Prospect of development of the combined transport
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.9177Keywords:
Piggyback, technology, routes, piggyback terminalsAbstract
This article is devoted to the creation of international piggyback’s routes that provide effective communication between Asia and Europe trough Ukraine and integrate regional centers of production and consumption in different countries. Technology of exploitation in “the space 1520 mm and 1435 mm” has been designed which takes into account the technical requirements and restrictions for use on the piggyback terminals. The characteristics of typical schemes terminal cargo front 1050m long and 525m have been considered. Capital investments, operating costs have been calculated and the economic effect has been determined. The best option of piggyback terminal has been selected on the basis of a comparison of two variants of design. Development of piggyback transport is a perspective direction in a building of the transport system of Ukraine, whereas it increases the volume of traffic through its territory with participation of the national transport companiesReferences
- Шилаєв, П.С. Підвищення ефективності процесу інтероперабельних перевезень вантажів на основі ресурсозберігаючих технологій.[Текст] / П.С. Шилаєв //Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня к.т.н. – 2012.
- Гапанович, В.А., Об организации контрейлерных перевозок на «пространстве 1520» [Текст]:/ В.А. Гапанович // Железнодорожній транспорт.– 2012. – №6.
- Шапкин, А.С. Выбор технико-технологических параметров системы контрейлерных перевозок на железнодорожных направлениях сети. [Текст] / А.С. Шапкин // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата технических наук. – 2005.
- Кизимиров, М.В., Экономическая оценка применения сочелененных платформ для перевозки трейлеров [Текст]:/ М.В. Кизимиров // Экономика железных дорог . – 2012. - №10
- Специальный выпуск Контрейлерные перевозки [Текст]: ООО «Редакция журнала «РЖД-партнер». – 2012р.
- Modalohr — система перевозки автотранспортних средств [Текст]: Железные дороги мира.– 2002. – №10.
- Котенко, А.М. Інтермодальні перевезення. Перспективи розвитку [Текст] / А.М. Котенко, П.С. Шилаєв //Зб.наук.праць. – Харків УкрДАЗТ. – 2009. – вип.54. – с.31-36.
- Информационно-деловой журнал «Столичный экспресс» [Текст]. –2010г. – Одесса. – с.2-22.
- Костюк, М.Д. Техніко-технологічне забезпечення інтермодальних та інтеропереробальних перевезень [Текст] / М.Д.Костюк, Ю.В.Дьомін // Залізничний транспорт України. – 2009. –№3.
- Кириллова, А.Г. Новые технологии перевозок – контрейлерные поезда. Европейские реалии и российские перспективы[Текст] / А.Г. Кириллова // Транспорт: наука, техника, управление. – 2010. – № 7. – С. 25-28.
- Состояние и перспективы развития мультимодальных (комбинированых) перевозок в Украине [Текст] // Транспорт. – №7. –2012г. –с.63-68.
- Котенко, А.М. Підвищення ефективності комбінованих перевезень. Удосконалення вантажної і комерційної роботи на залізницях України [Текст] / А.М. Котенко, В.Г Кушнірчук // Зб.наук.праць. –Харків: УкрДАЗТ. –2004. –Вип.62. – с.50-55.
- Стратегічні напрями розвитку транспортної галузі України у після кризовий період[Текст]. –К.:НІСД. –2011. – 48 с.
- Автоперевозчик журнал для профессионалов [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://perevozchik.com/ru/filling/y-2010.n-1.oid-226.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 А. М. Котенко, А. В. Світлична, П. С. Шилаєв, С. І. Пупена
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.