Дослідження опору руху залізничних екіпажів, пов’язаного із спрямуванням колісних пар рейковою колією
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109791Ключові слова:
залізничний транспорт, тяга поїздів, ресурсозбереження, опір руху, спрямування екіпажів рейковою колієюАнотація
Виконано аналіз нового напрямку енергозбереження на залізничному транспорті, основаного на зменшенні складової опору руху, пов'язаної з втратами потужності на спрямування екіпажів рейкової колією. На основі математичного моделювання руху вантажного напів-вагона уточнено залежність опору руху в кривій від швидкості. Отримано залежності питомого опору руху в кривій від параметрів колії і ходової частини екіпажу
Посилання
- Lopushinskiy, V. I. (1880). Soprotivlenie parovoza i vagona dvizheniyu i deystviyu parovoy mashiny parovoza. Sankt-Peterburg, 46.
- Liu, R. (Rachel), Golovitcher, I. M. (2003). Energy-efficient operation of rail vehicles. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 37 (10), 917–932. doi: 10.1016/j.tra.2003.07.001
- Mikhailov, E., Semenov, S., Panchenko, T. (2013). The possibility of reducing kinematic slip with two-point contacting with rail wheel railway vehicle. Teka Komisji Motoryzacji i Energetyki Rolnictwa, 13 (3), 139–145.
- Wike, P. S. (2014). Pat. No. 9446774 USA. Railway car truck with friction damping. B61F5/12. No. US9446774 B2; declareted: 2.09.2014; published: 20.09.2016, Bul. No. 47, 9.
- Simson, S. A., Pearce, M. E. (2006). Wheel wear losses from bogie rotation resistance, effects of cant and speed. Proceedings of the 2006 IEEE/ASME Joint Rail Conference. doi: 10.1109/rrcon.2006.215300
- Pieringer, A., Baeza, L., Kropp, W. (2015). Modelling of Railway Curve Squeal Including Effects of Wheel Rotation. Noise and Vibration Mitigation for Rail Transportation Systems, 417–424. doi: 10.1007/978-3-662-44832-8_50
- Dusza, M. (2015). The wheel-rail contact friction influence on high speed vehicle model stability. Transport Problems, 10 (3), 73–86. doi: 10.21307/tp-2015-036
- Zeng, J., Wei, L., Wu, P. (2016). Safety evaluation for railway vehicles using an improved indirect measurement method of wheel–rail forces. Journal of Modern Transportation, 24 (2), 114–123. doi: 10.1007/s40534-016-0107-5
- Tkachenko, V. P., Sapronova, S. Y., Maliuk, S. V., Kulbovskyi, I. I. (2016). Studying the structure of railway rolling stock resistance. Мetallurgical and Mining Industry, 11, 30–36.
- Tkachenko, V., Sapronova, S. (2007). Steerability of railway vehicles. Transport Problems, 2, 9–16.
- Heathcote, H. L. (1920). The Ball Bearing: In the Making, under Test and on Service. Proceedings of the Institution of Automobile Engineers, 15 (1), 569–702. doi: 10.1243/piae_proc_1920_015_032_02
- Fomin, O. V. (2015). Improvement of upper bundling of side wall of gondola cars of 12-9745 model. Metallurgical and Mining Industry, 1, 45–48.
- Myamlin, S., L. Neduzha, A. Ten, A. Shvets (2013). Research of friction indices influence on the freight car dynamics. Teka. Commission of motorization and energetics in agriculture, 13 (4), 159–166.
- Kelrykh, М., Fomin, О. (2014). Perspective directions of planning carrying systems of gondolas. Metallurgical and Mining Industry, 6, 57–60.
- Wolf, G., Chislett, J., Dick, M. (2014). Assessing the Effects of Coupler Force and Train Speed on Freight Car Curving Resistance. Journal of Wheel/Rail Interaction. Available at: http://interfacejournal.com/archives/384
- Golubenko, A., Sapronova, S., Tkacenko, V. (2007). Kinematics of point-to-point contact of wheels with a rails. Transport Problems, 2 (3), 57–61.
- Shiler, A. (2015). Analysis and Simulation of New Wheel Pair Construction. Procedia Engineering, 100, 1714–1723. doi: 10.1016/j.proeng.2015.01.547
- Michálek, T., Zelenka, J. (2011). Reduction of lateral forces between the railway vehicle and the track in small-radius curves by means of active elements. Applied and Computational Mechanics, 5 (2), 187–196.
- Spiryagin, M., Yoo, H. H., Lee, K. S., Spiryagin, V., Gorbunov, M. (2013). Investigation of influence of constraints with radius links on locomotive axle load distribution and wheelset steering ability. Journal of Mechanical Science and Technology, 27 (7), 1903–1913. doi: 10.1007/s12206-013-0506-z
- Handley, J. H. (1992). General Motors' Three-Axle Radial Steering Bogie for Heavy Haul Locomotives. Tenth International Wheelset Congress: Sharing the Latest Wheelset Technology in Order to Reduce Costs and Improve Railway Productivity; Preprints of Papers. Institution of Engineers, Australia, 97–100.
- Pombo, J., Ambrósio, J., Silva, M. (2007). A new wheel-rail contact model for railway dynamics. Vehicle System Dynamics, 45 (2), 165–189. doi: 10.1080/00423110600996017
- Liang, B., Iwnicki, S. D. (2007). An Experimental Study of Independently Rotating Wheels for Railway Vehicles. 2007 International Conference on Mechatronics and Automation. doi: 10.1109/icma.2007.4303908
- Zaazaa, K., Whitten, B. (2007). Effect of independently rotating wheels on the dynamic performance of railroad vehicles. Proceedings of the International Mechanical Engineering Congress and Exposition, 467–477. doi: 10.1115/imece2007-43645
- Tkachenko, V. P., Sapronova, S. Yu., Kulbovskiy, I. I., Zub, E. P. (2016). Resistance to the movement and handling of rail crews. Kyiv: DETUT, 160.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Віктор Петрович Ткаченко, Світлана Юріївна Сапронова, Іван Іванович Кульбовський, Олексій ВІкторович Фомін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.