Аналіз та алгебраїчно-символьне визначення умов безпечного руху судна у нестаціонарному середовищі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123948Ключові слова:
ефективна безпека, умови запобігання зіткнень, система адаптивного руху, динаміка позиціонуванняАнотація
Запропоновано метод формалізованого предикативного визначення зон безпечної та небезпечної областей навігації при впливі на рухоме судно зовнішніх факторів. Доведено умови, що під час конфліктної ситуації забезпечують гарантоване визначення безпечної траєкторії руху судна від початку маневра до повернення на плановий маршрут. Запропонований спосіб параметричного опису обмежень на пограничні умови запобігання входу у небезпечні області навігації реалізує рух по трансверсальним безпечним траєкторіям
Посилання
- Aisjah, A. S. (2010). An Analysis Nomoto Gain and Norbin Parameter on Ship Turning Maneuver. IPTEK The Journal for Technology and Science, 21 (2). doi: 10.12962/j20882033.v21i2.31
- Bremer, R. H., Cleophas, P. L. H., Fitski, H. J., Keus, D. (2007). Unmanned surface and underwater vehicles. TNO report. TNO-DV 2006 A455. Netherlands, 126.
- Cândido, J. J., Justino, P. A. P. S. (2011). Modelling, control and Pontryagin Maximum Principle for a two-body wave energy device. Renewable Energy, 36 (5), 1545–1557. doi: 10.1016/j.renene.2010.11.013
- Roberts, G. N. (2008). Trends in marine control systems. Annual Reviews in Control, 32 (2), 263–269. doi: 10.1016/j.arcontrol.2008.08.002
- Baranov, G. L., Tykhonov, I. V. (2010). Effictiveness of of integraned navigation and vessel traffic control system intellectualization. Systemy upravlinnia, navihatsiyi ta zviazku, 1, 13–20.
- Fossen, T. I. (2011). Handbook of Marine Craft Hydrodynamics and Motion Control. John Wiley & Sons, 582. doi: 10.1002/9781119994138
- Guidelines for Voyage Planning. International Maritime Organization. Available at: http://www.ppa.gc.ca/text/publications/IMO%20Resolution%20A.893(21)%20-%20Guidelines%20for%20Voyage%20Planning.pdf
- Gudkov, D. M., Tykhonov, I. V. (2016). Problem about subjects movement in inhomogeneous environment and the ways to solve operation of water transport. Scientific Works of Kharkiv National Air Force University, 1 (46), 112–115.
- Stern, F., Yang, J., Wang, Z., Sadat-Hosseini, H., Mousaviraad, M., Bhushan, S., Xing, T. (2013). Computational ship hydrodynamics: nowadays and way forward. International Shipbuilding Progress, 60, 3–105.
- Ohsawa, T. (2015). Contact geometry of the Pontryagin maximum principle. Automatica, 55, 1–5. doi: 10.1016/j.automatica.2015.02.015
- Onori, S., Tribioli, L. (2015). Adaptive Pontryagin’s Minimum Principle supervisory controller design for the plug-in hybrid GM Chevrolet Volt. Applied Energy, 147, 224–234. doi: 10.1016/j.apenergy.2015.01.021
- Ozatay, E., Ozguner, U., Filev, D. (2017). Velocity profile optimization of on road vehicles: Pontryagin's Maximum Principle based approach. Control Engineering Practice, 61, 244–254. doi: 10.1016/j.conengprac.2016.09.006
- Saerens, B., Van den Bulck, E. (2013). Calculation of the minimum-fuel driving control based on Pontryagin’s maximum principle. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 24, 89–97. doi: 10.1016/j.trd.2013.05.004
- Baranov, G. L., Mironova, V. L., Tykhonov, I. V. (2012). Axiomatic of the algorithmic converting into the intellectual of navigation and ships traffic control systems. Automation of ship technical equipments, 18, 3–12.
- Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972 (COLREG) (2004). International Maritime Organization. London: IMO, 45.
- Costa Concordia owner faces $2 billion in costs. Disaster at Sea. Available at: http://disasteratsea.com/index.php/costa-concordia-owner-faces-2-billion-in-costs/
- General provisions on ships' routeing. Available at: https://puc.overheid.nl/nsi/doc/PUC_1369_14/5/
- New Ships' Routeing. 2015 edition (adopted on 95th session of the IMO Maritime Safety Committee June 2015) (2015). London: International Maritime Organization, 68.
- Safety and Shipping Review 2015. Allianz Global Corporate & Specialty. Available at: https://www.cesam.org/documents/Shipping-Review-2015.pdf
- Casualty Statistic. Global Integrated Shipping Information of International Maritime Organization. Available at: https://gisis.imo.org/Public/MCI/Default.aspx
- Chu, Z., Zhu, D., Eu Jan, G. (2016). Observer-based adaptive neural network control for a class of remotely operated vehicles. Ocean Engineering, 127, 82–89. doi: 10.1016/j.oceaneng.2016.09.038
- Tykhonov, I. V. (2016). Navigation without collisions and catastrophes during sailing on high risk aquatorias. Nauchnye trudy Azerbaydzhanskoy Gosudarstvennoy Morskoy Akademii, 2, 61–68.
- SOLAS (2009). International Maritime Organization.
- Carriage Requirements for Shipborne Navigational Systems and Equipment. Resolution MSC.282 (86) adopted on 5 June 2009. Available at: http://www.imo.org/en/KnowledgeCentre/IndexofIMOResolutions/Maritime-Safety-Committee-(MSC)/Documents/MSC.282(86).pdf
- Baranov, G. L., Tykhonov, I. V., Sobolevskyi, G. G. (2014). Structural analysis of the difficult dynamic systems of vessel trajectory motion. Water Transport, 1, 71–79.
- Scherer, R. (2012). Relational Modular Fuzzy Systems. Studies in Fuzziness and Soft Computing, 39–50. doi: 10.1007/978-3-642-30604-4_4
- IEC 31010:2009. Risk Management – Risk Assessment Techniques (2009). International Organization for Standardization, 176.
- Yang, M.-S., Lin, T.-S. (2002). Fuzzy least-squares linear regression analysis for fuzzy input–output data. Fuzzy Sets and Systems, 126 (3), 389–399. doi: 10.1016/s0165-0114(01)00066-5
- Zadeh, L. A. (1965). Fuzzy sets. Information and Control, 8 (3), 338–353. doi: 10.1016/s0019-9958(65)90241-x
- Anderson, T. (1994). The Statistical Analysis of Time Series. Wiley-Interscience, 704.
- Tykhonov, I. V. (2011). Efficiency evaluation of the operating plan stages during ships’ navigation of ships in a limited gabarites. Systemy upravlinnia, navihatsiyi ta zviazku, 3 (19), 19–21.
- Rusu, R. B., Cousins, S. (2011). 3D is here: Point Cloud Library (PCL). 2011 IEEE International Conference on Robotics and Automation. doi: 10.1109/icra.2011.5980567
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Illya Tykhonov, Georgy Baranov, Volodymyr Doronin, Andrii Nosovskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.