Analysis of non-uniformity of departure of trains from technical stations on railway direction

Authors

  • Роман Віталійович Вернигора Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010, Ukraine
  • Лідія Олегівна Єльнікова Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.14741

Keywords:

Inequality of departure of trains, number of departed trains, duration of movement at a station, locomotives, locomotive crews

Abstract

In order to improve the quality of transportation and to speed up the freight delivery it is proposed to create an adaptive system of operational management of engine yard to reduce unproductive downtime of trains while expecting locomotives and locomotive crews at technical railway stations in Ukraine. One of the important components of the input data to solve the problem of rational distribution of locomotives and locomotive crews is the duration of movement of trains at stations. The study as to identification of the relationship between the number of cars shipped from the railway technical stations and the duration of movement at stations showed the close relationship between these parameters. The analysis of seasonal, weekly, and daily unevenness permits to predict the number of trains that will be sent in a particular day of a week and at any time of a day. This allows you to determine the number of locomotives and locomotive crews for operational support of trains ready for departure, that will make it possible to reduce unproductive downtime of freight trains expecting locomotives and locomotive crews, which in turn will accelerate the speed of delivery and improve the competitiveness of the railways of Ukraine at the freight market

Author Biographies

Роман Віталійович Вернигора, Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010

Ph.D., docent

Department "Stations and junctions”

Лідія Олегівна Єльнікова, Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazarian street V Lazarian, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010

Assistant

Department "Stations and junctions”

References

  1. Вернигора, Р.В. Анализ простоев поездов в ожидании поездных локомотивов на сортировочных станциях [Текст] / Р.В. Вернигора, Л.О. Ельникова // Восточно-Европейский журнал передовых технологий // Научный журнал. - Харьков: Технологический центр, 2012. - №5/3 (59). – С.16-19.
  2. Бачинська, Є.Б. Аналіз технології взаємодії у підсистемах сортувальної станції та локомотивного депо [Текст] / Є.Б.Бачинська, О.А. Малахова // Збірник наукових праць УкрДАЗТ. - 2010. - Вип. 118. - С. 192-197.
  3. Жуковицький, І.В. Проблеми та перспективи інформатизації в ло-комотивному господарстві УЗ [Текст] / І.В. Жуковицький, О.Л. Зіненко, А.Б. Устенко // Локомотив-информ. - 2008. - № 10. - С. 4-6.
  4. Жуковицький, І.В. Проблеми та перспективи автоматизації управ-ління локомотивним господарством УЗ [Текст] / І.В. Жуковицький, А.Б. Устенко, О.Л. Зіненко // Інформаційно-керуючи системи на залізничному транспорті. – 2009. - №2. - С. 38-42.
  5. Вернигора, Р.В.Перспективи створення адаптивної системи оперативного управління роботою локомотивів та локомотивних бригад [Текст] / Р. В. Вернигора, Л.О. Єльнікова // Зб. наук. праць ДНУЗТ: Серія “Транспортні системи і технології перевезень”, Вип. 4. – Д.: ДНУЗТ, 2012. – С. 25-29.
  6. Земблинов, М.В. Сезонные колебания перевозок грузов на желез-ных дорогах [Текст] / М.В. Земблинов. – М.: Транспечать НКПС, 1928. – 91 с
  7. Барков, Н.Н. Сезонная и внутринедельная неравномерность грузовых перевозок на железных дорогах [Текст] / Н.Н. Барков // Труды ВНИИЖТ. Вып. 249. – М.: Трансжелдориздат, 1963. – 95 с.
  8. Грунтов, П.С. Исследование влияния неравномерности движения по технологии сортировочных станций: автореф. дис. канд. техн. наук. [Текст] / П.С. Грунтов. [БелИИЖТ] – Гомель, 1965, – 24 с.
  9. Левин, Д.Ю. Оптимизация потока поездов. [Текст] / Д.Ю. Левин. – М.: Транспорт, 1988. – 175 с.
  10. Правдин, Н.В. Прогнозирование грузовых потоков [Текст] / Н.В. Правдин, М.Л. Дыкандюк, В.Я. Негрей - М.: Транспорт, 1987. – 247 с
  11. Сотников, Е.А. Неравномерность грузовых перевозок в современных условиях и ее влияние на потребную пропускную способность участков [Текст] / Е.А. Сотников, К.П. Шенфельд // Вестник ВНИИЖТ. – 2011. – №5. – С. 3-9.
  12. Баранчеев, М.О. Влияние сезонной неравномерности грузовых перевозок на текущие затраты железных дорог: автореф. дис. канд. экон. наук. [Текст] / М.О. Баранчеев – Новосибирск, 2005, – 24 c.
  13. Бодюл, В.И. Повышение ритмичности и эффективности транспортного производства на основе снижения внутрисуточной неравномерности грузовых перевозок на железных дорогах: дисс. докт. техн. наук. [Текст] / В.И. Бодюл – М.: 2006. – 318 с.
  14. Вернигора, Р.В. Анализ неравномерности грузовых перевозок на магистральном и промышленном железнодорожном транспорте [Текст] / Р.В. Вернигора, Н.И. Березовый // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2012. – №2/3 (56). – с. 62-67.
  15. Vernigora, R.V. Yelnikova, L.O. (2012) Analysis of trains down time in expectation of train locomotives on switchyards. East European Journal of advanced technologies, 5/5 (59), 16-19.
  16. Bachinska, Ye.B., Malahova, O.A. (2010) Analysis of co-operation technology in the subsystems of the sorting station and locomotive depot. Collected Works of DonIRT, 22, 18-26.
  17. Zhukovickiy, I.V., Zinenko O.L., Ustenko, A.B. (2008) Problems and prospects of locomotive economy informatization in Ukrzaliznicya. Locomotive-inform, 10, 4-6.
  18. Zhukovickiy, I.V., Ustenko, A.B., Zinenko O.L. (2009) Problems and prospects of automation of locomotive economy management in Ukrzaliznicya. Informative-leading systems on railway transport, 2, 38-42.
  19. Vernigora, R.V., Yelnikova, L.O. (2012) Prospects of locomotives and locomotive crews work adaptive control system creation. Collected Works of DNURT, 4, 25-29.
  20. Zemblinov, M.V. (1928) Seasonal fluctuations of freight on the railways. Transpress, 91.
  21. Barkov, N.N. (1963) Seasonal and inter-week non-uniformity of the freight on the railways. Works of ASRIRT, 249, 95.
  22. Gruntov, P.S. (1965) Investigation of the non-uniformity on marshalling yards technology. Author's thesis of Ph.D., 24
  23. Levin, D.Y. (1988) Optimization of the trains flow. Transport, 247.
  24. Pravdin, N.V., Dikanduk, M.L., Negrey, V.Y. (1987) Forecasting cargo flows. Transport, 247.
  25. Sotnikov, E. A., Shenfeld, K.P. (2011) Non-uniformity of freight transport in the current conditions and its impact on the needs of bandwidth sites. Bulletin of ASRIRT, 5, 3-9.
  26. Barancheev, M.O. (2005) The influence of seasonal non-uniformity in freight traffic on the current costs of railways. Author's thesis of Ph.D., 24
  27. Bodul, B.I. (2006) Increasing the rhythm and efficiency of transport production on the basis of reducing intradaily non-uniformity of freight on the railways. Thesis of Ph.D., 318
  28. Vernigora, R.V., Berezoviy N.I. (2012) Analysis of the non-uniformity of freight traffic on the trunk and industrial railways East European Journal of advanced technologies, 2/3 (56), 62-67.

Published

2013-06-20

How to Cite

Вернигора, Р. В., & Єльнікова, Л. О. (2013). Analysis of non-uniformity of departure of trains from technical stations on railway direction. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3(63), 63–66. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.14741

Issue

Section

Control systems