Оцінка покращення екологічної безпеки енергетичних установок компонуванням системи нейтралізації полютантів

Автор(и)

  • Sergij Vambol Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-8376-9020
  • Viola Vambol Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-8229-3956
  • Olexandr Kondratenko Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0001-9687-0454
  • Yana Suchikova Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна, 71100, Україна https://orcid.org/0000-0003-4537-966X
  • Olga Hurenko Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна, 71100, Україна https://orcid.org/0000-0003-3562-7818

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.102314

Ключові слова:

техногенно-екологічна безпека, дизель, фільтр твердих частинок, ефективність очищення, наноматеріали

Анотація

Визначено фізичний зміст й числові значення коефіцієнта компонування фільтра твердих частинок у випускній системі дизельної установки для математичної моделі його ефективності роботи. Це дозволяє врахувати вплив температури відпрацьованих газів дизеля на вході у корпус фільтра, а також прогнозувати робочі характеристики фільтрів з урахуванням місця їх розміщення у випускному тракті. Описано методику отримання експериментальних даних на моторному випробувальному стенді з автотракторним дизелем та робочим діючим зразком фільтра твердих частинок, на основі математичної обробки яких отримані залежності значень коефіцієнта від конструктивних і режимних робочих параметрів випускної системи дизеля

Біографії авторів

Sergij Vambol, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра прикладної механіки

Viola Vambol, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра охорони праці та техногенно-екологічної безпеки

Olexandr Kondratenko, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра прикладної механіки

Yana Suchikova, Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна, 71100

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра професійної освіти 

Бердянський державний педагогічний університет

вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна, 71100

Olga Hurenko, Бердянський державний педагогічний університет вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна, 71100

