Аналіз та алгебраїчно-символьне визначення умов безпечного руху судна у нестаціонарному середовищі

Автор(и)

  • Illya Tykhonov Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0001-7628-3914
  • Georgy Baranov Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-2494-8771
  • Volodymyr Doronin Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071, Україна https://orcid.org/0000-0002-8387-2992
  • Andrii Nosovskyi Київський центр підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців водного транспорту вул. Оленівська, 25, м. Київ, Україна, 04070, Україна https://orcid.org/0000-0002-2696-6773

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123948

Ключові слова:

ефективна безпека, умови запобігання зіткнень, система адаптивного руху, динаміка позиціонування

Анотація

Запропоновано метод формалізованого предикативного визначення зон безпечної та небезпечної областей навігації при впливі на рухоме судно зовнішніх факторів. Доведено умови, що під час конфліктної ситуації забезпечують гарантоване визначення безпечної траєкторії руху судна від початку маневра до повернення на плановий маршрут. Запропонований спосіб параметричного опису обмежень на пограничні умови запобігання входу у небезпечні області навігації реалізує рух по трансверсальним безпечним траєкторіям

Біографії авторів

Illya Tykhonov, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра навігації та управління судном

Georgy Baranov, Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інформаційних систем і технологій

Volodymyr Doronin, Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, Україна, 04071

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технічних систем і процесів управління в судноводінні

Andrii Nosovskyi, Київський центр підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців водного транспорту вул. Оленівська, 25, м. Київ, Україна, 04070

