Підвищення достовірності інформації в системах позиціонування на автомобільному транспорті шляхом застосування паралельного інформаційного резервування
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304129Ключові слова:
безпека інформації, датчики інформації, достовірність інформації, інформаційне резервування, система позиціонуванняАнотація
Об’єктом дослідження є достовірність інформації в інформаційно-керуючих системах. Робота присвячена вирішенню важливої науково-практичної проблеми – підвищенню достовірності інформації в системах контролю в режимі реального часу, зокрема в системах позиціонування на автомобільному транспорті. Для вирішення поставленої проблеми запропоноване застосування інформаційного резервування, зокрема паралельного інформаційного резервування. В роботі проведене дослідження впливу ймовірності появи контрольованої події, коефіцієнту мажоритарності, а також кількості і якості датчиків інформації на достовірність інформації в інформаційно-керуючій системі з паралельним інформаційним резервуванням. Для зазначених залежностей в роботі побудовані, відповідні, графіки. В роботі було показано, що зміна якості датчиків інформації на 20 % може вести до підвищення достовірності інформації на понад 0,5. Також, в роботі показано, що зростання показника мажоритарності на 1 може вести до зміни достовірності інформації на понад 0,3. В роботі проведене дослідження систем паралельного інформаційного резервування з різною структурою та визначені формули для розрахунку ймовірнісних характеристик їх роботи. Математичне моделювання проведене з врахуванням ймовірності появи контрольованої події, що дозволило визначити тенденції до побудови інформаційно-керуючих систем з паралельним інформаційним резервуванням для контролю подій зі змінною ймовірністю появи. Отримані результати ґрунтуються на теорії ймовірності. Отримані в роботі результати можуть бути використані при побудові інформаційно-керуючої системи з програмно змінною структурою, для контролю появи події зі змінною ймовірністю появи, зокрема в системах позиціонування на автомобільному транспорті
Посилання
- Dychko, A., Yeremeyev, I., Kyselov, V., Remez, N., Kniazevych, A. (2019). Ensuring Reliability of Control Data in Engineering Systems. Latvian Journal of Physics and Technical Sciences, 56 (6), 57–69. https://doi.org/10.2478/lpts-2019-0035
- Zhao, P., Zhang, Y., Chen, J. (2017). Optimal allocation policy of one redundancy in a n-component series system. European Journal of Operational Research, 257 (2), 656–668. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2016.07.055
- Belzunce, F., Martínez-Puertas, H., Ruiz, J. M. (2013). On allocation of redundant components for systems with dependent components. European Journal of Operational Research, 230 (3), 573–580. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.05.004
- Al-Ammori, A., Dmytrychenko, A. N., Al-Ammori, H. A. (2019). Probabilistic-Mathematical Models for Formation of Information Flows in Aircraft Fire Alarm System. Journal of Automation and Information Sciences, 51 (7), 67–80. https://doi.org/10.1615/jautomatinfscien.v51.i7.60
- Wang, M., Liao, Y., Lyckvi, S. L., Chen, F. (2019). How drivers respond to visual vs. auditory information in advisory traffic information systems. Behaviour & Information Technology, 39 (12), 1308–1319. https://doi.org/10.1080/0144929x.2019.1667439
- Xiong, Y., Cheng, Y., Xu, M., Mu, M., Wu, J. (2020). Reliability assessment of heavy-duty computer numerical control machine tools based on multi-performance multi-sequence hidden Markov model. Quality Engineering, 32 (3), 409–420. https://doi.org/10.1080/08982112.2020.1756321
- Al-Ammouri, A., Lebid, I., Dekhtiar, M., Lebid, I., Al-Ammori, H. (2022). Development of a mathematical model of reliable structures of information-control systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (9 (119)), 68–78. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265953
- Zhang, X., Zhang, D., Yang, X., Hou, X. (2019). Reliability analysis of vehicle speed estimation based on uncertainty of information obtained on accident scene. International Journal of Crashworthiness, 24 (4), 472–485. https://doi.org/10.1080/13588265.2018.1478926
- Al-Ammouri, A., Dmytrychenko, A., Al-Ammori, H., Kharuta, V. (2019). Development of structures of the aircraft fire alarm system by means of nested modules. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (9 (98)), 14–23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.163022
- Deng, X., Zhou, B., Sun, X., Yang, H., Chen, L. (2021). A method for reliability detection of automated guided vehicle based on timed automata. Systems Science & Control Engineering, 9 (1), 570–579. https://doi.org/10.1080/21642583.2021.1961328
- Torrado, N., Arriaza, A., Navarro, J. (2021). A study on multi-level redundancy allocation in coherent systems formed by modules. Reliability Engineering & System Safety, 213, 107694. https://doi.org/10.1016/j.ress.2021.107694

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ali Al-Ammouri, Vitalii Kharuta, Arsen Klochan, Olena Shkurko, Hasan Al-Ammori

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.