Доктор педагогічних наук, доцент, перший проректор

Посилання

  1. Mollenhauer, K., Tschoke, H. (Eds.) (2010). Handbook of Diesel Engines. Berlin: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 636. doi: 10.1007/978-3-540-89083-6
  2. Eastwood, P. (2008). Particulate emissions from vehicles. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 513. doi: 10.1002/9780470986516
  3. Merkisz, J., Pielecha, J., Radzimirsky, S. (2014). New trends in emission control in the European Union. Springer tracts on transportation and traffic. Vol. 4. London: Springer Int. Publ. Switzerland, 175. doi: 10.1007/978-3-319-02705-0
  4. Bugarsky, A. D., Janisko, S. J., Cauda, E. G., Mischler, S. E., Noll, J. D. (2012). Controlling exposure to diesel emissions in undergroung mines. Englewood: Society for Mining, Metallurgy and Exploration Inc., 503.
  5. Blanco-Rodriguez, D. (2014). Modelling and observation of exhaust gas concentration for diesel engine control. London: Springer Int. Publ, 197. doi: 10.1007/978-3-319-06737-7
  6. Bari, S. (Ed.) (2013). Diesel engine – combustion, emissions and condition monitoring. Rijeka: InTech, 278. doi: 10.5772/2782
  7. Resitoglu, I. A., Altinisik, K., Keskin, A. (2014). The pollutant emissions from diesel-engine vehicles and exhaust aftertreatment systems. Clean Technologies and Environmental Policy, 17 (1), 15–27. doi: 10.1007/s10098-014-0793-9
  8. Johnson, T. V. (2012). SAE 2011 World Congress. Platinum Metals Review, 56 (2), 75–82. doi: 10.1595/147106712x630615
  9. Johnson, T. V. (2013). SAE 2012 World Congress. Platinum Metals Review, 57 (2), 117–122. doi: 10.1595/147106713x663933
  10. Gorsmann, C. (2015). SAE 2014 Heavy-Duty Diesel Emissions Control Symposium. Johnson Matthey Technology Review, 59 (2), 139–151. doi: 10.1595/205651315x687524
  11. Khrypunov, G., Vambol, S., Deyneko, N., Sychikova, Y. (2016). Increasing the efficiency of film solar cells based on cadmium telluride. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (5 (84)), 12–18. doi: 10.15587/1729-4061.2016.85617
  12. Vambol, S., Vambol, V., Sychikova, Y., Deyneko, N. (2017). Analysis of the ways to provide ecological safety for the products of nanotechnologies throughout their life cycle. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (85)), 27–36. doi: 10.15587/1729-4061.2017.85847
  13. Suchikova, Y., Kidalov, V., Sukach, G. (2010). Blue shift of photoluminescence spectrum of porous InP. ECS Transactions, 25 (24), 59–64. doi: 10.1149/1.3316113
  14. Regulation No. 49. Revision 5. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positive-ignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with LPG, with regard to the emissions of pollutants by the engine (2011). United Nations Economic and Social Council Economics Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles. E/ECE/TRANS/505, 194.
  15. Regulation No. 96. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) engines to be installed in agricultural and forestry tractors with the regard to the emissions of pollutants by the engine (1995). Geneva, 109.
  16. Vambol, S., Strokov, O., Vambol, V., Kondratenko, O. (2015). Methodological approach to the construction of a system for managing the environmental safety of operation of power plants. Internal combustion engines, 1, 48–52.
  17. Kondratenko, O., Strokov, O., Vambol’, S., Avramenko, A. (2015). Mathematical model of efficiency of diesel particulate matter filter. Scientific Bulletin of National Mining University, 6, 55–61.
  18. On Amendments to the Law of Ukraine "On some issues of import to the customs territory of Ukraine and registration of vehicles' relatively wheeled vehicles. The Law of Ukraine of 08.08.2012 No. 5177 (2012). Supreme Council of Ukraine, No. 36-37.
  19. Juric, V., Zupanovic, D. (2012). Ecological Impacts of Diesel Engine Emissions. PROMET – Traffic&Transportation, 24 (2). doi: 10.7307/ptt.v24i2.287
  20. On Approval of Regulation on ecological organization of providing SES of Ukraine (2013). Order of the SES of Ukraine. Kyiv, No. 618. Available at: http://www.dsns.gov.ua/files/2013/10/8/618.pdf
  21. Samusja, V. (2007). Mobile lifting device for emergency rescue operations. Possibilities of using methods of mechanics to solve safety issues in emergency situations. Kharkiv: UCDU, 3–4.
  22. Shmandij, V. M., Vambol’, V. V., Kondratenko, O. M. (2016). Conceptual basis and creation of ecological safety management system of harmful aerosol suppression, which uses multiphase dispersed structures. Bulletin of the Kokshetau Technical Institute of the Ministry of Emergency Situations of the Republic of Kazakhstan, 1 (21), 55–61.
  23. Vambol, V., Shmandij, V., Vambol, S., Kondratenko, O. (2015). The systematic approach to solving the problem of management of ecological safety during process of biowaste products utilization. Ecological Safety, 1 (19), 7–11. Available at: http://www.kdu.edu.ua/EKB_jurnal/2015_1(19)/PDF/7-11.pdf
  24. Takasaki, M., Kurita, H., Kubota, T., Takashima, K., Hayashi, M., Mizuno, A. (2015). Electrostatic precipitation of diesel PM at reduced gas temperature. 2015 IEEE Industry Applications Society Annual Meeting. doi: 10.1109/ias.2015.7356755
  25. Hebbar, G. S., Bhat, A. K. (2013). Control of NOx from a DI diesel engine with hot EGR and ethanol fumigation: An experimental investigation. International Journal of Automotive Technology, 14 (3), 333–341. doi: 10.1007/s12239-013-0037-8
  26. O’Connor, J., Musculus, M. (2013). Effects of exhaust gas recirculation and load on soot in a heavy-duty optical diesel engine with close-coupled post injections for high-efficiency combustion phasing. International Journal of Engine Research, 15 (4), 421–443. doi: 10.1177/1468087413488767
