MATHEMATICAL MODEL OF CHOOSING THE RATIONAL VARIANTS OF RUNNING THE TRAINFLOWS VIA THE RAILWAY NETWORK
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4200Keywords:
trainflows, graph theory, railway network, vector optimization.Abstract
In the article the mathematical model of distributing the trainflows is offered that is based on the methods of vector optimization. It is reasonable to use the offered model when there is a necessity to make a decision concerning the train flows running via the railway network under the conditions of the influence of a number of factors.References
- Липовец Н. В. Удосконалення організації пропускання вагонопотоків [Текст] / Н. В. Липовец // Залізничний транспорт України – 2001. - №4. – С. 15-16.
- Музикіна Г. І. Оптимизация распределения поездопотоков на участках железнодорожного узла [Текст] / Г. І. Музикіна, Ю. В. Чибісов // Сборник трудов конференции Автоматика – 2007, г. Одесса – с. 202–204.
- Елисеев С. Ю. Концепция управления грузовыми перевозками в транспортных узлах с применением логистических центров [Текст] / С. Ю. Елисеев // Вестник транспорта – 2006. - №2. – С. 12-14.
- Босов А. А. Визначення раціональних маршрутів руху поїздів на мережі доріг [Текст] / А. А. Босов, Ю. В. Чибісов // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Вип. 34 – Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2010.– С. 180-188.
- Чибісов Ю. В. Імітаційна модель розподілу поїздопотоку по оптимальним маршрутам [Текст] / Ю. В. Чибісов // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Вип. 36 – Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2011.– с. 212-217.
- Бех П. В. Прогнозування контейнерних потоків [Текст] / П. В. Бех // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В.Лазаряна. – 2004. – Вип. 4. – С. 86-91.
- Музикіна Г. І. Аналіз та перспективи розвитку контейнерних перевезень [Текст] / Г. І. Музикіна, П. В. Бех // Праці II науково-практ. конф. «Проблеми та перспективи розвитку транспортних систем: техніка, технологія, економіка і управління». –К.: КУЕТТ. – 2004. – С. 158-159.
- Музикіна Г. І. Постановка задачі для аналізу ефективності контейнерних перевезень [Текст] / Г. І. Музикіна, П. В. Бех, Ю. В. Максименкова // Вісник Академії митної служби України. - 2005. -№ 3 (27). - С. 78-84.
- Юнушкин А. А. Распределение потоков в транспортных сетях (зарубежный опыт) [Текст]/ А.А. Юнушкин // Вестник транспорта. – 2007. – №12. – С. 31-34.
- Форд Л.Р. Потоки в сетях [Текст] / Л. Р. Форд, Д. Р. Фалкерсон // – М.: «Мир», 1966. Перевод с англ. 372 с.
- Березина Л. Ю. Графы и их применение: Пособие для учителей [Текст] / Л. Ю. Березина // – М.: Просвещение, 1979. – 143 с.
- Ногин В. Д. Принятие решений в многокритериальной среде: количественный подход [Текст] / В. Д. Ногин // – М.: Физмат, 2002. – 144 с.
- Поденоский В. В. Парето-оптимальные решения многокритериальных задач [Текст] / В. В. Поденоский В. Д. Ногин // – М.: Наука. Головна редакція фізико-математичної літератури, 1982 .– 256 с.
- Кузнецов А. В. Руководство к решению задач по математическому программированию [Текст] / А. В.Кузнецов, Н. И. Холод, Л. С. Костевич // – Минск: Высшая школа, 1978 – С. 110.
- Машунин Ю. К. Методы и модели векторной оптимизации [Текст] / Ю. К. Машунин // – М.: Наука, 1986. – 141 с.
- Bosov, A. A. Vector Optimization by Two Objective Junctions / A. A. Bosov, G. N. Kodola, L. N. Savchenko. [Електрон. ресурс]: опис. – Режим доступа: http://arxiv.org/pdf/0708.4307v1.
- Кирсанов М. Н. Практика программирования в системе Maple / [Текст] / М. Н. Кирсанов // М.: Издательский дом МЭИ, 2011, 208 с.
- Кирсанов М. Н.. Графы в Maple / [Текст] / М. Н. Кирсанов // М.: Физматлит, 2007, 168с.
- Седых В. И. Парето-оптимальное моделирование инженерных задач [Текст] / В. И. Седых, В. П. Болотов, Ю. К. Машунин, А. Г. Сатаев // Комп’ютерний журнал. Наукова стаття, 2004. – 22 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Юрій Віталійович Чибісов, Григорій Якович Мозолевич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.