Розробка концептуальних засад впровадження інноваційних технологій до стандартів якості громадського пасажирського транспорту

Автор(и)

  • Алла Михайлівна Новікова Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0002-7165-8673
  • Микола Кліментійович Велісевич Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут", Україна https://orcid.org/0009-0001-3286-1855
  • Заріна Миколаївна Побережна Національний авіаційний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-6245-038X
  • Роман Вікторович Симоненко Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0002-4269-5707
  • Зоя Олексіївна Дегтяр Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0003-4083-3712

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312623

Ключові слова:

громадський пасажирський транспорт (ГПТ), стандарти якості послуг, критерії якості, інноваційні технології

Анотація

Проведено дослідження основних принципів для формування стандартів якості послуг громадського пасажирського транспорту. Об’єктом дослідження виступають послуги громадського пасажирського транспорту. Проблематика дослідження полягає у розробці концептуальних засад до формування стандартів якості із використанням сучасних інноваційних технологій.  Встановлено, що основним чинником досягнення якості послуг громадського пасажирського транспорту є урахуванням інноваційних технологій та відповідності критеріїв і норм стандартів ЄС.

 Досліджено особливості функціонування громадського пасажирського транспорту у світі, серед яких визначено застосування інформаційних платформ для відслідковування руху маршрутів транспорту, Інтернет-додатків, забезпечення безпеки та дотримання екологічних вимог. Визначені критерії, які слугують індикаторами підвищення ефективності якості послуг, серед основних доступність перевезень, комфорт, частота руху транспорту та час очікування, якість обслуговування та безпека. Запропоновано систему формування якості послуг громадського пасажирського транспорту, яка полягає у визначенні потреб та вимог споживачів послуг громадського пасажирського транспорту, забезпечує розробку заходів щодо підвищення якості послуг та їх сертифікації. 

Сформовано комплексний підхід до формування якості послуг громадського пасажирського транспорту на основі впровадження інноваційних технологій, що дозволить визначити рівень їх інноваційного розвитку, а також шляхи його підвищення. Даний підхід враховує взаємозв'язок між впровадженими заходами, вимірюванням рівня якості послуг та розподілом зобов'язань щодо забезпечення рівня послуг, визначеного критеріями якості. Це дозволяє визначити необхідний рівень якості послуг громадського пасажирського транспорту та сформувати взаємозв'язок між рівнем інноваційних технологій та етапами підходу.

Практичне значення отриманих результатів полягає у створенні інструментарію, який забезпечить підвищення якості послуг громадського пасажирського транспорту

Біографії авторів

Алла Михайлівна Новікова, Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут"

Доктор економічних наук, старший науковий співробітник, начальник центру

Центр наукових досліджень комплексних транспортних проблем

Микола Кліментійович Велісевич, Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут"

Старший науковий співробітник

Центр наукових досліджень комплексних транспортних проблем

Заріна Миколаївна Побережна, Національний авіаційний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра економіки та бізнес-технологій

Роман Вікторович Симоненко, Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут"

Доктор технічних наук, заступник бюро комітету з внутрішнього транспорту ЄЕК ООН, голова групи «Автомобільний транспорт» ЄЕК ООН, заступник начальника центру

Центр наукових досліджень комплексних транспортних проблем

Зоя Олексіївна Дегтяр, Державне підприємство "Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут"

