Розробка алгоритму керування літальним апаратом при неточному вимірі вектора стану і змінному параметрі точності

Автор(и)

  • Nataliya Khatsko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-2543-0280
  • Helen Makogon Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098, Україна https://orcid.org/0000-0003-1112-8707
  • Oleksandr Isakov Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098, Україна https://orcid.org/0000-0003-0801-790X
  • Sergiy Krepchenko Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098, Україна https://orcid.org/0000-0002-4885-0173
  • Ihor Cherepnov Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-2421-6503
  • Nikolai Kiriyenko Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-2573-9189
  • Victoria Zadorozhnya Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-6281-0637
  • Alexander Polyansky Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0407-6435

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123271

Ключові слова:

точність термінального управління, помилка інерціальних вимірювань, бесплатформена інерціальна навігаційна система

Анотація

Розглянуто розв’язання термінальної задачі управління та синтезований параметризований закон управління в аналітичному вигляді, який залежить від змінного параметра глибини прогнозу. Досліджено особливості впливу величини параметра управління на точність досягнення кінцевої точки, дані рекомендації з вибору параметра для нівелювання помилки інерційних вимірювань. Синтез управління здійснюється методом переслідування ведучої точки за інформацією, отриманою інтегруванням вимірювань фактичного прискорення і містить помилку, характерну для акселерометрів

Біографії авторів

Nataliya Khatsko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра комп’ютерного моделювання процесів та систем

 

Helen Makogon, Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра бронетанкового озброєння та військової техніки

Oleksandr Isakov, Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098

Викладач

Кафедра бронетанкового озброєння та військової техніки

Sergiy Krepchenko, Військовий інститут танкових військ Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” вул. Полтавський Шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098

Викладач

Кафедра бронетанкового озброєння та військової техніки

Ihor Cherepnov, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра безпеки життєдіяльності та права

Nikolai Kiriyenko, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра безпеки життєдіяльності та права

Victoria Zadorozhnya, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра безпеки життєдіяльності та права

Alexander Polyansky, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка вул. Алчевських, 44, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра безпеки життєдіяльності та права

Посилання

  1. Revnivyh, S. G. (2012). Tendencii razvitiya global'noy sputnikovoy navigacii. Mezhdunarodnaya konferenciya po integrirovannym navigacionnym sistemam: XIX mezhdunarodnaya konferenciya. Sankt-Peterburg: GNC RF CNII “Elektropribor”, 266–276.
  2. Quan, W., Li, J., Gong, X., Fang, J. (2015). INS/CNS/GNSS Integrated Navigation Technology. Springer, 372. doi: 10.1007/978-3-662-45159-5
  3. Chiang, K.-W., Duong, T., Liao, J.-K. (2013). The Performance Analysis of a Real-Time Integrated INS/GPS Vehicle Navigation System with Abnormal GPS Measurement Elimination. Sensors, 13 (12), 10599–10622. doi: 10.3390/s130810599
  4. Krut'ko, P. D. (1987). Obratnye zadachi dinamiki upravlyaemyh sistem. Lineynye modeli. Moscow: Nauka, 304.
  5. Nebylov, A., Tikhomirov, M., Benzerrouk, H. (2017). Development Stages and Prospects of Flight Control and Navigation Complexes for Aircraft. IFAC-PapersOnLine, 50 (1), 6434–6439. doi: 10.1016/j.ifacol.2017.08.1032
  6. Sabatini, R., Moore, T., Ramasamy, S. (2017). Global navigation satellite systems performance analysis and augmentation strategies in aviation. Progress in Aerospace Sciences, 95, 45–98. doi: 10.1016/j.paerosci.2017.10.002
  7. Miao, L., Shi, J. (2014). Model-based robust estimation and fault detection for MEMS-INS/GPS integrated navigation systems. Chinese Journal of Aeronautics, 27 (4), 947–954. doi: 10.1016/j.cja.2014.06.012
  8. Ci, U., Czichzhou, L., Ya, C., Czyan'e, L. (2016). Integrirovannaya s magnitnym kompasom BINS s vrashchayushchimsya izmeritel'nym modulem na MEMS. Giroskopiya i navigaciya, 3 (94), 3–13.
  9. Vas'kov, A. G., Klychnikov, V. V. (2017). Sposoby kompleksirovaniya navigacionnyh sistem letatel'nyh apparatov. Nauchno-prakticheskie issledovaniya, 2, 49–52.
  10. Barbour N. M. Inertial Navigation Sensors (2010). NATO RTO Lecture Series, RTO-EN-SET-116. Available at: http://www.dtic.mil/get-tr-doc/pdf?AD=ADA581016
  11. Golovan, A. A., Parusnikov, N. A. (2011). Matematicheskie osnovy navigacionnyh sistem. Chast' I. Matematicheskie modeli inercial'noy navigacii. Moscow: Izd-vo MGU, 132.
  12. Khatsko, N. Ye. (2017). Prohramne zabezpechennia dlia modeliuvannia roboty systemy avtomatychnoho keruvannia polotom po vymiram inertsialnykh datchykiv. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsiyi «Suchasni metodyky, innovatsiyi ta dosvid praktychnoho zastosuvannia u sferi tekhnichnykh nauk». Liublin, 30–33.
  13. Khatsko, N. (2013). Research of possibility of flight control using data of inertial low accuracy sensors. Journal of Mechanical Engineering, 16 (5), 32–35.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-09

Як цитувати

Khatsko, N., Makogon, H., Isakov, O., Krepchenko, S., Cherepnov, I., Kiriyenko, N., Zadorozhnya, V., & Polyansky, A. (2018). Розробка алгоритму керування літальним апаратом при неточному вимірі вектора стану і змінному параметрі точності. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(9 (91), 32–38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123271

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи