Оцінка несучої здатності металевої гофрованої конструкції типу Multiplate MP 150 при взаємодії із ґрунтом засипки

Автор(и)

  • Vitalii Kovalchuk Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052, Україна https://orcid.org/0000-0003-4350-1756
  • Yuri Kovalchuk Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0002-1151-5785
  • Mykola Sysyn Дрезденський Технічний Університет вул. Гетнерштрассе, 3/353, Дрезден, Германія, D-01069, Німеччина https://orcid.org/0000-0001-6893-0018
  • Volodymyr Stankevych Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача НАН України вул. Наукова, 3-б, м. Львів, Україна, 79060, Україна https://orcid.org/0000-0003-3471-6608
  • Oleksiy Petrenko Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0002-8870-8534

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123002

Ключові слова:

залишкова деформація, несуча здатність, гофрована конструкція, модуль пружності, нерівність на залізничній колії

Анотація

Проведено оцінку напруженого стану залізничної конструкції типу Multiplate MP 150 із врахуванням ступеню ущільнення грунтової засипки. Встановлено, що у початковий період експлуатації металева гофрована конструкція є нестійкою проти утворення пластичного шарніра, коли грунтова засипка ще не досягла нормативного ступеню ущільнення. З метою недопущення розвитку залишкових деформацій металевої гофрованої труби необхідний технічний нагляд за трубою протягом року експлуатації

Біографії авторів

Vitalii Kovalchuk, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052

Кандидат технічних наук

Кафедра рухомий склад і колія

Yuri Kovalchuk, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Асистент

Кафедра будівельне виробництво

Mykola Sysyn, Дрезденський Технічний Університет вул. Гетнерштрассе, 3/353, Дрезден, Германія, D-01069

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра проектування залізничної інфраструктури

Volodymyr Stankevych, Інститут прикладних проблем механіки і математики ім. Я. С. Підстригача НАН України вул. Наукова, 3-б, м. Львів, Україна, 79060

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Відділ обчислювальної механіки деформівних систем

Oleksiy Petrenko, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра будівельне виробництво

