Розробка концептуальних засад впровадження інноваційних технологій до стандартів якості громадського пасажирського транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312623Ключові слова:
громадський пасажирський транспорт (ГПТ), стандарти якості послуг, критерії якості, інноваційні технологіїАнотація
Проведено дослідження основних принципів для формування стандартів якості послуг громадського пасажирського транспорту. Об’єктом дослідження виступають послуги громадського пасажирського транспорту. Проблематика дослідження полягає у розробці концептуальних засад до формування стандартів якості із використанням сучасних інноваційних технологій. Встановлено, що основним чинником досягнення якості послуг громадського пасажирського транспорту є урахуванням інноваційних технологій та відповідності критеріїв і норм стандартів ЄС.
Досліджено особливості функціонування громадського пасажирського транспорту у світі, серед яких визначено застосування інформаційних платформ для відслідковування руху маршрутів транспорту, Інтернет-додатків, забезпечення безпеки та дотримання екологічних вимог. Визначені критерії, які слугують індикаторами підвищення ефективності якості послуг, серед основних доступність перевезень, комфорт, частота руху транспорту та час очікування, якість обслуговування та безпека. Запропоновано систему формування якості послуг громадського пасажирського транспорту, яка полягає у визначенні потреб та вимог споживачів послуг громадського пасажирського транспорту, забезпечує розробку заходів щодо підвищення якості послуг та їх сертифікації.
Сформовано комплексний підхід до формування якості послуг громадського пасажирського транспорту на основі впровадження інноваційних технологій, що дозволить визначити рівень їх інноваційного розвитку, а також шляхи його підвищення. Даний підхід враховує взаємозв'язок між впровадженими заходами, вимірюванням рівня якості послуг та розподілом зобов'язань щодо забезпечення рівня послуг, визначеного критеріями якості. Це дозволяє визначити необхідний рівень якості послуг громадського пасажирського транспорту та сформувати взаємозв'язок між рівнем інноваційних технологій та етапами підходу.
Практичне значення отриманих результатів полягає у створенні інструментарію, який забезпечить підвищення якості послуг громадського пасажирського транспорту
Посилання
- Ilchenko, V. Yu., Petrovska, S. I. (2019). Approaches to evaluation of quality of city passenger transportion by automotive transport. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya, 3 (20), 219–226. Available at: https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/35.pdf
- Panchuk, O. V. (2017). Improvement of the quality management system of transport services. Global and National Problems of Economy, 19, 626–630.
- Kucheruk, G. Yu. Innovative logistics paradigm of management quality of transport services. Available at: http://www.m.nayka.com.ua/?j=efektyvna-ekonomika&op=1&z=1193&y=2012&n=6&w=&s=eng
- Vermote, L., Hens, L. (2009). Urban modal shift management in cities: an indicator based approach. Urban Transport XV, 1, 417–429. https://doi.org/10.2495/ut090371
- Nwachukwu, A. (2014). Assessment of Passenger Satisfaction with Intra-City Public Bus Transport Services in Abuja, Nigeria. Journal of Public Transportation, 17 (1), 99–119. https://doi.org/10.5038/2375-0901.17.1.5
- Mittal, K. M., Timme, M., Schröder, M. (2024). Efficient self-organization of informal public transport networks. Nature Communications, 15 (1). https://doi.org/10.1038/s41467-024-49193-1
- Guihaire, V., Hao, J.-K. (2008). Transit network design and scheduling: A global review. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 42 (10), 1251–1273. https://doi.org/10.1016/j.tra.2008.03.011
- Liu, T., Ceder, A. (Avi). (2015). Analysis of a new public-transport-service concept: Customized bus in China. Transport Policy, 39, 63–76. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2015.02.004
- Dragu, V., Roman, A., Roman, V. C. (2013). Quality Assessment in Urban Public Transport. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 8 (3), 32–43. Available at: https://www.researchgate.net/publication/289732784_Quality_assessment_in_urban_public_transport
- Hensher, D. A., Houghton, E. (2004). Performance-based quality contracts for the bus sector: delivering social and commercial value for money. Transportation Research Part B: Methodological, 38 (2), 123–146. https://doi.org/10.1016/s0191-2615(03)00004-3
- Prioni, P., Hensher, D. (2001). Measuring Service Quality in Scheduled Bus Services. Journal of Public Transportation, 3 (2), 51–74. https://doi.org/10.5038/2375-0901.3.2.4
- Annual Bus Statistics. Available at: https://www.buscentreofexcellence.org.uk/bus-stats