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

  1. Aisjah, A. S. (2010). An Analysis Nomoto Gain and Norbin Parameter on Ship Turning Maneuver. IPTEK The Journal for Technology and Science, 21 (2). doi: 10.12962/j20882033.v21i2.31
  2. Bremer, R. H., Cleophas, P. L. H., Fitski, H. J., Keus, D. (2007). Unmanned surface and underwater vehicles. TNO report. TNO-DV 2006 A455. Netherlands, 126.
  3. Cândido, J. J., Justino, P. A. P. S. (2011). Modelling, control and Pontryagin Maximum Principle for a two-body wave energy device. Renewable Energy, 36 (5), 1545–1557. doi: 10.1016/j.renene.2010.11.013
  4. Roberts, G. N. (2008). Trends in marine control systems. Annual Reviews in Control, 32 (2), 263–269. doi: 10.1016/j.arcontrol.2008.08.002
  5. Baranov, G. L., Tykhonov, I. V. (2010). Effictiveness of of integraned navigation and vessel traffic control system intellectualization. Systemy upravlinnia, navihatsiyi ta zviazku, 1, 13–20.
  6. Fossen, T. I. (2011). Handbook of Marine Craft Hydrodynamics and Motion Control. John Wiley & Sons, 582. doi: 10.1002/9781119994138
  7. Guidelines for Voyage Planning. International Maritime Organization. Available at: http://www.ppa.gc.ca/text/publications/IMO%20Resolution%20A.893(21)%20-%20Guidelines%20for%20Voyage%20Planning.pdf
  8. Gudkov, D. M., Tykhonov, I. V. (2016). Problem about subjects movement in inhomogeneous environment and the ways to solve operation of water transport. Scientific Works of Kharkiv National Air Force University, 1 (46), 112–115.
  9. Stern, F., Yang, J., Wang, Z., Sadat-Hosseini, H., Mousaviraad, M., Bhushan, S., Xing, T. (2013). Computational ship hydrodynamics: nowadays and way forward. International Shipbuilding Progress, 60, 3–105.
  10. Ohsawa, T. (2015). Contact geometry of the Pontryagin maximum principle. Automatica, 55, 1–5. doi: 10.1016/j.automatica.2015.02.015
  11. Onori, S., Tribioli, L. (2015). Adaptive Pontryagin’s Minimum Principle supervisory controller design for the plug-in hybrid GM Chevrolet Volt. Applied Energy, 147, 224–234. doi: 10.1016/j.apenergy.2015.01.021
  12. Ozatay, E., Ozguner, U., Filev, D. (2017). Velocity profile optimization of on road vehicles: Pontryagin's Maximum Principle based approach. Control Engineering Practice, 61, 244–254. doi: 10.1016/j.conengprac.2016.09.006
  13. Saerens, B., Van den Bulck, E. (2013). Calculation of the minimum-fuel driving control based on Pontryagin’s maximum principle. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 24, 89–97. doi: 10.1016/j.trd.2013.05.004
  14. Baranov, G. L., Mironova, V. L., Tykhonov, I. V. (2012). Axiomatic of the algorithmic converting into the intellectual of navigation and ships traffic control systems. Automation of ship technical equipments, 18, 3–12.
  15. Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972 (COLREG) (2004). International Maritime Organization. London: IMO, 45.
  16. Costa Concordia owner faces $2 billion in costs. Disaster at Sea. Available at: http://disasteratsea.com/index.php/costa-concordia-owner-faces-2-billion-in-costs/
  17. General provisions on ships' routeing. Available at: https://puc.overheid.nl/nsi/doc/PUC_1369_14/5/
  18. New Ships' Routeing. 2015 edition (adopted on 95th session of the IMO Maritime Safety Committee June 2015) (2015). London: International Maritime Organization, 68.
  19. Safety and Shipping Review 2015. Allianz Global Corporate & Specialty. Available at: https://www.cesam.org/documents/Shipping-Review-2015.pdf
  20. Casualty Statistic. Global Integrated Shipping Information of International Maritime Organization. Available at: https://gisis.imo.org/Public/MCI/Default.aspx
  21. Chu, Z., Zhu, D., Eu Jan, G. (2016). Observer-based adaptive neural network control for a class of remotely operated vehicles. Ocean Engineering, 127, 82–89. doi: 10.1016/j.oceaneng.2016.09.038
  22. Tykhonov, I. V. (2016). Navigation without collisions and catastrophes during sailing on high risk aquatorias. Nauchnye trudy Azerbaydzhanskoy Gosudarstvennoy Morskoy Akademii, 2, 61–68.
  23. SOLAS (2009). International Maritime Organization.
  24. Carriage Requirements for Shipborne Navigational Systems and Equipment. Resolution MSC.282 (86) adopted on 5 June 2009. Available at: http://www.imo.org/en/KnowledgeCentre/IndexofIMOResolutions/Maritime-Safety-Committee-(MSC)/Documents/MSC.282(86).pdf
  25. Baranov, G. L., Tykhonov, I. V., Sobolevskyi, G. G. (2014). Structural analysis of the difficult dynamic systems of vessel trajectory motion. Water Transport, 1, 71–79.
  26. Scherer, R. (2012). Relational Modular Fuzzy Systems. Studies in Fuzziness and Soft Computing, 39–50. doi: 10.1007/978-3-642-30604-4_4
  27. IEC 31010:2009. Risk Management – Risk Assessment Techniques (2009). International Organization for Standardization, 176.
  28. Yang, M.-S., Lin, T.-S. (2002). Fuzzy least-squares linear regression analysis for fuzzy input–output data. Fuzzy Sets and Systems, 126 (3), 389–399. doi: 10.1016/s0165-0114(01)00066-5
  29. Zadeh, L. A. (1965). Fuzzy sets. Information and Control, 8 (3), 338–353. doi: 10.1016/s0019-9958(65)90241-x
  30. Anderson, T. (1994). The Statistical Analysis of Time Series. Wiley-Interscience, 704.
  31. Tykhonov, I. V. (2011). Efficiency evaluation of the operating plan stages during ships’ navigation of ships in a limited gabarites. Systemy upravlinnia, navihatsiyi ta zviazku, 3 (19), 19–21.
  32. Rusu, R. B., Cousins, S. (2011). 3D is here: Point Cloud Library (PCL). 2011 IEEE International Conference on Robotics and Automation. doi: 10.1109/icra.2011.5980567

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-20

Як цитувати

Tykhonov, I., Baranov, G., Doronin, V., & Nosovskyi, A. (2018). Аналіз та алгебраїчно-символьне визначення умов безпечного руху судна у нестаціонарному середовищі. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3 (91), 40–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123948

Номер

Розділ

Процеси управління