Підвищення достовірності інформації в системах позиціонування на автомобільному транспорті шляхом застосування паралельного інформаційного резервування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304129

Ключові слова:

безпека інформації, датчики інформації, достовірність інформації, інформаційне резервування, система позиціонування

Анотація

Об’єктом дослідження є достовірність інформації в інформаційно-керуючих системах. Робота присвячена вирішенню важливої науково-практичної проблеми – підвищенню достовірності інформації в системах контролю в режимі реального часу, зокрема в системах позиціонування на автомобільному транспорті. Для вирішення поставленої проблеми запропоноване застосування інформаційного резервування, зокрема паралельного інформаційного резервування. В роботі проведене дослідження впливу ймовірності появи контрольованої події, коефіцієнту мажоритарності, а також кількості і якості датчиків інформації на достовірність інформації в інформаційно-керуючій системі з паралельним інформаційним резервуванням. Для зазначених залежностей в роботі побудовані, відповідні, графіки. В роботі було показано, що зміна якості датчиків інформації на 20 % може вести до підвищення достовірності інформації на понад 0,5. Також, в роботі показано, що зростання показника мажоритарності на 1 може вести до зміни достовірності інформації на понад 0,3. В роботі проведене дослідження систем паралельного інформаційного резервування з різною структурою та визначені формули для розрахунку ймовірнісних характеристик їх роботи. Математичне моделювання проведене з врахуванням ймовірності появи контрольованої події, що дозволило визначити тенденції до побудови інформаційно-керуючих систем з паралельним інформаційним резервуванням для контролю подій зі змінною ймовірністю появи. Отримані результати ґрунтуються на теорії ймовірності. Отримані в роботі результати можуть бути використані при побудові інформаційно-керуючої системи з програмно змінною структурою, для контролю появи події зі змінною ймовірністю появи, зокрема в системах позиціонування на автомобільному транспорті

Біографії авторів

Алі Нурддинович Аль-Амморі, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки

Віталій Сергійович Харута, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Арсен Євгенійович Клочан, Національний транспортний університет

PhD

Кафедра інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки

Олена Петрівна Шкурко, Національний транспортний університет

Кандидат наук з соціальних комунікацій

Кафедра інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки

Хасан Алійович Аль-Амморі, Національний транспортний університет

Аспірант

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Посилання

  1. Dychko, A., Yeremeyev, I., Kyselov, V., Remez, N., Kniazevych, A. (2019). Ensuring Reliability of Control Data in Engineering Systems. Latvian Journal of Physics and Technical Sciences, 56 (6), 57–69. https://doi.org/10.2478/lpts-2019-0035
  2. Zhao, P., Zhang, Y., Chen, J. (2017). Optimal allocation policy of one redundancy in a n-component series system. European Journal of Operational Research, 257 (2), 656–668. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2016.07.055
  3. Belzunce, F., Martínez-Puertas, H., Ruiz, J. M. (2013). On allocation of redundant components for systems with dependent components. European Journal of Operational Research, 230 (3), 573–580. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.05.004
  4. Al-Ammori, A., Dmytrychenko, A. N., Al-Ammori, H. A. (2019). Probabilistic-Mathematical Models for Formation of Information Flows in Aircraft Fire Alarm System. Journal of Automation and Information Sciences, 51 (7), 67–80. https://doi.org/10.1615/jautomatinfscien.v51.i7.60
  5. Wang, M., Liao, Y., Lyckvi, S. L., Chen, F. (2019). How drivers respond to visual vs. auditory information in advisory traffic information systems. Behaviour & Information Technology, 39 (12), 1308–1319. https://doi.org/10.1080/0144929x.2019.1667439
  6. Xiong, Y., Cheng, Y., Xu, M., Mu, M., Wu, J. (2020). Reliability assessment of heavy-duty computer numerical control machine tools based on multi-performance multi-sequence hidden Markov model. Quality Engineering, 32 (3), 409–420. https://doi.org/10.1080/08982112.2020.1756321
  7. Al-Ammouri, A., Lebid, I., Dekhtiar, M., Lebid, I., Al-Ammori, H. (2022). Development of a mathematical model of reliable structures of information-control systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (9 (119)), 68–78. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265953
  8. Zhang, X., Zhang, D., Yang, X., Hou, X. (2019). Reliability analysis of vehicle speed estimation based on uncertainty of information obtained on accident scene. International Journal of Crashworthiness, 24 (4), 472–485. https://doi.org/10.1080/13588265.2018.1478926
  9. Al-Ammouri, A., Dmytrychenko, A., Al-Ammori, H., Kharuta, V. (2019). Development of structures of the aircraft fire alarm system by means of nested modules. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (9 (98)), 14–23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.163022
  10. Deng, X., Zhou, B., Sun, X., Yang, H., Chen, L. (2021). A method for reliability detection of automated guided vehicle based on timed automata. Systems Science & Control Engineering, 9 (1), 570–579. https://doi.org/10.1080/21642583.2021.1961328
  11. Torrado, N., Arriaza, A., Navarro, J. (2021). A study on multi-level redundancy allocation in coherent systems formed by modules. Reliability Engineering & System Safety, 213, 107694. https://doi.org/10.1016/j.ress.2021.107694
Підвищення достовірності інформації в системах позиціонування на автомобільному транспорті шляхом застосування паралельного інформаційного резервування

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

Аль-Амморі, А. Н., Харута, В. С., Клочан, А. Є., Шкурко, О. П., & Аль-Амморі, Х. А. . (2024). Підвищення достовірності інформації в системах позиціонування на автомобільному транспорті шляхом застосування паралельного інформаційного резервування. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(9 (129), 78–92. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304129

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи