Розробка методу та алгоритму динамічного гірокомпасування для високоточних систем навігації та керування рухом

Автор(и)

  • Valerii Uspenskyi Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Ivan Bagmut Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна
  • Mariia Nekrasova Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.119735

Ключові слова:

гірокомпасування, лазерний гіроскоп, акселерометр, дрейф, кут курсу, навігаційна система, керування рухом

Анотація

Запропоновано і детально описано оригінальну конструкцію динамічного гірокомпасу на оптичних гіроскопах та метод його використання. Розроблено алгоритм застосування такого гірокомпасування у випадку, коли вібропідставка лазерного гіроскопу відсутня. Доведено високу точність роботи такого гірокомпасу. В умовах його використання можна знизити рівень шуму лазерного гіроскопа. Завдяки обертанню значно компенсується вплив повільно мінливого дрейфу та магнітна складова дрейфу

Біографії авторів

Valerii Uspenskyi, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра комп’ютерного моделювання процесів та систем

Ivan Bagmut, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра комп’ютерного моделювання процесів та систем

Mariia Nekrasova, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доцент

Кафедра комп’ютерного моделювання процесів та систем

Посилання

  1. Uspenskyi, V., Breslavsky, D., Metielov, V., Nekrasova, M., Shyriaieva, N. (2017). Complexification of information in integrated navigation system: UAV case. Differential Equations & Control Theory, 20.
  2. Nekrasova, M., Uspenskyi, V. (2016). Improving the accuracy of determining orientation of a rapidly rotating object. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (9 (83)), 27–32. doi: 10.15587/1729-4061.2016.80761
  3. Zheng, Z., Han, S., Yue, J., Yuan, L. (2015). Compensation for Stochastic Error of Gyros in a Dual-axis Rotational Inertial Navigation System. Journal of Navigation, 69 (01), 169–182. doi: 10.1017/s037346331500051x
  4. Breslavsky, D., Uspensky, V., Kozlyuk, A., Paschenko, S., Tatarinova, O., Kuznyetsov, Y. (2017). Estimation of heat field and temperature models of errors in fiber-optic gyroscopes used in aerospace systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (9 (85)), 44–53. doi: 10.15587/1729-4061.2017.93320
  5. Xue, H., Guo, X., Zhou, Z., Wang, K. (2017). In-motion Alignment Algorithm for Vehicle Carried SINS Based on Odometer Aiding. Journal of Navigation, 70 (06), 1349–1366. doi: 10.1017/s0373463317000340
  6. Golyaev, Yu. D., Dronov, I. V., Kolbas, Yu. Yu., Pryadein, V. A., Shpikalov, B. N. (2012). Malogabaritniy girokompas na kvazichetyrekhchastotnom lazernom giroskope. Vestnik MGTU im. N. E. Baumana. Ser.: Priborostroenie, 3, 112–125.
  7. Gus'kov, A. A., Mokrov, A. P. (2016). Modelirovanie protsessa formirovaniya dreyfa malogabaritnogo giroskopa. Privolzhskiy nauchniy vestnik, 12-2 (64), 36–42.
  8. Kolchev, A. B., Larionov, P. B., Fomichev, A. A. (2006). Issledovanie teplovyh dreyfov lazernogo giroskopa s magnitoopticheskoy chastotnoy podstavkoy. Issledovano v Rossii, 2388–2397.
  9. Chang, L., Li, J., Chen, S. (2015). Initial Alignment by Attitude Estimation for Strapdown Inertial Navigation Systems. IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement, 64 (3), 784–794. doi: 10.1109/tim.2014.2355652
  10. Aronowitz, F. (1999). Optical Gyros and their Application. RTO AGAR-Dograph 339.
  11. Kim, I. S., Kim, Y., Matisov, I. A., Nikolaev, V. A., Strigalev, V. E., Lee, S., Bae, J. (1996). Dynamic scheme north finder using a fiber optic gyroscope. Fiber Optic Sensors V, 2895. doi: 10.1117/12.252130

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-22

Як цитувати

Uspenskyi, V., Bagmut, I., & Nekrasova, M. (2018). Розробка методу та алгоритму динамічного гірокомпасування для високоточних систем навігації та керування рухом. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(9 (91), 72–79. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.119735

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи