Methods of clusterization and prognostication in the analytical module of the system of electronic commerce of Magento

Authors

  • Олеся Викторовна Осипчук Kharkiv National University of Radio Electronics Lenina 14, Kharkov, Ukraine, 61166, Ukraine
  • Татьяна Борисовна Шатовская Kharkiv National University of Radio Electronics Lenina 14, Kharkov, Ukraine, 61166, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4001

Keywords:

Analytical module, electronic commerce, UML

Abstract

Planning and programmatic realization of the analytical module of the system of electronic commerce of Magento is in-process carried out with support of functions of intellectual analysis of data, namely: realization of analysis of market niche, prognostication of volumes of sales for the specialists of department of marketing of trade firm

Author Biographies

Олеся Викторовна Осипчук, Kharkiv National University of Radio Electronics Lenina 14, Kharkov, Ukraine, 61166

Master

Department of Software Engineering

Татьяна Борисовна Шатовская, Kharkiv National University of Radio Electronics Lenina 14, Kharkov, Ukraine, 61166

Ph.D., Associate Professor

Department of computer software

References

  1. Макарова, М. В. Електронна комерція [Текст] : посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. В. Макарова. – К. : Академія, 2002. – 272 с.
  2. Успенский, И. В. ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ: Учеб. / И. В. Успенский – СПб. : СПГУЭиФ, 2003. – 197 с.
  3. Ванифатова, М. М. Системы маркетинговой информации: современные мировые тенденции развития и особенности российского рынка // Маркетинг в России и за рубежом. – 2002. – № 1. – с. 59.
  4. Ойнер, О. К. Виртуальный маркетинг и его применение на отечественных предприятиях / О. К. Ойнер, Е. В. Попов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2002. – №5.
  5. Magento eCommerce Platform for Growth [Электронный ресурс] – Режим доступа : www.magentocommerce.com – 08.05.2012 г. – Загл. с экрана.
  6. A powerful open source shopping cart system that is designed feature rish and user friendly [Электронный ресурс] – Режим доступа : www.opencart.com – 08.05.2012 г. – Загл. с экрана.
  7. osCommerce Open Source E-Commerce Solutions [Электронный ресурс] – Режим доступа : www.oscommerce.com – 08.05.2012 г. – Загл. с экрана.
  8. Zen Cart the art of e-commerce [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.zen-cart.com – 08.05.2012 г. – Загл. с экрана.
  9. Методы и модели анализа данных: OLAP и Data Mining / под ред. А. А. Барсегяна, М. С. Куприянова, В. В. Степаненко, И. И. Холода. – Спб. : БХВ Петербург, 2004. – 368 с.
  10. Фомин, Г. П. Математические методы и модели в коммерческой деятельности / Г. П. Фомин. – М. : Финансы и статистика, 2001. – 544 с.
  11. Мамаева, З. М. Математические методы и модели в экономике. Часть 2. Эконометрика : учебно-методическое пособие / З. М. Мамаева. – Нижний Новгород: ННГУ, 2010. – 70 с.
  12. Глівенко, С. В. Економічне прогнозування: навчальний посібник / С. В. Глівенко, М. О. Соколов, О. М. Теліженко. – 2-ге вид., перероб. та доп. – Суми : Видавництво «Університетська книга», 2001. – 207 с.
  13. Владимирова, Л. П. Прогнозирование и планирование в условиях рынка : учеб, пособие / Л.П. Владимирова; Рецензент: С. Р. Малютин. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Издательский дом «Дашков и К», 2001. – 308 с.
  14. Грейди Буч, Язык UML. Руководство пользователя / Грейди Буч, Джеймс Рамбо, Айвар Джекобсон: пер. с англ. А. А. Слинкин. – 2-е изд., стер. – М.: ДМК Пресс; Спб.: Питер, 2004. – 432 с.
  15. Леоненков А. В. Самоучитель UML / А. В. Леоненков. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб.: БХВ-Петербург, 2004. – 432 с.

Published

2012-06-01

How to Cite

Осипчук, О. В., & Шатовская, Т. Б. (2012). Methods of clusterization and prognostication in the analytical module of the system of electronic commerce of Magento. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3(57), 50–56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4001

Issue

Section

Control systems