Чисельне дослідження течії в ступені осьового компресора з різною топологією розрахункової сітки

Автор(и)

  • Yuriy Tereshchenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0003-4367-3232
  • Ekaterina Doroshenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-6495-3263
  • Ivan Lastivka Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0001-5226-9819
  • Yuriy Tereshchenko Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-1908-0923

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.101315

Ключові слова:

моделювання течії, розрахункова сітка, модель турбулентної в’язкості, ступінь компресора, примежевий шар

Анотація

Представлено результати чисельного моделювання течії в ступені осьового компресора. Порівняння результатів чисельного експерименту з даними фізичних досліджень показало, що похибка розрахункового дослідження становить 0.3...8.6 %. На основі аналізу результатів чисельного експерименту встановлено, що для вирішення задач внутрішньої аеродинаміки компресорів доцільним є використання моделі турбулентної в’язкості SST і дрібної адаптивної сітки

Біографії авторів

Yuriy Tereshchenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, професор

Кафедра авіаційних двигунів

 

Ekaterina Doroshenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук

Кафедра авіаційних двигунів

Ivan Lastivka, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра вищої математики

Yuriy Tereshchenko, Національний авіаційний університет пр. Космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна, 03058

Кандидат технічних наук

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. Tereshhenko, Ju. M. (1987). Aerodinamicheskoe sovershenstvovanie lopatochnyh apparatov kompressorov. Мoscow: Mashinostroenie, 168.
  2. Brusilovskiy, I. V. (1984). Aerodinamika osevyh ventiliatorov. Мoscow: Mashinostroenie, 240.
  3. Pinto, R. N., Afzal, A., D’Souza, L. V., Ansari, Z., Mohammed Samee, A. D. (2016). Computational Fluid Dynamics in Turbomachinery: A Review of State of the Art. Archives of Computational Methods in Engineering. doi: 10.1007/s11831-016-9175-2
  4. Naseri, A., Boroomand, M., Sammak, S. (2016). Numerical investigation of effect of inlet swirl and total-pressure distortion on performance and stability of an axial transonic compressor. Journal of Thermal Science, 25 (6), 501–510. doi: 10.1007/s11630-016-0891-6
  5. Tereshhenko, Ju. M., Doroshenko, E. V., Abolhassan zade, Dzh. (2015). Flow simulation in compressor cascades at high angles of attack. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (8 (76)), 26–30. doi: 10.15587/1729-4061.2015.47206
  6. Tereshhenko, Ju. M., Doroshenko, E. V., Abolhassan zade, Dzh. (2015). Influence research of profile chords ratio on aerodynamic characteristics of tandem compressor cascade. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (8 (77)), 9–13. doi: 10.15587/1729-4061.2015.50535
  7. Song, P., Sun, J. (2015). Blade shape optimization for transonic axial flow fan. Journal of Mechanical Science and Technology, 29 (3), 931–938. doi: 10.1007/s12206-015-0207-x
  8. Janke, C., Bestle, D., Becker, B. (2015). Compressor map computation based on 3D CFD analysis. CEAS Aeronautical Journal, 6 (4), 515–527. doi: 10.1007/s13272-015-0159-y
  9. Yin, S., Jin, D., Gui, X., Zhu, F. (2010). Application and comparison of SST model in numerical simulation of the axial compressors. Journal of Thermal Science, 19 (4), 300–309. doi: 10.1007/s11630-010-0387-8
  10. Liu, Y., Yan, H., Fang, L., Lu, L., Li, Q., Shao, L. (2016). Modified k-ω model using kinematic vorticity for corner separation in compressor cascades. Science China Technological Sciences, 59 (5), 795–806. doi: 10.1007/s11431-015-6005-y
  11. Krivosheev, I. A., Chechulin, A. Ju., Hohlova, Ju. A. (2011). Choice model of turbulence in calculating loss of pressure in the flow of the gas turbine engine using software ANSYS CFX. Vestnik UGATU, 15 (2 (42)), 68–73.
  12. Bykov, L. V., Molchanov, A. M., Shherbakov, M. A., Janyshev, D. S. (2015). Vychislitel'naya mehanika sploshnyh sred v zadachah aviacionnoy i kosmicheskoy tehniki. Moscow: LENAND, 668.
  13. Menter, F. R. (1994). Two-equation eddy-viscosity turbulence models for engineering applications. AIAA Journal, 32 (8), 1598–1605. doi: 10.2514/3.12149
  14. Jun, A. A. (2009). Teoriya i praktika modelirovaniya turbulentnyh techeniy. Moscow: Librokom, 274.
  15. Svechnikov, V. S., Kirillov, A. B. (1958). Aerodinamicheskie harakteristiki stupeni osevogo kompressora. Moscow: CAGI, 94.
  16. Boiko, A. V., Govorushhenko, Ju. N., Burlaka, M. V. (2012). Primenenie vychislitel'noi aerodinamiki k optimizacii lopatok turbomashin. Kharkiv: NTU «KhPI», 192.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-19

Як цитувати

Tereshchenko, Y., Doroshenko, E., Lastivka, I., & Tereshchenko, Y. (2017). Чисельне дослідження течії в ступені осьового компресора з різною топологією розрахункової сітки. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (87), 28–33. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.101315

Номер

Розділ

Прикладна механіка