Оцінка рівня безпеки руху поїздів із використанням адитивного результуючого показника

Автор(и)

  • Oleksandr Ohar Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1967-5828
  • Oleksandr Rozsokha Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-6281-0226
  • Maksym Kutsenko Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-6020-7749
  • Yulia Smachilo Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1042-2170

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.119237

Ключові слова:

безпека руху, метод оцінки рівня безпеки руху, комплексний показник

Анотація

Запропоновано комплексний підхід щодо визначення рівня безпеки руху поїздів на об’єктах залізничної інфраструктури. Підхід передбачає урахування різних факторів впливу: технічні засоби, робота з персоналом, технологія роботи, грошові витрати у безпеку руху. Кожний фактор характеризується показниками з різними розмірностями. Дану задачу запропоновано вирішувати з використанням адитивного результуючого показника. Запропонований у роботі метод забезпечить більш якісний аналіз ситуації. Існує можливість виявити небезпечні об’єкти, що впливають загалом на рівень безпеки залізниці

Біографії авторів

Oleksandr Ohar, Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра залізничних станцій і вузлів

Oleksandr Rozsokha, Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра залізничних станцій і вузлів

Maksym Kutsenko, Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра залізничних станцій і вузлів

Yulia Smachilo, Український державний університет залізничного транспорту площа Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Аспірант

Кафедра залізничних станцій і вузлів

Посилання

  1. Transportna stratehiya Ukrainy na period do 2020 roku (2010). Kabinet Ministriv Ukrainy, No. 2174-r. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2174-2010-р
  2. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro klasyfikatsiyu transportnykh podiy na zaliznytsiakh Ukrainy (2017). Ministerstvo Infrastruktury Ukrainy No. 235. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0904-17
  3. ISO/IEC 31010:2009. Risk management – Risk assessment techniques (IDT) (2009). International Organization for Standardization, 176. Available at: https://www.iso.org/standard/51073.html
  4. Schabe, H. (2001). Different principles used for determination of tolerable hazard rates. Conference Proceeding, 1, 435–442. Available at: https://uic.org/cdrom/2001/wcrr2001/pdf/poster/3_5/041.pdf
  5. Rozsokha, O. V., Smachylo, Yu. V. (2016). Analiz i osoblyvosti isnuiuchykh naukovykh pidkhodiv shchodo vyznachennia rivnia bezpeky rukhu. Zbirnyk naukovykh prats DETUT, 28, 202–214.
  6. An, M. (2013). An Intelligent Railway Safety Risk Assessment Support System for Railway Operation and Maintenance Analysis. The Open Transportation Journal, 7 (1), 27–42. doi: 10.2174/1874447801307010027
  7. Peng, Z., Lu, Y., Miller, A., Johnson, C., Zhao, T. (2014). Risk Assessment of Railway Transportation Systems using Timed Fault Trees. Quality and Reliability Engineering International, 32 (1), 181–194. doi: 10.1002/qre.1738
  8. Leitner, B. (2017). A General Model for Railway Systems Risk Assessment with the Use of Railway Accident Scenarios Analysis. Procedia Engineering, 187, 150–159. doi: 10.1016/j.proeng.2017.04.361
  9. Mahboob, Q. (2014). A Bayesian network methodology for railway risk, safety and decision support. Dresden, 153. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/2825/f8432dec94c4af485b4c4b98516a298fbc8f.pdf
  10. Joung, E., Oh, S., Park, S., Kim, G. (2009). Safety criteria and development methodology for the safety critical railway software. INTELEC 2009 – 31st International Telecommunications Energy Conference. doi: 10.1109/intlec.2009.5351957
  11. Liu, J. T., Tang, T., Zhu, J. B., Zhao, L. (2016). An extended system-theoretic hazard analysis method for the safety of high-speed railway train control systems. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 231 (8), 821–834. doi: 10.1177/0954409716664931
  12. Wigger, P. (2007). Experience with Safety Integrity Level (SIL) allocation in railway applications. WCRR, 25–29. Available at: http://www.railway-research.org/IMG/pdf/043.pdf
  13. Tarasov, V. A., Gerasimov, B. M., Levin, I. A., Korneychuk, V. A. (2007). Intellektual'nye sistemy podderzhki prinyatiya resheniy: Teoriya, sintez, effektivnost'. Kyiv: MAKSN, 336.
  14. Gutkin, L. S. (1975). Optimizatsiya radioelektronnyh ustroystv po sovokupnosti pokazateley kachestva. Moscow: Radio i svyaz', 367.
  15. Brahman, T. R. (1984). Mnogokriterial'nost' i vybor al'ternativy v tekhnike. Moscow: Radio i svyaz', 287.
  16. Hamhanova, D. N. (2006). Teoreticheskie osnovy obespecheniya edinstva ekspertnyh izmereniy. Ulan-Ude: VSGTU, 170.
  17. Popov, G. V. (2003). Vybor resheniy i bezopasnost'. Ivanovo: IGEU, 92.
  18. Volkova, V. N. (Ed.) (2004). Sistemniy analiz i prinyatie resheniy. Moscow: Vysshaya shkola, 200.
  19. Bol'shev, L. N., Smirnov, N. V. (1983). Tablitsy matematicheskoy statistiki. Moscow: Nauka, 416.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-25

Як цитувати

Ohar, O., Rozsokha, O., Kutsenko, M., & Smachilo, Y. (2017). Оцінка рівня безпеки руху поїздів із використанням адитивного результуючого показника. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(3 (90), 48–57. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.119237

Номер

Розділ

Процеси управління