Експериментальне дослідження аеродинамічних характеристик моделі маневреного літака з протоком повітря через двигуни

Автор(и)

  • Evgen Ukrainets Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-7674-0588
  • Vasiliy Loginov Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0003-4915-7407
  • Alexey Kotov Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-5544-7868
  • Alexander Rasstrygin Центральний науково-дослідний інститут озброєння та військової техніки Збройних Сил України пр. Повітрофлотський, 6, м. Київ, Україна, 03168, Україна https://orcid.org/0000-0002-1483-6111

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109499

Ключові слова:

аеродинамічна труба, аеродинамічні характеристики, газотурбінний двигун, маневрений літак, ваговий експеримент

Анотація

Проведено експериментальне дослідження аеродинамічних характеристик моделі маневреного літака типу МиГ-29 з протоком повітря через двигун. Представлена методика комплексного аналізу поправок і визначення величини найбільш важливих поправочних коефіцієнтів. Новизною розробленої методики є використання змінних сопел імітаторів двигунів і внесені поправки на опір довгих внутрішніх каналів мотогондол моделей

Біографії авторів

Evgen Ukrainets, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, професор

Кафедра конструкції та міцності літальних апаратів та двигунів

Vasiliy Loginov, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, старший науковий співробітник

Кафедра інженерно-авіаційного забезпечення

Alexey Kotov, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Доктор технічних наук, доцент

Керівництво університету

Alexander Rasstrygin, Центральний науково-дослідний інститут озброєння та військової техніки Збройних Сил України пр. Повітрофлотський, 6, м. Київ, Україна, 03168

Доктор технічних наук, старший науковий співробітник

Науково-дослідне управління № 5

Посилання

  1. Byushgens, G. S. (1998). Aerodinamika, ustoychivost' i upravlyaemost' sverhzvukovyh samoletov. Moscow: Nauka, 816.
  2. Discetti, S., Ianiro, A. (2017). Experimental аerodynamics. Description: Boca Raton: CRC Press, 454.
  3. Tropea, C., Yarin, A. L., Foss, J. F. (2007). Springer Handbook of Experimental Fluid Mechanics. Springer Berlin Heidelberg. doi: 10.1007/978-3-540-30299-5
  4. Mironov, A. D., Zamyatin, A. I., Korolev, A. A. et. al. (1985). Metody aerofizicheskih issledovaniy v polete. Moscow: Mashinostroenie, 112.
  5. Pashkovskiy, I. M. (2003). Letnye ispytaniya pilotiruemyh aviacionnyh i vozdushno-kosmicheskih letatel'nyh apparatov. Moscow: MAI, 84.
  6. Kotik, M. G., Pavlov, A. V., Pashkovskiy, I. M. (1978). Letnye ispytaniya samoletov. Moscow: Mashinostroenie, 423.
  7. Schmid, P. J. (2010). Dynamic mode decomposition of numerical and experimental data. Journal of Fluid Mechanics, 656, 5–28. doi: 10.1017/s0022112010001217
  8. Humble, R. A., Scarano, F., van Oudheusden, B. W. (2007). Particle image velocimetry measurements of a shock wave/turbulent boundary layer interaction. Experiments in Fluids, 43 (2-3), 173–183. doi: 10.1007/s00348-007-0337-8
  9. let CAGI. Aktual'nye problemy aeroakustiki, gidrodinamiki i promyshlennoy aerodinamiki (1999). Trudy CAGI, 2534, 383.
  10. Anipko, O. B., Bashinskiy, V. G., Ukrainec, E. A. (2013). Aerodinamicheskiy oblik, radiolokacionnaya i infrakrasnaya zametnost' samoletov voennogo naznacheniya pri ih obnaruzhenii. Zaporozh'e: AO “Motor Sіch”, 250.
  11. Radcig, A. N. (2004). Eksperimental'naya gidroaeromekhanika. Moscow: MAI, 296.
  12. Dubov, B. S., Radcig, A. N., Semenchikov, N. V. (2004). Modelirovanie usloviy poleta letatel'nyh apparatov pri ispytaniyah v aerodinamicheskih trubah. Moscow: MAI, 76.
  13. Krasnov, N. F. (1981). Osnovy aerodinamicheskogo rascheta. Moscow: Vysshaya shkola, 496.
  14. Davidson, P. A., Cohen, I., Dowling, D. (2004). Turbulence: An Introduction for Scientists and Engineers. Oxford: Oxford University Press, UК, 680.
  15. Kundu, P., Cohen, I., Dowling, D. (2006). Fluid Mechanics. Academic Press: Walthom, NC, 928.
  16. Rice, J. (2006). Mathematical Statistics and Data Analysis. Cengage Learning: Belmont, CA, 432.
  17. Wolf, S. W. D. (1995). Adaptive wall technology for improved wind tunnel testing techniques – A review. Progress in Aerospace Sciences, 31 (2), 85–136. doi: 10.1016/0376-0421(95)90869-o
  18. Ocokoljic, G., Rasuo, B., Kozic, M. (2017). Supporting system interference on aerodynamic characteristics of an aircraft model in a low-speed wind tunnel. Aerospace Science and Technology, 64, 133–146. doi: 10.1016/j.ast.2017.01.021
  19. Nicolosi, F., Della Vecchia, P., Corcione, S. (2015). Design and aerodynamic analysis of a twin-engine commuter aircraft. Aerospace Science and Technology, 40, 1–16. doi: 10.1016/j.ast.2014.10.008
  20. Cummings, R. M., Morton, S. A., Siegel, S. G. (2008). Numerical prediction and wind tunnel experiment for a pitching unmanned combat air vehicle. Aerospace Science and Technology, 12 (5), 355–364. doi: 10.1016/j.ast.2007.08.007
  21. Guo, L., Zhu, M., Nie, B., Kong, P., Zhong, C. (2017). Initial virtual flight test for a dynamically similar aircraft model with control augmentation system. Chinese Journal of Aeronautics, 30 (2), 602–610. doi: 10.1016/j.cja.2016.12.034
  22. Vallespin, D., Badcock, K. J., Da Ronch, A., White, M. D., Perfect, P., Ghoreyshi, M. (2012). Computational fluid dynamics framework for aerodynamic model assessment. Progress in Aerospace Sciences, 52, 2–18. doi: 10.1016/j.paerosci.2011.12.004
  23. Wiggen, S., Vob, G. (2014). Development of a wind tunnel experiment for vortex dominated flow at a pitching Lambda wing. CEAS Aeronautical Journal, 5 (4), 477–486. doi: 10.1007/s13272-014-0121-4
  24. Pǎtru, S., Florin, M., Niculae, M. (2010). Wind tunnel testing of the IAR 99 SOIM aircraft equipped with means for discovery and control of weather risk phenomena. INCAS BULLETIN, 2 (3), 91–98. doi: 10.13111/2066-8201.2010.2.3.10

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Ukrainets, E., Loginov, V., Kotov, A., & Rasstrygin, A. (2017). Експериментальне дослідження аеродинамічних характеристик моделі маневреного літака з протоком повітря через двигуни. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (89), 45–52. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109499

Номер

Розділ

Прикладна механіка