Начальник відділу

Відділу законодавчого забезпечення міжнародних договорів

Посилання

  1. Ilchenko, V. Yu., Petrovska, S. I. (2019). Approaches to evaluation of quality of city passenger transportion by automotive transport. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya, 3 (20), 219–226. Available at: https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/35.pdf
  2. Panchuk, O. V. (2017). Improvement of the quality management system of transport services. Global and National Problems of Economy, 19, 626–630.
  3. Kucheruk, G. Yu. Innovative logistics paradigm of management quality of transport services. Available at: http://www.m.nayka.com.ua/?j=efektyvna-ekonomika&op=1&z=1193&y=2012&n=6&w=&s=eng
  4. Vermote, L., Hens, L. (2009). Urban modal shift management in cities: an indicator based approach. Urban Transport XV, 1, 417–429. https://doi.org/10.2495/ut090371
  5. Nwachukwu, A. (2014). Assessment of Passenger Satisfaction with Intra-City Public Bus Transport Services in Abuja, Nigeria. Journal of Public Transportation, 17 (1), 99–119. https://doi.org/10.5038/2375-0901.17.1.5
  6. Mittal, K. M., Timme, M., Schröder, M. (2024). Efficient self-organization of informal public transport networks. Nature Communications, 15 (1). https://doi.org/10.1038/s41467-024-49193-1
  7. Guihaire, V., Hao, J.-K. (2008). Transit network design and scheduling: A global review. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 42 (10), 1251–1273. https://doi.org/10.1016/j.tra.2008.03.011
  8. Liu, T., Ceder, A. (Avi). (2015). Analysis of a new public-transport-service concept: Customized bus in China. Transport Policy, 39, 63–76. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2015.02.004
  9. Dragu, V., Roman, A., Roman, V. C. (2013). Quality Assessment in Urban Public Transport. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 8 (3), 32–43. Available at: https://www.researchgate.net/publication/289732784_Quality_assessment_in_urban_public_transport
  10. Hensher, D. A., Houghton, E. (2004). Performance-based quality contracts for the bus sector: delivering social and commercial value for money. Transportation Research Part B: Methodological, 38 (2), 123–146. https://doi.org/10.1016/s0191-2615(03)00004-3
  11. Prioni, P., Hensher, D. (2001). Measuring Service Quality in Scheduled Bus Services. Journal of Public Transportation, 3 (2), 51–74. https://doi.org/10.5038/2375-0901.3.2.4
  12. Annual Bus Statistics. Available at: https://www.buscentreofexcellence.org.uk/bus-stats
  13. Brinckerhoff, P. (2013). Transit Capacity and Quality of Service Manual. Washington. https://doi.org/10.17226/24766
  14. Public Transport Infrastructure Manual. Available at: https://www.publications.qld.gov.au/ckan-publications-attachments-prod/resources/57968dcd-ffff-45d2-beba-2e122523ec44/ptim_full-nov2020.pdf?ETag=23fc1c7c8e33f8dc44c01dc6384c2777
  15. Official Manual for Operating in the SPSV Industry. Available at: https://www.nationaltransport.ie/wp-content/uploads/2024/03/SPSV-official-manual-rev.-7.7.pdf
  16. Zhao, Y., Hu, S., Zhang, M. (2024). Evaluating equitable Transit-Oriented development (TOD) via the Node-Place-People model. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 185, 104116. https://doi.org/10.1016/j.tra.2024.104116
  17. Georgiadis, G., Kopsacheilis, A., Andreadis, I. M., Politis, I. (2024). Analyzing efficiency and built environment factors for achieving convenient access to public transport: A Europe-wide DEA application. Environmental Science &, 158, 103792. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2024.103792
  18. Lawrence, K., Gumbo, T., Musvoto, G. G. (2024). User Experiences on the Integration of Non-Motorised Transport in Public Transport Systems: a Case of the Harambee Bus Rapid Transit. KEEP ON PLANNING FOR THE REAL WORLD. Climate Change calls for Nature-based Solutions and Smart Technologies. Proceedings of REAL CORP 2024, 29th International Conference on Urban Development, Regional Planning and Information Society, 669–680. Available at: https://archive.corp.at/cdrom2024/papers2024/CORP2024_17.pdf
  19. Salazar Ferro, P., Behrens, R., Wilkinson, P. (2013). Hybrid urban transport systems in developing countries: Portents and prospects. Research in Transportation Economics, 39 (1), 121–132. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2012.06.004
  20. Luan, X., Eikenbroek, O. A. L., Corman, F., van Berkum, E. C. (2024). Passenger social rerouting strategies in capacitated public transport systems. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 188, 103598. https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103598
  21. Arefieva, O., Poberezhna, Z., Petrovska, S., Arefiev, S., Kopcha, Y. (2024). Devising approaches to modeling enterprise business processes under conditions of modern digital technologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (127)), 69–79. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298143
  22. Ahmad, M., Anwer, I., Yousuf, M. I., Javid, M. A., Ali, N., Tesoriere, G., Campisi, T. (2024). Investigating the Key Factors Affecting Public Transport Ridership in Developing Countries through Structural Equation Modeling. Sustainability, 16 (11), 4426. https://doi.org/10.3390/su16114426
  23. Diaz Olvera, L., Plat, D., Pochet, P. (2024). Changes in daily mobility and new public transport supply in Dakar (2000 – 2015). Case Studies on Transport Policy, 16, 101214. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2024.101214
  24. Aulin, V. V., Holub, V. V. (2008). The quality of passenger transportation as an integral part of the transport process. Bulletin of Mykhailo Ostrogradsky National University of Kremenchug, 5 (52), 2, 80–84. Available at: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/3c52583c-52a8-45e4-8bd4-1e52bfc3fa1a/content
  25. Kuzkin, O. F. (2018). Public transit in Zaporizhzhia city: development and level of service. Scientific Notes of the Tavri National University named after Vernadskyi. Series: Technical sciences, 29 (68 (2)), 307–313. Available at: http://www.tech.vernadskyjournals.in.ua/journals/2018/2_2018/54.pdf
  26. Smerichevskyi, S., Mykhalchenko, O., Poberezhna, Z., Kryvovyazyuk, I. (2023). Devising a systematic approach to the implementation of innovative technologies to provide the stability of transportation enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 6–18. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279100
  27. Transportation. Logistics and services. Public passenger transport. Service quality definition, targeting and measurement. https://doi.org/10.3403/02561018
  28. Public passenger transport. Basic requirements and recommendations for systems that measure delivered service quality. https://doi.org/10.3403/30093763
  29. Novikova, A., Velisevich, M., Pospishna, O. (2021). Definition and measurement quality criterias of public passenger transport service acording to the european union experience. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 1 (265), 2–11. https://doi.org/10.33868/0365-8392-2021-1-265-2-11
Розробка концептуальних засад впровадження інноваційних технологій до стандартів якості громадського пасажирського транспорту

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Як цитувати

Новікова, А. М., Велісевич, М. К., Побережна, З. М., Симоненко, Р. В., & Дегтяр, З. О. (2024). Розробка концептуальних засад впровадження інноваційних технологій до стандартів якості громадського пасажирського транспорту. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (131), 22–34. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312623

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології