Дослідження фрикційної взаємодії намагнічених тіл кочення

Автор(и)

  • Sergey Voronin Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-8443-3222
  • Ivan Hrunyk Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1895-3857
  • Volodymyr Stefanov Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-7947-2718
  • Oleksandr Volkov Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-9115-187X
  • Dmytro Onopreychuk Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-6314-3936

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109523

Ключові слова:

сила тертя, коефіцієнт зчеплення, зовнішнє магнітне поле, тіла кочення, магнітострикція

Анотація

Наведені результати теоретичних та експериментальних досліджень впливу зовнішнього магнітного поля на зміну параметрів зчеплення в контакті намагнічених сталевих тіл кочення. В теоретичних дослідженнях запропонована математична модель розрахунку енергії взаємодії, сили адгезії, тертя і коефіцієнта зчеплення між такими тілами. Приведена методика і результати експериментальних досліджень впливу зовнішнього магнітного поля на коефіцієнт зчеплення у фрикційній моделі контакту «колесо залізничного локомотива – рейка»

Біографії авторів

Sergey Voronin, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра «Будівельні, колійні і вантажно-розвантажувальні машини»

Ivan Hrunyk, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Економіка та управління виробничим і комерційним бізнесом»

Volodymyr Stefanov, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Будівельні, колійні і вантажно-розвантажувальні машини»

Oleksandr Volkov, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Аспірант

Кафедра «Будівельні, колійні і вантажно-розвантажувальні машини»

Dmytro Onopreychuk, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Будівельні, колійні і вантажно-розвантажувальні машини»

Посилання

  1. Berkovich, I. I., Gromakovskiy, D. G.; Gromakovskiy, D. G. (Ed.) (2000). Tribologiya. Fizicheskie osnovy, mekhanika i tekhnicheskie prilozheniya. Samara: Samar. Gos. Tekhn. un-t, 268.
  2. Ahmatov, A. C. (1963). Molekulyarnaya fizika granichnogo treniya. Moscow: Fizmatgiz, 472.
  3. Balanovskiy, A. E. (2011). Sistema koleso-rel's. Ch. 1. Konec sistemy koleso-rel's i vnov' nachalo. Irkutsk: Izd-vo IrGTU, 1010.
  4. Liu, B., Mei, T. X., Bruni, S. (2016). Design and optimisation of wheel-rail profiles for adhesion improvement. Vehicle System Dynamics, 54 (3), 429–444. doi: 10.1080/00423114.2015.1137958
  5. Kulichenko, A. Ya., Kuzin, M. O., Vakulenko, I. O. (2013). Otsinka yakisnykh pokaznykiv kontaktuvannia poverkhnevykh shariv trybolohichnoi systemy «koleso-reika». Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetr. nats. un-tu zaliznych. transp. im. akad. V. Lazariana, 3 (45), 44–52.
  6. Keropyan, A., Gorbatyuk, S. (2016). Impact of Roughness of Interacting Surfaces of the Wheel-Rail Pair on the Coefficient of Friction in their Contact Area. Procedia Engineering, 150, 406–410. doi: 10.1016/j.proeng.2016.06.753
  7. Markov, D. P. (2007). Tribologiya i ee primenenie na zheleznodorozhnom transporte. Moscow: Intekst, 408.
  8. Sosnovskiy, L. A. (2003). Osnovy tribofatiki. Ch. 1. Gomel': BelGUT, 246.
  9. Pichlik, P., Zdenek, J. (2014). Overview of slip control methods used in locomotives. Transaction on Electrical Engineering, 3 (2), 38–43.
  10. Markov, D. P. (2003). Mekhanizmy scepleniya pary koleso-rel's s uchetom fononnogo treniya. Vestnik VNIIZHT, 6, 34–39.
  11. Wang, W., Guo, H. W., J., Liu, Q., Zhu, M., Jin, X. (2014). Experimental investigation of adhesion coefficient of wheel/rail under the track ramp conditions. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, 228 (7), 808–815. doi: 10.1177/1350650114526386
  12. Chen, H. (2012). Factors that influence the adhesion coefficient between wheel and rail. Railway Technology Avalanche, 40, 240.
  13. Chen, H., Ban, T., Ishida, M., Nakahara, T. (2012). Influential Factors on Adhesion between Wheel and Rail under Wet Conditions. Quarterly Report of RTRI, 53 (4), 223–230. doi: 10.2219/rtriqr.53.223
  14. Lysikov, E. N., Voronin, S. V. (2012). Teplovye i elektricheskie kontaktnye yavleniya v tribosisteme «koleso – rel's». Zb. nauk. pr. Ukr. derzh. akad. zaliznych. transp, 129, 155–162.
  15. Vorob'ev, D. V. (2005). Uluchshenie frikcionnyh harakteristik pary treniya koleso-rel's za schet vozdeystviya na kontakt elektricheskogo toka i magnitnogo polya. Bryansk, 153.
  16. Wang, W., Zhang, H., Liu, Q., Zhu, M., Jin, X. (2015). Investigation on adhesion characteristic of wheel/rail under the magnetic field condition. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, 230 (5), 611–617. doi: 10.1177/1350650115606480
  17. Voronin, S. V., Grunyk, I. S., Volkov, A. V. (2014). Izmenenie koefficienta scepleniya kolesa s rel'som v processe prirabotki kontaktiruyushchih poverhnostey. Zb. nauk. pr. Ukr. derzh. akad. zaliznych. transp., 148, 170–176.
  18. Knunyanc, I. L. et. al. (Eds.) (1992). Himicheskaya enciklopediya. Vol. 3. Medi – polimernye. Moscow: Bol'shaya Rossiyskaya enciklopediya, 639.
  19. Kaplan, I. G. (1982). Vvedenie v teoriyu mezhmolekulyarnyh vzaimodeystviy. Moscow: Nauka. Glavnaya redakciya fiziko-matematicheskoy literatury, 312.
  20. Bynkov, K. A., Kim, V. S., Kuznecov, V. M. (1991). Poverhnostnaya energiya GCK – metallov. Poverhnost'. Fizika, himiya, mekhanika, 9, 5–8.
  21. Bozort, R.; Kondorskiy, E. I., Livshic, B. G. (Eds.) (1956). Ferromagnetizm. Moscow: Izdatel'stvo inostrannoy literatury, 784.
  22. Vonsovskiy, S. V. (1971). Magnetizm. Magnitnye svoystva dia-, para-, ferro-, antiferro-, i ferrimagnetikov. Moscow: Glavnaya redakciya fiziko-matematicheskoy literatury izd-va Nauka, 1032.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Voronin, S., Hrunyk, I., Stefanov, V., Volkov, O., & Onopreychuk, D. (2017). Дослідження фрикційної взаємодії намагнічених тіл кочення. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (89), 11–16. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109523

Номер

Розділ

Прикладна механіка