  27. Steiner, S., Czerwinski, J., Comte, P., Heeb, N. V., Mayer, A., Petri-Fink, A., Rothen-Rutishauser, B. (2014). Effects of an iron-based fuel-borne catalyst and a diesel particle filter on exhaust toxicity in lung cells in vitro. Analytical and Bioanalytical Chemistry, 407 (20), 5977–5986. doi: 10.1007/s00216-014-7878-5
  28. Mahadevan, B. S., Johnson, J. H., Shahbakhti, M. (2017). Predicting Pressure Drop, Temperature, and Particulate Matter Distribution of a Catalyzed Diesel Particulate Filter Using a Multi-Zone Model Including Cake Permeability. Emission Control Science and Technology, 3 (2), 171–201. doi: 10.1007/s40825-017-0062-6
  29. Lapuerta, M., Hernandez, J. J., Oliva, F. (2012). Strategies for active diesel particulate filter regeneration based on late injection and exhaust recirculation with different fuels. International Journal of Engine Research, 15 (2), 209–221. doi: 10.1177/1468087412468584
  30. Mertzis, D., Koufodimos, G., Kavvadas, I., Samaras, Z. (2017). Applying modern automotive technology on small scale gasification systems for CHP production: A compact hot gas filtration system. Biomass and Bioenergy, 101, 9–20. doi: 10.1016/j.biombioe.2017.03.021
  31. Lamotte, D., Neumann, P., Schrewe, K. (2017). Additive Based Regeneration Adjusted for Indian Low Load Driving Profiles. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2017-26-0144
  32. Iwata, H., Konstandopoulos, A., Nakamura, K., Ogiso, A., Ogyu, K., Shibata, T., Ohno, K. (2015). Further Experimental Study of Asymmetric Plugging Layout on DPFs: Effect of Wall Thickness on Pressure Drop and Soot Oxidation. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2015-01-1016
  33. Tronconi, E., Nova, I., Marchitti, F., Koltsakis, G., Karamitros, D., Maletic, B. et. al. (2015). Interaction of NO x Reduction and Soot Oxidation in a DPF with Cu-Zeolite SCR Coating. Emission Control Science and Technology, 1 (2), 134–151. doi: 10.1007/s40825-015-0014-y
  34. Sandra, F., Ballestero, A., NGuyen, V. L., Tsampas, M. N., Vernoux, P., Balan, C. et. al. (2016). Silicon carbide-based membranes with high soot particle filtration efficiency, durability and catalytic activity for CO/HC oxidation and soot combustion. Journal of Membrane Science, 501, 79–92. doi: 10.1016/j.memsci.2015.12.015
  35. Sadiktsis, I., Koegler, J. H., Benham, T., Bergvall, C., Westerholm, R. (2014). Particulate associated polycyclic aromatic hydrocarbon exhaust emissions from a portable power generator fueled with three different fuels – A comparison between petroleum diesel and two biodiesels. Fuel, 115, 573–580. doi: 10.1016/j.fuel.2013.07.062
  36. Han, C. B., Jiang, T., Zhang, C., Li, X., Zhang, C., Cao, X., Wang, Z. L. (2015). Removal of Particulate Matter Emissions from a Vehicle Using a Self-Powered Triboelectric Filter. ACS Nano, 9 (12), 12552–12561. doi: 10.1021/acsnano.5b06327
  37. Fino, D., Bensaid, S., Piumetti, M., Russo, N. (2016). A review on the catalytic combustion of soot in Diesel particulate filters for automotive applications: From powder catalysts to structured reactors. Applied Catalysis A: General, 509, 75–96. doi: 10.1016/j.apcata.2015.10.016
  38. Nanjundaswamy, H., Nagaraju, V., Wu, Y., Koehler, E., Sappok, A., Ragaller, P., Bromberg, L. (2015). Advanced RF Particulate Filter Sensing and Controls for Efficient Aftertreatment Management and Reduced Fuel Consumption. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2015-01-0996
  39. Bogarra, M., Herreros, J. M., Tsolakis, A., York, A. P. E., Millington, P. J. (2016). Study of particulate matter and gaseous emissions in gasoline direct injection engine using on-board exhaust gas fuel reforming. Applied Energy, 180, 245–255. doi: 10.1016/j.apenergy.2016.07.100
  40. Millo, F., Andreata, M., Rafigh, M., Mercuri, D., Pozzi, C. (2015). Impact on vehicle fuel economy of the soot loading on diesel particulate filters made of different substrate materials. Energy, 86, 19–30. doi: 10.1016/j.energy.2015.03.076
  41. Johansen, K., Bentzer, H., Kustov, A., Larsen, K., Janssens, T. V. W., Barfod, R. G. (2014). Integration of Vanadium and Zeolite Type SCR Functionality into DPF in Exhaust Aftertreatment Systems – Advantages and Challenges. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2014-01-1523
  42. Gordon, T. D., Presto, A. A., Nguyen, N. T., Robertson, W. H., Na, K., Sahay, K. N. et. al. (2014). Secondary organic aerosol production from diesel vehicle exhaust: impact of aftertreatment, fuel chemistry and driving cycle. Atmospheric Chemistry and Physics, 14 (9), 4643–4659. doi: 10.5194/acp-14-4643-2014
  43. Zvonov, V., Kornilov, G., Kozlov, A., Simonova, E. (2005). Assessment and control of dispersed particles emission with diesel exhaust gas. Мoscow: Prima-Press-M, 312.
  44. Vambol, S. O., Strokov, O. P., Vambol, V. V., Kondratenko, O. M. (2015). Modern methods for improving the ecological safety of power plants exploitation. Kharkiv: Styl-Izdat, 212.
  45. Kondratenko, O. (2015). Mathematical model of the hydraulic resistance of the diesel particulate matter filter. Part 3: arrangement coefficient. Bulliten of the National Technical University "KhPI". Series: Mathematical Modelling in technique and Technology, 6 (1115), 29–40.
  46. Parsadanov, I. (2003). Increasing of quality and competitiveness of diesel engines based on complex fuel and ecological criteria. Kharkiv: NTU “KhPI”, 244.
  47. Aleksandrov, A., Irharov, I., Bagrov, V. et. al. (2012). Alternative fuels for internal combustion engines. Мoscow: OOO “Oniko-M”, 791.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-22

Як цитувати

Vambol, S., Vambol, V., Kondratenko, O., Suchikova, Y., & Hurenko, O. (2017). Оцінка покращення екологічної безпеки енергетичних установок компонуванням системи нейтралізації полютантів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(10 (87), 63–73. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.102314

Номер

Розділ

Екологія