Оцінка пристосувань автомобілів до зимових умов експлуатації за темпами охолодження двигунів

Автор(и)

  • Viacheslav Tiulkin Тюменський індустріальний університет вул. Володарського, 38, м. Тюмень, Росія, 625000, Російська Федерація https://orcid.org/0000-0003-2811-5558
  • Irina Titla Тюменський індустріальний університет вул. Володарського, 38, м. Тюмень, Росія, 625000, Російська Федерація https://orcid.org/0000-0002-2988-7237

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116317

Ключові слова:

зимові умови експлуатації, охолодження двигуна автомобіля, темп охолодження, пристосованість автомобіля

Анотація

Предметом дослідження є процес охолодження двигунів автомобілів різних марок і моделей. Розроблено показник пристосованості та методика його оцінки, яка враховує швидкість вітру, масу двигуна і його утеплення, щільність компонування підкапотного простору. Запропоновано трирівнева градація пристосованості автомобілів. Отримані результати дозволяють оцінювати тривалість охолодження непрацюючого двигуна автомобіля в заданих умовах експлуатації, а також меж умов експлуатації раціонального використання автомобілів в різному виконанні

Біографії авторів

Viacheslav Tiulkin, Тюменський індустріальний університет вул. Володарського, 38, м. Тюмень, Росія, 625000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра сервісу автомобілів і технологічних машин

Irina Titla, Тюменський індустріальний університет вул. Володарського, 38, м. Тюмень, Росія, 625000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра сервісу автомобілів і технологічних машин

Посилання

  1. Dedyukin, V. V., Reznik, L. G., Vilenskiy, L. I. et. al. (1977). Temperaturnyy rezhim osnovnyh agregatov i toplivnaya ekonomichnost' avtomobiley. Problemy adaptatsii avtomobiley k surovym klimaticheskim usloviyam Severa i Sibiri, 20–29.
  2. Abram, C., Fond, B., Beyrau, F. (2018). Temperature measurement techniques for gas and liquid flows using thermographic phosphor tracer particles. Progress in Energy and Combustion Science, 64, 93–156. doi: 10.1016/j.pecs.2017.09.001
  3. Dascalescu, S.-C.-D., Receanu, M. (2013). Air Flow Control Servomechanism for Cooling the Radiator of a Car Engine. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2013-01-1296
  4. Lin, C., Saunders, J. W., Watkins, S. (1997). Effect of Cross-Winds on Motor Car Engine Cooling. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/970138
  5. Tharayi, R. A., Pol, S. (2009). Development of a Cost Effective Power Train Cooling System for a Passenger Car with Rear Engine. SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2009-01-0169
  6. Charkov, S. T. (1989). Obobshchennaya otsenka prisposoblennosti avtomobiley k osobym usloviyam ekspluatatsii. Vol. 2. Tez. dokl. 2-oy Vsesoyuznoy nauch. konf. Neft' i gaz Zapadnoy Sibiri. Tyumen', 171.
  7. Reznik, L. G. (1974). Koeffitsient adaptatsii avtomobiley. Avtomobil'nyy transport, 27, 3–9.
  8. Buyanov, E. V. (1970). Transport dlya severa. Moscow: Transport, 36.
  9. Stepanov, O. A. (Ed.) (1997). Teploenergetika pri ekspluatatsii transportnyh sredstv v neftegazodobyvayushchih rayonah Zapadnoy Sibiri. Moscow: Nedra, 269.
  10. Kolchin, A. I., Demidov, V. P. (1980). Raschet avtomobil'nyh i transportnyh dvigateley. Moscow: Vyssh. shkola, 400.
  11. Pang, S. C., Kalam, M. A., Masjuki, H. H., Hazrat, M. A. (2012). A review on air flow and coolant flow circuit in vehicles’ cooling system. International Journal of Heat and Mass Transfer, 55 (23-24), 6295–6306. doi: 10.1016/j.ijheatmasstransfer.2012.07.002
  12. Chen, X., Yu, X., Lu, Y., Huang, R., Liu, Z., Huang, Y., Roskilly, A. P. (2017). Study of different cooling structures on the thermal status of an Internal Combustion Engine. Applied Thermal Engineering, 116, 419–432. doi: 10.1016/j.applthermaleng.2017.01.037
  13. Isachenko, V. P., Osipova, V. A., Sukomel, A. S. (1981). Teploperedacha. Moscow: Energoizdat, 416.
  14. Kast, W. (1974). Convective heat and mass transfer – a Uniform representation for flow channels and flow-around bodies of any shape and arrangement. Berlin: Springer-Verlag.
  15. Kondrat'ev, G. M. (1954). Regulyarnyy teplovoy rezhim. Moscow: GITTL, Gostekhizdat, 408.
  16. Zukauskas, A. (1987). Heat Transfer in Turbulent Fluid flows. Berlin: Springer.
  17. Churchill, S. (2002). Free convection around immersed bodies. New York: Begell House.
  18. Cebeci, T., Bradshaw, P. (1988). Physical and Computational Aspects of Convective Heat Transfer. New York: Springer, 1988. doi: 10.1007/978-1-4612-3918-5
  19. Datla, S., Sahu, P., Roh, H.-J., Sharma, S. (2013). A Comprehensive Analysis of the Association of Highway Traffic with Winter Weather Conditions. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 104, 497–506. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.11.143
  20. Zaharov, N. S., Manyashin, A. V., Titla, I. M., Tyul'kin, V. A. (2015). Vliyanie rezhimov progreva avtomobil'nogo dvigatelya zimoy na raskhod topliva. Tyumen': TyumGNGU, 149.
  21. Tyul'kin, V. A., Ertman, S. A. (2002). Metodika eksperimental'nyh issledovaniy po opredeleniyu tempov progreva dvigateley avtomobiley. Problemy ekspluatatsii transportnyh sistem v surovyh usloviyah: Mater. Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. Ch. 3. Tyumen': TyumGNGU, 131–134.
  22. Zaharov, N. S. (1999). Programma «REGRESS». Rukovodstvo pol'zovatelya. Tyumen': TyumGNGU, 39.
  23. Vedenyapin, G. V. (1967). Obshchaya metodika eksperimental'nogo issledovaniya i obrabotki opytnyh dannyh. Moscow: Kolos, 159.
  24. Gmurman, V. E. (1998). Teoriya veroyatnostey i matematicheskaya statistika. Moscow: Vyashchaya shkola, 479.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-27

Як цитувати

Tiulkin, V., & Titla, I. (2017). Оцінка пристосувань автомобілів до зимових умов експлуатації за темпами охолодження двигунів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(1 (90), 44–50. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.116317

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи