Дослідження опору руху залізничних екіпажів, пов’язаного із спрямуванням колісних пар рейковою колією

Автор(и)

  • Victor Tkachenko Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080, Україна https://orcid.org/0000-0002-5513-2436
  • Svitlana Sapronova Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080, Україна https://orcid.org/0000-0002-1482-1665
  • Ivan Kulbovskiy Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080, Україна https://orcid.org/0000-0002-5329-3842
  • Oleksij Fomin Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080, Україна https://orcid.org/0000-0003-2387-9946

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109791

Ключові слова:

залізничний транспорт, тяга поїздів, ресурсозбереження, опір руху, спрямування екіпажів рейковою колією

Анотація

Виконано аналіз нового напрямку енергозбереження на залізничному транспорті, основаного на зменшенні складової опору руху, пов'язаної з втратами потужності на спрямування екіпажів рейкової колією. На основі математичного моделювання руху вантажного напів-вагона уточнено залежність опору руху в кривій від швидкості. Отримано залежності питомого опору руху в кривій від параметрів колії і ходової частини екіпажу

Біографії авторів

Victor Tkachenko, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080

Доктор технічних наук, професор

Кафедра Тяговий рухомий склад залізниць

Svitlana Sapronova, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080

Доктор технічних наук, професор

Кафедра Вагони та вагонне господарство

Ivan Kulbovskiy, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра Будівельні конструкції та споруди

Oleksij Fomin, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9/3, м. Київ, Україна, 04080

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра Вагони та вагонне господарство

Посилання

  1. Lopushinskiy, V. I. (1880). Soprotivlenie parovoza i vagona dvizheniyu i deystviyu parovoy mashiny parovoza. Sankt-Peterburg, 46.
  2. Liu, R. (Rachel), Golovitcher, I. M. (2003). Energy-efficient operation of rail vehicles. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 37 (10), 917–932. doi: 10.1016/j.tra.2003.07.001
  3. Mikhailov, E., Semenov, S., Panchenko, T. (2013). The possibility of reducing kinematic slip with two-point contacting with rail wheel railway vehicle. Teka Komisji Motoryzacji i Energetyki Rolnictwa, 13 (3), 139–145.
  4. Wike, P. S. (2014). Pat. No. 9446774 USA. Railway car truck with friction damping. B61F5/12. No. US9446774 B2; declareted: 2.09.2014; published: 20.09.2016, Bul. No. 47, 9.
  5. Simson, S. A., Pearce, M. E. (2006). Wheel wear losses from bogie rotation resistance, effects of cant and speed. Proceedings of the 2006 IEEE/ASME Joint Rail Conference. doi: 10.1109/rrcon.2006.215300
  6. Pieringer, A., Baeza, L., Kropp, W. (2015). Modelling of Railway Curve Squeal Including Effects of Wheel Rotation. Noise and Vibration Mitigation for Rail Transportation Systems, 417–424. doi: 10.1007/978-3-662-44832-8_50
  7. Dusza, M. (2015). The wheel-rail contact friction influence on high speed vehicle model stability. Transport Problems, 10 (3), 73–86. doi: 10.21307/tp-2015-036
  8. Zeng, J., Wei, L., Wu, P. (2016). Safety evaluation for railway vehicles using an improved indirect measurement method of wheel–rail forces. Journal of Modern Transportation, 24 (2), 114–123. doi: 10.1007/s40534-016-0107-5
  9. Tkachenko, V. P., Sapronova, S. Y., Maliuk, S. V., Kulbovskyi, I. I. (2016). Studying the structure of railway rolling stock resistance. Мetallurgical and Mining Industry, 11, 30–36.
  10. Tkachenko, V., Sapronova, S. (2007). Steerability of railway vehicles. Transport Problems, 2, 9–16.
  11. Heathcote, H. L. (1920). The Ball Bearing: In the Making, under Test and on Service. Proceedings of the Institution of Automobile Engineers, 15 (1), 569–702. doi: 10.1243/piae_proc_1920_015_032_02
  12. Fomin, O. V. (2015). Improvement of upper bundling of side wall of gondola cars of 12-9745 model. Metallurgical and Mining Industry, 1, 45–48.
  13. Myamlin, S., L. Neduzha, A. Ten, A. Shvets (2013). Research of friction indices influence on the freight car dynamics. Teka. Commission of motorization and energetics in agriculture, 13 (4), 159–166.
  14. Kelrykh, М., Fomin, О. (2014). Perspective directions of planning carrying systems of gondolas. Metallurgical and Mining Industry, 6, 57–60.
  15. Wolf, G., Chislett, J., Dick, M. (2014). Assessing the Effects of Coupler Force and Train Speed on Freight Car Curving Resistance. Journal of Wheel/Rail Interaction. Available at: http://interfacejournal.com/archives/384
  16. Golubenko, A., Sapronova, S., Tkacenko, V. (2007). Kinematics of point-to-point contact of wheels with a rails. Transport Problems, 2 (3), 57–61.
  17. Shiler, A. (2015). Analysis and Simulation of New Wheel Pair Construction. Procedia Engineering, 100, 1714–1723. doi: 10.1016/j.proeng.2015.01.547
  18. Michálek, T., Zelenka, J. (2011). Reduction of lateral forces between the railway vehicle and the track in small-radius curves by means of active elements. Applied and Computational Mechanics, 5 (2), 187–196.
  19. Spiryagin, M., Yoo, H. H., Lee, K. S., Spiryagin, V., Gorbunov, M. (2013). Investigation of influence of constraints with radius links on locomotive axle load distribution and wheelset steering ability. Journal of Mechanical Science and Technology, 27 (7), 1903–1913. doi: 10.1007/s12206-013-0506-z
  20. Handley, J. H. (1992). General Motors' Three-Axle Radial Steering Bogie for Heavy Haul Locomotives. Tenth International Wheelset Congress: Sharing the Latest Wheelset Technology in Order to Reduce Costs and Improve Railway Productivity; Preprints of Papers. Institution of Engineers, Australia, 97–100.
  21. Pombo, J., Ambrósio, J., Silva, M. (2007). A new wheel-rail contact model for railway dynamics. Vehicle System Dynamics, 45 (2), 165–189. doi: 10.1080/00423110600996017
  22. Liang, B., Iwnicki, S. D. (2007). An Experimental Study of Independently Rotating Wheels for Railway Vehicles. 2007 International Conference on Mechatronics and Automation. doi: 10.1109/icma.2007.4303908
  23. Zaazaa, K., Whitten, B. (2007). Effect of independently rotating wheels on the dynamic performance of railroad vehicles. Proceedings of the International Mechanical Engineering Congress and Exposition, 467–477. doi: 10.1115/imece2007-43645
  24. Tkachenko, V. P., Sapronova, S. Yu., Kulbovskiy, I. I., Zub, E. P. (2016). Resistance to the movement and handling of rail crews. Kyiv: DETUT, 160.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Tkachenko, V., Sapronova, S., Kulbovskiy, I., & Fomin, O. (2017). Дослідження опору руху залізничних екіпажів, пов’язаного із спрямуванням колісних пар рейковою колією. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (89), 65–72. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109791

Номер

Розділ

Прикладна механіка