USE THE OFFICIAL SITE OF THE COMPANY IN MARKETING IN ONLINE COMMUNITIES

Authors

  • Оксана Петрівна Пелещишин ВАТ «Львівська пивоварня», Ukraine
  • Юрій Вікторович Форкун Кафедра програмної інженерії Хмельницький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3059

Keywords:

marketing, online community, company website

Abstract

The technique of the official site of the company in marketing in online communities was described, the method of collecting information on the initial performance was proposed, the directions of improvement of marketing activities based on the official site of the company was described.

Author Biographies

Оксана Петрівна Пелещишин, ВАТ «Львівська пивоварня»

Начальник відділу інформаційних технологій

Юрій Вікторович Форкун, Кафедра програмної інженерії Хмельницький національний університет

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри

References

  1. Shuen A. Web 2.0: A Strategy Guide: Business thinking and strategies behind successful Web 2.0 implementations. /A. Shuen – O’Reilly Media, 2008. – 266с.
  2. Войкунский А. Е. Гуманитарные исследования в Интернете /Под ред. А. Е. Войкунского. – Можайск-Терра. – 432 с.
  3. Пелещишин А.М. Позицінування сайтів у глобальному інформаційному середовищі /А. М. Пелещишин. – Львів: Вид-во Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 258 с.
  4. Ашманов И.С. Продвижение сайта в поисковых системах / И.С. Ашманов, А.А. Иванов – М: Вильямс, 2007. – 304 с.
  5. Croll A Complete Web Monitoring: Watching Your Visitors, Performance, Communities, and Competitors / A. Croll, S. Power. – O’Reilly Media, 2009. – 672 p.
  6. Jo K. A. Community Building on the Web : Secret Strategies for Successful Online Communities. – Peachpit Press, 2000. – 380 p.
  7. Yu B. A social mechanism of reputation management in electronic communities / B. Yu, M. Singh // Proceedings of the 4th International Workshop on Cooperative Information Agents IV. – Boston,USA, 2000. – P.154–165.
  8. Zhang Y. Web Communities: Analysis and Construction / Y. Zhang, J. Xu Yu, J. Hou. – 2005. – 187 p.

Published

2010-09-30

How to Cite

Пелещишин, О. П., & Форкун, Ю. В. (2010). USE THE OFFICIAL SITE OF THE COMPANY IN MARKETING IN ONLINE COMMUNITIES. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2(47), 28–32. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3059

Issue

Section

Information technology