- Brinckerhoff, P. (2013). Transit Capacity and Quality of Service Manual. Washington. https://doi.org/10.17226/24766
- Public Transport Infrastructure Manual. Available at: https://www.publications.qld.gov.au/ckan-publications-attachments-prod/resources/57968dcd-ffff-45d2-beba-2e122523ec44/ptim_full-nov2020.pdf?ETag=23fc1c7c8e33f8dc44c01dc6384c2777
- Official Manual for Operating in the SPSV Industry. Available at: https://www.nationaltransport.ie/wp-content/uploads/2024/03/SPSV-official-manual-rev.-7.7.pdf
- Zhao, Y., Hu, S., Zhang, M. (2024). Evaluating equitable Transit-Oriented development (TOD) via the Node-Place-People model. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 185, 104116. https://doi.org/10.1016/j.tra.2024.104116
- Georgiadis, G., Kopsacheilis, A., Andreadis, I. M., Politis, I. (2024). Analyzing efficiency and built environment factors for achieving convenient access to public transport: A Europe-wide DEA application. Environmental Science &, 158, 103792. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2024.103792
- Lawrence, K., Gumbo, T., Musvoto, G. G. (2024). User Experiences on the Integration of Non-Motorised Transport in Public Transport Systems: a Case of the Harambee Bus Rapid Transit. KEEP ON PLANNING FOR THE REAL WORLD. Climate Change calls for Nature-based Solutions and Smart Technologies. Proceedings of REAL CORP 2024, 29th International Conference on Urban Development, Regional Planning and Information Society, 669–680. Available at: https://archive.corp.at/cdrom2024/papers2024/CORP2024_17.pdf
- Salazar Ferro, P., Behrens, R., Wilkinson, P. (2013). Hybrid urban transport systems in developing countries: Portents and prospects. Research in Transportation Economics, 39 (1), 121–132. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2012.06.004
- Luan, X., Eikenbroek, O. A. L., Corman, F., van Berkum, E. C. (2024). Passenger social rerouting strategies in capacitated public transport systems. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 188, 103598. https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103598
- Arefieva, O., Poberezhna, Z., Petrovska, S., Arefiev, S., Kopcha, Y. (2024). Devising approaches to modeling enterprise business processes under conditions of modern digital technologies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (127)), 69–79. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.298143
- Ahmad, M., Anwer, I., Yousuf, M. I., Javid, M. A., Ali, N., Tesoriere, G., Campisi, T. (2024). Investigating the Key Factors Affecting Public Transport Ridership in Developing Countries through Structural Equation Modeling. Sustainability, 16 (11), 4426. https://doi.org/10.3390/su16114426
- Diaz Olvera, L., Plat, D., Pochet, P. (2024). Changes in daily mobility and new public transport supply in Dakar (2000 – 2015). Case Studies on Transport Policy, 16, 101214. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2024.101214
- Aulin, V. V., Holub, V. V. (2008). The quality of passenger transportation as an integral part of the transport process. Bulletin of Mykhailo Ostrogradsky National University of Kremenchug, 5 (52), 2, 80–84. Available at: https://dspace.kntu.kr.ua/server/api/core/bitstreams/3c52583c-52a8-45e4-8bd4-1e52bfc3fa1a/content
- Kuzkin, O. F. (2018). Public transit in Zaporizhzhia city: development and level of service. Scientific Notes of the Tavri National University named after Vernadskyi. Series: Technical sciences, 29 (68 (2)), 307–313. Available at: http://www.tech.vernadskyjournals.in.ua/journals/2018/2_2018/54.pdf
- Smerichevskyi, S., Mykhalchenko, O., Poberezhna, Z., Kryvovyazyuk, I. (2023). Devising a systematic approach to the implementation of innovative technologies to provide the stability of transportation enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 6–18. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279100
- Transportation. Logistics and services. Public passenger transport. Service quality definition, targeting and measurement. https://doi.org/10.3403/02561018
- Public passenger transport. Basic requirements and recommendations for systems that measure delivered service quality. https://doi.org/10.3403/30093763
- Novikova, A., Velisevich, M., Pospishna, O. (2021). Definition and measurement quality criterias of public passenger transport service acording to the european union experience. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 1 (265), 2–11. https://doi.org/10.33868/0365-8392-2021-1-265-2-11
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Alla Novikova, Mykola Velisevych, Zarina Poberezhna, Roman Symonenko, Zoia Dehtiar

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






