Розробка методу моделювання розповсюдження затримки у нециклічному графіку руху поїздів на залізницях змішаного руху

Автор(и)

  • Tatyana Butko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1082-599X
  • Andrii Prokhorchenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-3123-5024
  • Tetiana Golovko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0002-7977-9664
  • Galyna Prokhorchenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-1158-3953

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123141

Ключові слова:

залізнична мережа, дільниця, поїзд, нециклічний графік руху поїздів, затримка, змішаний рух, мультиагентна оптимізація

Анотація

Запропоновано метод моделювання розповсюдження затримки у нециклічному графіку руху поїздів з урахуванням технічних та технологічних особливостей залізничної мережі змішаного руху пасажирських і вантажних поїздів. Розроблено процедуру дослідження впливу затримки поїздів у нормативному графіку руху поїздів на основі оптимізаційної математичної моделі побудови графіку руху поїздів з урахування заданої первинної затримки. Проведені експериментальні дослідження моделювання поширення затримки поїздів у нормативному графіку руху поїздів з урахуванням взаємоув’язки залізничних дільниць

Біографії авторів

Tatyana Butko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор

Кафедра управління процесами перевезень

Andrii Prokhorchenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра управління процесами перевезень

Tetiana Golovko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра управління процесами перевезень

Galyna Prokhorchenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Асистент

Кафедра управління процесами перевезень

Посилання

  1. Lomotko, D. V., Alyoshinsky, E. S., Zambrybor, G. G. (2016). Methodological Aspect of the Logistics Technologies Formation in Reforming Processes on the Railways. Transportation Research Procedia, 14, 2762–2766. doi: 10.1016/j.trpro.2016.05.482
  2. Tkachenko, V., Sapronova, S., Kulbovskiy, I., Fomin, O. (2017). Research into resistance to the motion of railroad undercarriages related to directing the wheelsets by a rail track. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (89)), 65–72. doi: 10.15587/1729-4061.2017.109791
  3. Balanov, V. O. (2015). Analiz faktorov, vliyayushchih na obespechenie dvizheniya gruzovyh poezdov po raspisaniyu. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen, 10, 5–9.
  4. Zharkov, M. L., Parsyurova, P. A., Kazakov, A. L. (2014). Modelirovanie raboty stanciy i uchastkov zheleznodorozhnoy seti na osnove izucheniya otkloneniy ot grafika dvizheniya. Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo universiteta, 6 (89), 23–31.
  5. Büker, T., Seybold, B. (2012). Stochastic modelling of delay propagation in large networks. Journal of Rail Transport Planning & Management, 2 (1-2), 34–50. doi: 10.1016/j.jrtpm.2012.10.001
  6. Yan, F., Goverde, R. M. P. (2015). Stability and Robustness Analysis of Acyclic Timetable. 6th International Conference on Railway Operations Modelling and Analysis. Narashimo, 391–350.
  7. Kliewer, N., Suhl, L. (2010). A note on the online nature of the railway delay management problem. Networks, 57 (1), 28–37. doi: 10.1002/net.20381
  8. Schwanhäusser, W. (1974). Die Besessung der Pufferzeiten im Fahrplangefüge der Eisenbahn. Veröffentlichungen verkehrswissenschaftl. Institut RWTH Aachen, H. 20.
  9. Hansen, I. A. (2004). Increase of capacity through optimised timetabling. Computers in Railways IX, 529–538.
  10. Kecman, P., Corman, F., Meng, L. (2015). Train delay evolution as a stochastic process. Proceedings of the 6th International Conference on Railway Operations Modelling and Analysis: RailTokyo2015, 19.
  11. Yuan, J., Goverde, R. M. P., Hansen, I. A. (2010). Evaluating stochastic train process time distribution models on the basis of empirical detection data. WIT Transactions on State of the Art in Science and Engineering, 95–104. doi: 10.2495/978-1-84564-500-7/09
  12. Schwanhäußer, W. (1994). DVWG (Hrsg.): Schriftenreihe der Deutschen Verkehrswissenschaftlichen Gesellschaft Leistungsfahigkeit und Kapazitat. DVWG Reihe B: Seminar Bd. 17, 3–17.
  13. Vromans, M. J. C. M. (2005). Reliability of Railway Systems. Erasmus University Rotterdam, 258.
  14. Sipilä, H. (2015). Simulation of rail traffic – Methods for timetable construction, delay modeling and infrastructure evaluation. Stockholm, 98.
  15. Kettner, M., Sewcyk, B., Eickmann, C. (2003). Integrating Microscopic and Macroscopic Models for Railway Network Evaluation. In Proceedings of European Transport Conference. Strasbourg, France, 11.
  16. Goverde, R. M. P. (2010). A delay propagation algorithm for large-scale railway traffic networks. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 18 (3), 269–287. doi: 10.1016/j.trc.2010.01.002
  17. Nash, A., Huerlimann, D. (2004). Railroad simulation using OpenTrack. Computers in Railways IX, 45–54.
  18. Viriato – Software for railways (2012). SMA und Partner AG, 34. Available at: http://www.railsystemsengineering.com/RSE/documents/SMA%20Viriato%20Brochure.pdf
  19. Umiliacchi, S. (2016). Improving railway operations through the integration of macroscopic and microscopic modelling with optimisation. UK, 128.
  20. Farkas, M., Héray, T., Rózsa, G., Kóczy, T. L. (2009). Delay Propagation in a Real Life Railway Network Controlled by a Fuzzy Logic Rule Base. Magyar Kutatók 10. Ne mzetközi Szimpóziuma 10th International Symposium of Hungarian Researchers on Computational Intelligence and Informatics, 423–433.
  21. Daganzo, C. F., Laval, J. A. (2003). Moving Bottlenecks: A Numerical Method that Converges in Flows. Institute of Transportation Studies and Department of Civil and Environmental Engineering University of California. Berkeley, 56.
  22. Long, J., Gao, Z., Orenstein, P., Ren, H. (2012). Control Strategies for Dispersing Incident-Based Traffic Jams in Two-Way Grid Networks. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 13 (2), 469–481. doi: 10.1109/tits.2011.2171035
  23. Wang, W. H., Zhang, W., Guo, H. W., Bubb, H., Ikeuchi, K. (2011). A behavioural car-following safety model for microscopic simulation of traffic flow with various driving characteristics. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 19 (6), 1202–1214. doi: 10.1016/j.trc.2011.02.002
  24. Dai, X., Hu, M., Tian, W., Xie, D., Hu, B. (2016). Application of Epidemiology Model on Complex Networks in Propagation Dynamics of Airspace Congestion. PLOS ONE, 11 (6), e0157945. doi: 10.1371/journal.pone.0157945
  25. Nyström, В. (2008). Aspects of Improving Punctuality From Data to Decision in Railway Maintenance. Sweden, 276.
  26. UIC leaflet 406 R, Capacity. UIC International Union of Railways, France, 2e édition (2013). Version traduite. List of recent publications, 60.
  27. TsD-0040. Instruktsiya zi skladannia hrafika rukhu poizdiv na zaliznytsiakh Ukrainy (2002). Kyiv: Transport Ukrainy, 164.
  28. Abril, M., Barber, F., Ingolotti, L., Salido, M. A., Tormos, P., Lova, A. (2008). An assessment of railway capacity. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 44 (5), 774–806. doi: 10.1016/j.tre.2007.04.001
  29. Schachtebeck, M. (2010). Delay management in public transportation: capacities, robustness, and integration. Universität Göttingen, 240.
  30. Landex, A. (2007). Network effects in railway systems. Association for European Transport and contributors, 12, 16–20.
  31. Garey, M. R., Johnson, D. S. (1979). Computers and Intractability: a Guide to the Theory of NP-Completeness. Freeman, San Francisco, 215.
  32. Morton, T., Pentico, D. W. (1993). Heuristic Scheduling Systems, with Applications to Production Systems and Project Management. New York, 153.
  33. Butko, T. V., Prokhorchenko, H. O. (2015). Formuvannia protsedury avtomatyzatsiyi rozrobky hrafiku rukhu poizdiv na osnovi alhorytmu shtuchnykh bdzholynykh koloniyi. Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen, 9, 10–15.
  34. Karaboga, D., Gorkemli, B., Ozturk, C., Karaboga, N. (2012). A comprehensive survey: artificial bee colony (ABC) algorithm and applications. Artificial Intelligence Review, 42 (1), 21–57. doi: 10.1007/s10462-012-9328-0
  35. Kozachenko, D. N., Berezoviy, N. I., Balanov, V. O., Zhuravel', V. V. (2015). Rezervy vremeni pri organizacii dvizheniya gruzovyh poezdov po raspisaniyu. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 2, 105–115.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-08

Як цитувати

Butko, T., Prokhorchenko, A., Golovko, T., & Prokhorchenko, G. (2018). Розробка методу моделювання розповсюдження затримки у нециклічному графіку руху поїздів на залізницях змішаного руху. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3 (91), 30–39. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123141

Номер

Розділ

Процеси управління