METHODS AND MODEL BUILDING INTELLIGENT ADAPTIVE HYPERMEDIA SYSTEMS

Authors

  • Ярослав Володимирович Святкін Національний технічний університет Харківський політехнічний інститут вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002, Ukraine
  • Ігор Юрійович Шубін Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна 14, м. Харків, Україна, 61166, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4191

Keywords:

method of teaching, intelligent adaptive hypermedia system.

Abstract

In the article the problem of constructing an intelligent adaptive hypermedia systems is formulated. We consider the optimal overall multilevel model for knowledge representation and use of the degree of tolerance.

Author Biographies

Ярослав Володимирович Святкін, Національний технічний університет Харківський політехнічний інститут вул. Фрунзе, 21, м. Харків, Україна, 61002

Асистент

Кафедра комп’ютерного моніторингу і логістики

Ігор Юрійович Шубін, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Леніна 14, м. Харків, Україна, 61166

Кандидат технічних наук, доцент, професор

Кафедра програмної інженерії

References

  1. Адаптивное обучение и адаптивный тестовый контроль // http://athena.vvsu.ru/carina/test/lec8.htm.
  2. Александров П.С. Введение в теорию множеств и общую топологию. – М.: Наука, 1987.
  3. Бондаренко М.Ф., Дударь З.В., Ефимова И.А., Лещинский В.А., Шабанов-Кушнаренко С.Ю. О мозгоподобных ЭВМ. / Радиоэлектроника и информатика. – 2004. №4. – С. 83-99.
  4. Булкин В.И. Использование метода компараторной идентификации знаний для создания компьютерных обучающих программ // Искусственный интеллект. – Донецк: ДГИИИ, 2005.–№1.–С. 17 – 25.
  5. Булкин В.И. Использование предикатных категорий для представления знаний. Вестник ХНТУ – 2007. – №4(27). – С. 213 – 219: – ил. 9. – Библиогр.: 4 назв.

Published

2012-06-01

How to Cite

Святкін, Я. В., & Шубін, І. Ю. (2012). METHODS AND MODEL BUILDING INTELLIGENT ADAPTIVE HYPERMEDIA SYSTEMS. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(11(57), 11–13. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4191