативних факторів на розвиток компанії.
Виконано апробацію запропонованої процедури обрання адекватної CRM-системи на прикладі стоматологічної клініки, яка дозволила зробити висновок щодо доцільності впровадження CRM-системи у досліджуваному бізнесі. Він базується на отриманих оцінках короткострокових да довгострокових економічних ефектів від застосування системи. На підтвердження наведені розрахункові дані, які показали, що продуктивність праці адміністратора зросла на 73,3 %, а середня тривалість обслуговування пацієнта лікарем, з урахуванням часу реєстрації, зменшується на 25 %. Це обумовлено тим, що система дозволяє виконувати швидкий пошук по загальній електронній базі даних, а зекономлений на цьому етапі час, може бути витрачено на виконання додаткового обсягу робіт
Посилання
- Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty (2020). Kyiv. Available at: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf
- Ukraina 2030E – kraina z rozvynutoiu tsyfrovoiu ekonomikoiu. Ukrainskyi instytut maibutnoho. Available at: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html
- Worthington, S., Horne, S. (1998). A new relationship marketing model and its application in the affinity credit card market. International Journal of Bank Marketing, 16 (1), 39–44. https://doi.org/10.1108/02652329810197870
- Egan, J., Bruhn, M. (2005). Relationship Marketing: Management of Customer Relationships. Pearson Education, 268.
- Zhang, R., Jiang, C., Zhang, J., Fan, J., Ren, J., Xia, H. (2023). Reinvigorating sustainability in Internet of Things marketing: Framework for multi-round real-time bidding with game machine learning. Internet of Things, 24, 100921. https://doi.org/10.1016/j.iot.2023.100921
- Liu, Y., Alzahrani, I. R., Jaleel, R. A., Sulaie, S. A. (2023). An efficient smart data mining framework based cloud internet of things for developing artificial intelligence of marketing information analysis. Information Processing & Management, 60 (1), 103121. https://doi.org/10.1016/j.ipm.2022.103121
- Li, P., Zhou, Y., Huang, S. (2023). Role of information technology in the development of e-tourism marketing: A contextual suggestion. Economic Analysis and Policy, 78, 307–318. https://doi.org/10.1016/j.eap.2023.03.010
- Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K. J., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international market growth. International Business Review, 25 (4), 820–830. https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2015.10.007
- Bianchi, C., Mathews, S. (2016). Internet marketing and export market growth in Chile. Journal of Business Research, 69 (2), 426–434. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.06.048
- Varadarajan, R., Welden, R. B., Arunachalam, S., Haenlein, M., Gupta, S. (2022). Digital product innovations for the greater good and digital marketing innovations in communications and channels: Evolution, emerging issues, and future research directions. International Journal of Research in Marketing, 39 (2), 482–501. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.09.002
- Biemans, W. (2023). The impact of digital tools on sales-marketing interactions and perceptions. Industrial Marketing Management, 115, 395–407. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2023.10.015
- Xia, L., Baghaie, S., Mohammad Sajadi, S. (2024). The digital economy: Challenges and opportunities in the new era of technology and electronic communications. Ain Shams Engineering Journal, 15 (2), 102411. https://doi.org/10.1016/j.asej.2023.102411
- Terho, H., Mero, J., Siutla, L., Jaakkola, E. (2022). Digital content marketing in business markets: Activities, consequences, and contingencies along the customer journey. Industrial Marketing Management, 105, 294–310. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.06.006
- Killian, G., McManus, K. (2015). A marketing communications approach for the digital era: Managerial guidelines for social media integration. Business Horizons, 58 (5), 539–549. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.05.006
- Hawaldar, I. T., Ullal, M. S., Sarea, A., Mathukutti, R. T., Joseph, N. (2022). The Study on Digital Marketing Influences on Sales for B2B Start-Ups in South Asia. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8 (1), 23. https://doi.org/10.3390/joitmc8010023
- Shankar, V., Grewal, D., Sunder, S., Fossen, B., Peters, K., Agarwal, A. (2022). Digital marketing communication in global marketplaces: A review of extant research, future directions, and potential approaches. International Journal of Research in Marketing, 39 (2), 541–565. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.09.005
- Bala, M., Verma, D. (2018). A Critical Review of Digital Marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8 (10), 321–339. Available at: https://ssrn.com/abstract=3545505
- Luo, Z., Guo, J., Benitez, J., Scaringella, L., Lin, J. (2024). How do organizations leverage social media to enhance marketing performance? Unveiling the power of social CRM capability and guanxi. Decision Support Systems, 178, 114123. https://doi.org/10.1016/j.dss.2023.114123
- Tsentr medychnoi statystyky Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy. Available at: https://dostup.pravda.com.ua/body/tsientr_miedichnoyi_statistiki_moz_ukrayini
- Mazur, I., Vakhnenko, O., Rybachuk, A., Mazur, P. (2021). Analysis of the main indicators of dental care in Ukraine for 2020. Oral and General Health, 2 (3), 32–38. https://doi.org/10.22141/ogh.2.3.2021.240727

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Diana Raiko, Yuliia Shypulina, Liudmyla Potrashkova, Nataliia Illiashenko, Viktoriia Bozhkova, Zoia Konokhova, Mariіa Miroshnуk, Szabolcs Nagy, Sergii Illiashenko, Assem Abdunurova

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.