Оцінка покращення екологічної безпеки енергетичних установок компонуванням системи нейтралізації полютантів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.102314Ключові слова:
техногенно-екологічна безпека, дизель, фільтр твердих частинок, ефективність очищення, наноматеріалиАнотація
Визначено фізичний зміст й числові значення коефіцієнта компонування фільтра твердих частинок у випускній системі дизельної установки для математичної моделі його ефективності роботи. Це дозволяє врахувати вплив температури відпрацьованих газів дизеля на вході у корпус фільтра, а також прогнозувати робочі характеристики фільтрів з урахуванням місця їх розміщення у випускному тракті. Описано методику отримання експериментальних даних на моторному випробувальному стенді з автотракторним дизелем та робочим діючим зразком фільтра твердих частинок, на основі математичної обробки яких отримані залежності значень коефіцієнта від конструктивних і режимних робочих параметрів випускної системи дизеля
Посилання
- Mollenhauer, K., Tschoke, H. (Eds.) (2010). Handbook of Diesel Engines. Berlin: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 636. doi: 10.1007/978-3-540-89083-6
- Eastwood, P. (2008). Particulate emissions from vehicles. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 513. doi: 10.1002/9780470986516
- Merkisz, J., Pielecha, J., Radzimirsky, S. (2014). New trends in emission control in the European Union. Springer tracts on transportation and traffic. Vol. 4. London: Springer Int. Publ. Switzerland, 175. doi: 10.1007/978-3-319-02705-0
- Bugarsky, A. D., Janisko, S. J., Cauda, E. G., Mischler, S. E., Noll, J. D. (2012). Controlling exposure to diesel emissions in undergroung mines. Englewood: Society for Mining, Metallurgy and Exploration Inc., 503.
- Blanco-Rodriguez, D. (2014). Modelling and observation of exhaust gas concentration for diesel engine control. London: Springer Int. Publ, 197. doi: 10.1007/978-3-319-06737-7
- Bari, S. (Ed.) (2013). Diesel engine – combustion, emissions and condition monitoring. Rijeka: InTech, 278. doi: 10.5772/2782
- Resitoglu, I. A., Altinisik, K., Keskin, A. (2014). The pollutant emissions from diesel-engine vehicles and exhaust aftertreatment systems. Clean Technologies and Environmental Policy, 17 (1), 15–27. doi: 10.1007/s10098-014-0793-9
- Johnson, T. V. (2012). SAE 2011 World Congress. Platinum Metals Review, 56 (2), 75–82. doi: 10.1595/147106712x630615
- Johnson, T. V. (2013). SAE 2012 World Congress. Platinum Metals Review, 57 (2), 117–122. doi: 10.1595/147106713x663933
- Gorsmann, C. (2015). SAE 2014 Heavy-Duty Diesel Emissions Control Symposium. Johnson Matthey Technology Review, 59 (2), 139–151. doi: 10.1595/205651315x687524
- Khrypunov, G., Vambol, S., Deyneko, N., Sychikova, Y. (2016). Increasing the efficiency of film solar cells based on cadmium telluride. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (5 (84)), 12–18. doi: 10.15587/1729-4061.2016.85617
- Vambol, S., Vambol, V., Sychikova, Y., Deyneko, N. (2017). Analysis of the ways to provide ecological safety for the products of nanotechnologies throughout their life cycle. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (85)), 27–36. doi: 10.15587/1729-4061.2017.85847
- Suchikova, Y., Kidalov, V., Sukach, G. (2010). Blue shift of photoluminescence spectrum of porous InP. ECS Transactions, 25 (24), 59–64. doi: 10.1149/1.3316113
- Regulation No. 49. Revision 5. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positive-ignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with LPG, with regard to the emissions of pollutants by the engine (2011). United Nations Economic and Social Council Economics Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles. E/ECE/TRANS/505, 194.
- Regulation No. 96. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) engines to be installed in agricultural and forestry tractors with the regard to the emissions of pollutants by the engine (1995). Geneva, 109.
- Vambol, S., Strokov, O., Vambol, V., Kondratenko, O. (2015). Methodological approach to the construction of a system for managing the environmental safety of operation of power plants. Internal combustion engines, 1, 48–52.
- Kondratenko, O., Strokov, O., Vambol’, S., Avramenko, A. (2015). Mathematical model of efficiency of diesel particulate matter filter. Scientific Bulletin of National Mining University, 6, 55–61.
- On Amendments to the Law of Ukraine "On some issues of import to the customs territory of Ukraine and registration of vehicles' relatively wheeled vehicles. The Law of Ukraine of 08.08.2012 No. 5177 (2012). Supreme Council of Ukraine, No. 36-37.
- Juric, V., Zupanovic, D. (2012). Ecological Impacts of Diesel Engine Emissions. PROMET – Traffic&Transportation, 24 (2). doi: 10.7307/ptt.v24i2.287
- On Approval of Regulation on ecological organization of providing SES of Ukraine (2013). Order of the SES of Ukraine. Kyiv, No. 618. Available at: http://www.dsns.gov.ua/files/2013/10/8/618.pdf
- Samusja, V. (2007). Mobile lifting device for emergency rescue operations. Possibilities of using methods of mechanics to solve safety issues in emergency situations. Kharkiv: UCDU, 3–4.
- Shmandij, V. M., Vambol’, V. V., Kondratenko, O. M. (2016). Conceptual basis and creation of ecological safety management system of harmful aerosol suppression, which uses multiphase dispersed structures. Bulletin of the Kokshetau Technical Institute of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Kazakhstan, 1 (21), 55–61.
- Vambol, V., Shmandij, V., Vambol, S., Kondratenko, O. (2015). The systematic approach to solving the problem of management of ecological safety during process of biowaste products utilization. Ecological Safety, 1 (19), 7–11. Available at: http://www.kdu.edu.ua/EKB_jurnal/2015_1(19)/PDF/7-11.pdf
- Takasaki, M., Kurita, H., Kubota, T., Takashima, K., Hayashi, M., Mizuno, A. (2015). Electrostatic precipitation of diesel PM at reduced gas temperature. 2015 IEEE Industry Applications Society Annual Meeting. doi: 10.1109/ias.2015.7356755
- Hebbar, G. S., Bhat, A. K. (2013). Control of NOx from a DI diesel engine with hot EGR and ethanol fumigation: An experimental investigation. International Journal of Automotive Technology, 14 (3), 333–341. doi: 10.1007/s12239-013-0037-8
- O’Connor, J., Musculus, M. (2013). Effects of exhaust gas recirculation and load on soot in a heavy-duty optical diesel engine with close-coupled post injections for high-efficiency combustion phasing. International Journal of Engine Research, 15 (4), 421–443. doi: 10.1177/1468087413488767
- Steiner, S., Czerwinski, J., Comte, P., Heeb, N. V., Mayer, A., Petri-Fink, A., Rothen-Rutishauser, B. (2014). Effects of an iron-based fuel-borne catalyst and a diesel particle filter on exhaust toxicity in lung cells in vitro. Analytical and Bioanalytical Chemistry, 407 (20), 5977–5986. doi: 10.1007/s00216-014-7878-5
- Mahadevan, B. S., Johnson, J. H., Shahbakhti, M. (2017). Predicting Pressure Drop, Temperature, and Particulate Matter Distribution of a Catalyzed Diesel Particulate Filter Using a Multi-Zone Model Including Cake Permeability. Emission Control Science and Technology, 3 (2), 171–201. doi: 10.1007/s40825-017-0062-6
- Lapuerta, M., Hernandez, J. J., Oliva, F. (2012). Strategies for active diesel particulate filter regeneration based on late injection and exhaust recirculation with different fuels. International Journal of Engine Research, 15 (2), 209–221. doi: 10.1177/1468087412468584
- Mertzis, D., Koufodimos, G., Kavvadas, I., Samaras, Z. (2017). Applying modern automotive technology on small scale gasification systems for CHP production: A compact hot gas filtration system. Biomass and Bioenergy, 101, 9–20. doi: 10.1016/j.biombioe.2017.03.021
- Lamotte, D., Neumann, P., Schrewe, K. (2017). Additive Based Regeneration Adjusted for Indian Low Load Driving Profiles. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2017-26-0144
- Iwata, H., Konstandopoulos, A., Nakamura, K., Ogiso, A., Ogyu, K., Shibata, T., Ohno, K. (2015). Further Experimental Study of Asymmetric Plugging Layout on DPFs: Effect of Wall Thickness on Pressure Drop and Soot Oxidation. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2015-01-1016
- Tronconi, E., Nova, I., Marchitti, F., Koltsakis, G., Karamitros, D., Maletic, B. et. al. (2015). Interaction of NO x Reduction and Soot Oxidation in a DPF with Cu-Zeolite SCR Coating. Emission Control Science and Technology, 1 (2), 134–151. doi: 10.1007/s40825-015-0014-y
- Sandra, F., Ballestero, A., NGuyen, V. L., Tsampas, M. N., Vernoux, P., Balan, C. et. al. (2016). Silicon carbide-based membranes with high soot particle filtration efficiency, durability and catalytic activity for CO/HC oxidation and soot combustion. Journal of Membrane Science, 501, 79–92. doi: 10.1016/j.memsci.2015.12.015
- Sadiktsis, I., Koegler, J. H., Benham, T., Bergvall, C., Westerholm, R. (2014). Particulate associated polycyclic aromatic hydrocarbon exhaust emissions from a portable power generator fueled with three different fuels – A comparison between petroleum diesel and two biodiesels. Fuel, 115, 573–580. doi: 10.1016/j.fuel.2013.07.062
- Han, C. B., Jiang, T., Zhang, C., Li, X., Zhang, C., Cao, X., Wang, Z. L. (2015). Removal of Particulate Matter Emissions from a Vehicle Using a Self-Powered Triboelectric Filter. ACS Nano, 9 (12), 12552–12561. doi: 10.1021/acsnano.5b06327
- Fino, D., Bensaid, S., Piumetti, M., Russo, N. (2016). A review on the catalytic combustion of soot in Diesel particulate filters for automotive applications: From powder catalysts to structured reactors. Applied Catalysis A: General, 509, 75–96. doi: 10.1016/j.apcata.2015.10.016
- Nanjundaswamy, H., Nagaraju, V., Wu, Y., Koehler, E., Sappok, A., Ragaller, P., Bromberg, L. (2015). Advanced RF Particulate Filter Sensing and Controls for Efficient Aftertreatment Management and Reduced Fuel Consumption. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2015-01-0996
- Bogarra, M., Herreros, J. M., Tsolakis, A., York, A. P. E., Millington, P. J. (2016). Study of particulate matter and gaseous emissions in gasoline direct injection engine using on-board exhaust gas fuel reforming. Applied Energy, 180, 245–255. doi: 10.1016/j.apenergy.2016.07.100
- Millo, F., Andreata, M., Rafigh, M., Mercuri, D., Pozzi, C. (2015). Impact on vehicle fuel economy of the soot loading on diesel particulate filters made of different substrate materials. Energy, 86, 19–30. doi: 10.1016/j.energy.2015.03.076
- Johansen, K., Bentzer, H., Kustov, A., Larsen, K., Janssens, T. V. W., Barfod, R. G. (2014). Integration of Vanadium and Zeolite Type SCR Functionality into DPF in Exhaust Aftertreatment Systems – Advantages and Challenges. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2014-01-1523
- Gordon, T. D., Presto, A. A., Nguyen, N. T., Robertson, W. H., Na, K., Sahay, K. N. et. al. (2014). Secondary organic aerosol production from diesel vehicle exhaust: impact of aftertreatment, fuel chemistry and driving cycle. Atmospheric Chemistry and Physics, 14 (9), 4643–4659. doi: 10.5194/acp-14-4643-2014
- Zvonov, V., Kornilov, G., Kozlov, A., Simonova, E. (2005). Assessment and control of dispersed particles emission with diesel exhaust gas. Мoscow: Prima-Press-M, 312.
- Vambol, S. O., Strokov, O. P., Vambol, V. V., Kondratenko, O. M. (2015). Modern methods for improving the ecological safety of power plants exploitation. Kharkiv: Styl-Izdat, 212.
- Kondratenko, O. (2015). Mathematical model of the hydraulic resistance of the diesel particulate matter filter. Part 3: arrangement coefficient. Bulliten of the National Technical University "KhPI". Series: Mathematical Modelling in technique and Technology, 6 (1115), 29–40.
- Parsadanov, I. (2003). Increasing of quality and competitiveness of diesel engines based on complex fuel and ecological criteria. Kharkiv: NTU “KhPI”, 244.
- Aleksandrov, A., Irharov, I., Bagrov, V. et. al. (2012). Alternative fuels for internal combustion engines. Мoscow: OOO “Oniko-M”, 791.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Sergij Vambol, Viola Vambol, Olexandr Kondratenko, Yana Suchikova, Olga Hurenko

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