Посилання

  1. Posibnyk do VBN V.2.3-218-198:2007 (2007). Sporudy transportu. Proektuvannia ta budivnytstvo sporud iz metalevykh hofrovanykh konstruktsiyi na avtomobilnykh dorohakh zahalnoho korystuvannia: Rekomendovano naukovo-tekhnichnoiu radoiu DerzhdorNDI vid 17 lystopada 2006 r. No. 14. Kyiv, 122.
  2. Koval, P. M., Babiak, I. P., Sitdykova, T. M. (2010). Normuvannia pry proektuvanni i budivnytstvi sporud z metalevykh hofrovanykh konstruktsiyi. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu, 39, 114–117.
  3. Luchko, Y. Y., Kovalchuk, V. V., Nabochenko, O. S. (2015). Study of carrying capacity of a corrugated metal construction by criterion of yield hinge development. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 5 (59), 180–194. doi: 10.15802/stp2015/55340
  4. Sysyn, M., Kowaltschuk, W., Nabotschenko, O., Gerber, U. (2016). Die Tragfähigkeit von Eisenbahndurchlässen in Abhängigkeit von der Bauausführung und der Instandhaltung. ETR – Eisenbahntechnische Rundschau, 39–44.
  5. Luchko, Y. Y. (2013). Gruntoznavstvo, mekhanika gruntiv, osnovy ta fundamenty. Lviv: Kameniar, 320.
  6. Kovalchuk, V., Luchko, J., Bondarenko, I., Markul, R., Parneta, B. (2016). Research and analysis of the stressed-strained state of metal corrugated structures of railroad tracks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (84)), 4–9. doi: 10.15587/1729-4061.2016.84236
  7. Wysokowski, A., Janusz, L. (2007). Mostowe konstrukcje gruntowo – powlokowe. Laboratoryjne badania niszczace. Awarie w czasie budowy i eksploatacji. XXIII konferencja naukowo-techniczna. Szczecin, 541–550.
  8. Esmaeili, M., Zakeri, J. A., Abdulrazagh, P. H. (2013). Minimum depth of soil cover above long-span soil-steel railway bridges. International Journal of Advanced Structural Engineering, 5 (1), 7. doi: 10.1186/2008-6695-5-7
  9. Ahad, F. R., Enakoutsa, K., Solanki, K. N., Tjiptowidjojo, Y., Bammann, D. J. (2013). Modeling the Dynamic Failure of Railroad Tank Cars Using a Physically Motivated Internal State Variable Plasticity/Damage Nonlocal Model. Modelling and Simulation in Engineering, 2013, 1–11. doi: 10.1155/2013/815158
  10. Novodzinskiy, A. L., Kleveko, V. I. (2014). Uchet vliyaniya tolshchiny gofrorovannogo elementa na prochnost' i ustoychivost' metallicheskoy vodopropusknoy truby. Vestnik PNIPU. Stroitel'stvo i arhitektura, 1, 81–94.
  11. Saat, M. R., Barkan, C. P. L. (2011). Generalized railway tank car safety design optimization for hazardous materials transport: Addressing the trade-off between transportation efficiency and safety. Journal of Hazardous Materials, 189 (1-2), 62–68. doi: 10.1016/j.jhazmat.2011.01.136
  12. AASHTO: Standart Specifications for Highway Bridges (2011). American Association of State Highway and Transportation Officials, 444 N. Capitol St., N. W., Ste. 249, Washington, D. C.
  13. Handbook of steel drainage and highway construction products (2002). American Iron and Steel Institute. Canada.
  14. Waster, M. (2008). RORBROAR. Verifiering av nyutvecklat dimensioneringsprogram samt vidareutveckling for jernvagstrafik. Orebro University, Sweden, 143.
  15. Machelski, C. (2008). Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powlokowych. Dolno-slaskie Wydawnictwo Edukacyjne, 208.
  16. ODM 218.2.001-2009. Rekomendacii po proektirovaniyu vodopropusnyh metallicheskih gofrirovannyh trub: Rasporyazhenie Federal'nogo dorozhnogo agentstva ot 21 iyulya 2009 g. No. 252-r.
  17. Pettersson, L., Sundquist, H. (2007). Design of soil steel composite bridges. Structural Desing and Bridges, Stockholm, 84.
  18. Posibnyk do VBN V.2.3-218-198:2007 (2007). Sporudy transportu. Proektuvannia ta budivnytstvo sporud iz metalevykh hofrovanykh konstruktsiyi na avtomobilnykh dorohakh zahalnoho korystuvannia. Kyiv, 122.
  19. Mechelski, C. (2008). Vodelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powlokowych. Wrozlaw, 205.
  20. El-Sawy, K. M. (2003). Three-dimensional modeling of soil-steel culverts under the effect of truckloads. Thin-Walled Structures, 41 (8), 747–768. doi: 10.1016/s0263-8231(03)00022-3
  21. Machelski, C. (2010). Kinematic method for determining influence function of internal forces in the steel shell of soil-steel bridge. Studia Geotechnica et Mechanica, XXXII (3), 28–40.
  22. Elshimi, T. M. (2011). Three-dimensional nonlinear analysis of deep-corrugated steel culverts. Queen’s University Publ., 738.
  23. Barbato, M., Bowman, M., Herbin, A. (2010). Performance evaluation of buried pipe installation. Louisiana State University Publ., 123.
  24. Kovalchuk, V. V. (2015). The effect of corrugated elements thickness on the deflected mode of corrugated metal structures. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (57), 199–207. doi: 10.15802/stp2015/46079
  25. Pettersson, L., Leander, J., Hansing, L. (2002). Fatigue design of soil steel composite bridges. Archives of institute of civil engineering, 12, 237–242.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-07

Як цитувати

Kovalchuk, V., Kovalchuk, Y., Sysyn, M., Stankevych, V., & Petrenko, O. (2018). Оцінка несучої здатності металевої гофрованої конструкції типу Multiplate MP 150 при взаємодії із ґрунтом засипки. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(1 (91), 18–26. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123002

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи