Оцінка рівня безпеки руху поїздів із використанням адитивного результуючого показника
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.119237Ключові слова:
безпека руху, метод оцінки рівня безпеки руху, комплексний показникАнотація
Запропоновано комплексний підхід щодо визначення рівня безпеки руху поїздів на об’єктах залізничної інфраструктури. Підхід передбачає урахування різних факторів впливу: технічні засоби, робота з персоналом, технологія роботи, грошові витрати у безпеку руху. Кожний фактор характеризується показниками з різними розмірностями. Дану задачу запропоновано вирішувати з використанням адитивного результуючого показника. Запропонований у роботі метод забезпечить більш якісний аналіз ситуації. Існує можливість виявити небезпечні об’єкти, що впливають загалом на рівень безпеки залізниці
Посилання
- Transportna stratehiya Ukrainy na period do 2020 roku (2010). Kabinet Ministriv Ukrainy, No. 2174-r. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2174-2010-р
- Pro zatverdzhennia Polozhennia pro klasyfikatsiyu transportnykh podiy na zaliznytsiakh Ukrainy (2017). Ministerstvo Infrastruktury Ukrainy No. 235. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0904-17
- ISO/IEC 31010:2009. Risk management – Risk assessment techniques (IDT) (2009). International Organization for Standardization, 176. Available at: https://www.iso.org/standard/51073.html
- Schabe, H. (2001). Different principles used for determination of tolerable hazard rates. Conference Proceeding, 1, 435–442. Available at: https://uic.org/cdrom/2001/wcrr2001/pdf/poster/3_5/041.pdf
- Rozsokha, O. V., Smachylo, Yu. V. (2016). Analiz i osoblyvosti isnuiuchykh naukovykh pidkhodiv shchodo vyznachennia rivnia bezpeky rukhu. Zbirnyk naukovykh prats DETUT, 28, 202–214.
- An, M. (2013). An Intelligent Railway Safety Risk Assessment Support System for Railway Operation and Maintenance Analysis. The Open Transportation Journal, 7 (1), 27–42. doi: 10.2174/1874447801307010027
- Peng, Z., Lu, Y., Miller, A., Johnson, C., Zhao, T. (2014). Risk Assessment of Railway Transportation Systems using Timed Fault Trees. Quality and Reliability Engineering International, 32 (1), 181–194. doi: 10.1002/qre.1738
- Leitner, B. (2017). A General Model for Railway Systems Risk Assessment with the Use of Railway Accident Scenarios Analysis. Procedia Engineering, 187, 150–159. doi: 10.1016/j.proeng.2017.04.361
- Mahboob, Q. (2014). A Bayesian network methodology for railway risk, safety and decision support. Dresden, 153. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/2825/f8432dec94c4af485b4c4b98516a298fbc8f.pdf
- Joung, E., Oh, S., Park, S., Kim, G. (2009). Safety criteria and development methodology for the safety critical railway software. INTELEC 2009 – 31st International Telecommunications Energy Conference. doi: 10.1109/intlec.2009.5351957
- Liu, J. T., Tang, T., Zhu, J. B., Zhao, L. (2016). An extended system-theoretic hazard analysis method for the safety of high-speed railway train control systems. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 231 (8), 821–834. doi: 10.1177/0954409716664931
- Wigger, P. (2007). Experience with Safety Integrity Level (SIL) allocation in railway applications. WCRR, 25–29. Available at: http://www.railway-research.org/IMG/pdf/043.pdf
- Tarasov, V. A., Gerasimov, B. M., Levin, I. A., Korneychuk, V. A. (2007). Intellektual'nye sistemy podderzhki prinyatiya resheniy: Teoriya, sintez, effektivnost'. Kyiv: MAKSN, 336.
- Gutkin, L. S. (1975). Optimizatsiya radioelektronnyh ustroystv po sovokupnosti pokazateley kachestva. Moscow: Radio i svyaz', 367.
- Brahman, T. R. (1984). Mnogokriterial'nost' i vybor al'ternativy v tekhnike. Moscow: Radio i svyaz', 287.
- Hamhanova, D. N. (2006). Teoreticheskie osnovy obespecheniya edinstva ekspertnyh izmereniy. Ulan-Ude: VSGTU, 170.
- Popov, G. V. (2003). Vybor resheniy i bezopasnost'. Ivanovo: IGEU, 92.
- Volkova, V. N. (Ed.) (2004). Sistemniy analiz i prinyatie resheniy. Moscow: Vysshaya shkola, 200.
- Bol'shev, L. N., Smirnov, N. V. (1983). Tablitsy matematicheskoy statistiki. Moscow: Nauka, 416.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Oleksandr Ohar, Oleksandr Rozsokha, Maksym Kutsenko, Yulia Smachilo
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.