Розробка методу моделювання розповсюдження затримки у нециклічному графіку руху поїздів на залізницях змішаного руху
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123141Ключові слова:
залізнична мережа, дільниця, поїзд, нециклічний графік руху поїздів, затримка, змішаний рух, мультиагентна оптимізаціяАнотація
Запропоновано метод моделювання розповсюдження затримки у нециклічному графіку руху поїздів з урахуванням технічних та технологічних особливостей залізничної мережі змішаного руху пасажирських і вантажних поїздів. Розроблено процедуру дослідження впливу затримки поїздів у нормативному графіку руху поїздів на основі оптимізаційної математичної моделі побудови графіку руху поїздів з урахування заданої первинної затримки. Проведені експериментальні дослідження моделювання поширення затримки поїздів у нормативному графіку руху поїздів з урахуванням взаємоув’язки залізничних дільниць
Посилання
- Lomotko, D. V., Alyoshinsky, E. S., Zambrybor, G. G. (2016). Methodological Aspect of the Logistics Technologies Formation in Reforming Processes on the Railways. Transportation Research Procedia, 14, 2762–2766. doi: 10.1016/j.trpro.2016.05.482
- Tkachenko, V., Sapronova, S., Kulbovskiy, I., Fomin, O. (2017). Research into resistance to the motion of railroad undercarriages related to directing the wheelsets by a rail track. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (89)), 65–72. doi: 10.15587/1729-4061.2017.109791
- Balanov, V. O. (2015). Analiz faktorov, vliyayushchih na obespechenie dvizheniya gruzovyh poezdov po raspisaniyu. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen, 10, 5–9.
- Zharkov, M. L., Parsyurova, P. A., Kazakov, A. L. (2014). Modelirovanie raboty stanciy i uchastkov zheleznodorozhnoy seti na osnove izucheniya otkloneniy ot grafika dvizheniya. Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo universiteta, 6 (89), 23–31.
- Büker, T., Seybold, B. (2012). Stochastic modelling of delay propagation in large networks. Journal of Rail Transport Planning & Management, 2 (1-2), 34–50. doi: 10.1016/j.jrtpm.2012.10.001
- Yan, F., Goverde, R. M. P. (2015). Stability and Robustness Analysis of Acyclic Timetable. 6th International Conference on Railway Operations Modelling and Analysis. Narashimo, 391–350.
- Kliewer, N., Suhl, L. (2010). A note on the online nature of the railway delay management problem. Networks, 57 (1), 28–37. doi: 10.1002/net.20381
- Schwanhäusser, W. (1974). Die Besessung der Pufferzeiten im Fahrplangefüge der Eisenbahn. Veröffentlichungen verkehrswissenschaftl. Institut RWTH Aachen, H. 20.
- Hansen, I. A. (2004). Increase of capacity through optimised timetabling. Computers in Railways IX, 529–538.
- Kecman, P., Corman, F., Meng, L. (2015). Train delay evolution as a stochastic process. Proceedings of the 6th International Conference on Railway Operations Modelling and Analysis: RailTokyo2015, 19.
- Yuan, J., Goverde, R. M. P., Hansen, I. A. (2010). Evaluating stochastic train process time distribution models on the basis of empirical detection data. WIT Transactions on State of the Art in Science and Engineering, 95–104. doi: 10.2495/978-1-84564-500-7/09
- Schwanhäußer, W. (1994). DVWG (Hrsg.): Schriftenreihe der Deutschen Verkehrswissenschaftlichen Gesellschaft Leistungsfahigkeit und Kapazitat. DVWG Reihe B: Seminar Bd. 17, 3–17.
- Vromans, M. J. C. M. (2005). Reliability of Railway Systems. Erasmus University Rotterdam, 258.
- Sipilä, H. (2015). Simulation of rail traffic – Methods for timetable construction, delay modeling and infrastructure evaluation. Stockholm, 98.
- Kettner, M., Sewcyk, B., Eickmann, C. (2003). Integrating Microscopic and Macroscopic Models for Railway Network Evaluation. In Proceedings of European Transport Conference. Strasbourg, France, 11.
- Goverde, R. M. P. (2010). A delay propagation algorithm for large-scale railway traffic networks. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 18 (3), 269–287. doi: 10.1016/j.trc.2010.01.002
- Nash, A., Huerlimann, D. (2004). Railroad simulation using OpenTrack. Computers in Railways IX, 45–54.
- Viriato – Software for railways (2012). SMA und Partner AG, 34. Available at: http://www.railsystemsengineering.com/RSE/documents/SMA%20Viriato%20Brochure.pdf
- Umiliacchi, S. (2016). Improving railway operations through the integration of macroscopic and microscopic modelling with optimisation. UK, 128.
- Farkas, M., Héray, T., Rózsa, G., Kóczy, T. L. (2009). Delay Propagation in a Real Life Railway Network Controlled by a Fuzzy Logic Rule Base. Magyar Kutatók 10. Ne mzetközi Szimpóziuma 10th International Symposium of Hungarian Researchers on Computational Intelligence and Informatics, 423–433.
- Daganzo, C. F., Laval, J. A. (2003). Moving Bottlenecks: A Numerical Method that Converges in Flows. Institute of Transportation Studies and Department of Civil and Environmental Engineering University of California. Berkeley, 56.
- Long, J., Gao, Z., Orenstein, P., Ren, H. (2012). Control Strategies for Dispersing Incident-Based Traffic Jams in Two-Way Grid Networks. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 13 (2), 469–481. doi: 10.1109/tits.2011.2171035
- Wang, W. H., Zhang, W., Guo, H. W., Bubb, H., Ikeuchi, K. (2011). A behavioural car-following safety model for microscopic simulation of traffic flow with various driving characteristics. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 19 (6), 1202–1214. doi: 10.1016/j.trc.2011.02.002
- Dai, X., Hu, M., Tian, W., Xie, D., Hu, B. (2016). Application of Epidemiology Model on Complex Networks in Propagation Dynamics of Airspace Congestion. PLOS ONE, 11 (6), e0157945. doi: 10.1371/journal.pone.0157945
- Nyström, В. (2008). Aspects of Improving Punctuality From Data to Decision in Railway Maintenance. Sweden, 276.
- UIC leaflet 406 R, Capacity. UIC International Union of Railways, France, 2e édition (2013). Version traduite. List of recent publications, 60.
- TsD-0040. Instruktsiya zi skladannia hrafika rukhu poizdiv na zaliznytsiakh Ukrainy (2002). Kyiv: Transport Ukrainy, 164.
- Abril, M., Barber, F., Ingolotti, L., Salido, M. A., Tormos, P., Lova, A. (2008). An assessment of railway capacity. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 44 (5), 774–806. doi: 10.1016/j.tre.2007.04.001
- Schachtebeck, M. (2010). Delay management in public transportation: capacities, robustness, and integration. Universität Göttingen, 240.
- Landex, A. (2007). Network effects in railway systems. Association for European Transport and contributors, 12, 16–20.
- Garey, M. R., Johnson, D. S. (1979). Computers and Intractability: a Guide to the Theory of NP-Completeness. Freeman, San Francisco, 215.
- Morton, T., Pentico, D. W. (1993). Heuristic Scheduling Systems, with Applications to Production Systems and Project Management. New York, 153.
- Butko, T. V., Prokhorchenko, H. O. (2015). Formuvannia protsedury avtomatyzatsiyi rozrobky hrafiku rukhu poizdiv na osnovi alhorytmu shtuchnykh bdzholynykh koloniyi. Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana. Transportni systemy ta tekhnolohiyi perevezen, 9, 10–15.
- Karaboga, D., Gorkemli, B., Ozturk, C., Karaboga, N. (2012). A comprehensive survey: artificial bee colony (ABC) algorithm and applications. Artificial Intelligence Review, 42 (1), 21–57. doi: 10.1007/s10462-012-9328-0
- Kozachenko, D. N., Berezoviy, N. I., Balanov, V. O., Zhuravel', V. V. (2015). Rezervy vremeni pri organizacii dvizheniya gruzovyh poezdov po raspisaniyu. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 2, 105–115.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Tatyana Butko, Andrii Prokhorchenko, Tetiana Golovko, Galyna Prokhorchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.