Чисельне моделювання динаміки системи «візок – вантаж – несучий канат» кабельного крана

Автор(и)

  • Otto Grigorov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4332-4884
  • Evgenij Druzhynin Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-1774-9582
  • Vsevolod Strizhak Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-3032-6004
  • Marjana Strizhak Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-3335-4086
  • Galina Anishchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5572-5100

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132473

Ключові слова:

кабельний кран, візок крана, несучий канат, динаміка крана, чисельне моделювання

Анотація

Наведено результати досліджень, присвячених вивченню закономірностей протікання динамічних процесів і виникнення динамічних навантажень при русі візка кабельного крана з підвішеним вантажем. Дані закономірності в подальшому можуть бути враховані при розрахунку реальних кранів для підвищення їх надійності та довговічності, недопущення несприятливих явищ при русі вантажного візка, а також для визначення параметрів кранів нової конструкції. Динаміка кабельного крана розглядається з точки зору взаємодії елементів системи «візок-вантаж-несучий канат». Удосконалено математичну модель системи «візок-вантаж-несучий канат» шляхом введення трьох демпфуючих коефіцієнтів, кожен з яких характеризує розсіювання енергії при різних фізичних процесах – рух візка, вантажу та швидкості вітрового навантаження. Для чисельного моделювання використаний програмний комплекс KiDyM, який на аналітичному рівні дозволяє будувати рівняння руху систем, що описуються сукупністю звичайних диференціальних рівнянь. Отримано закономірності зміни нормальної і дотичної сил інерції, що мають місце при русі візка по криволінійній траєкторії. Оцінені їх характер і величина. Визначено динамічні характеристики системи з урахуванням впливу мас вантажу що розгойдується, візка і кривизни каната. Розглянуто аварійний режим, що виникає при обриві тягового каната і вплив вітрового навантаження на розгойдування вантажу. Визначено причини виникнення реверсу швидкості вантажного візка і шляхи його усунення. Досліджено вплив вітрового навантаження на кут відхилення вантажу від вертикалі

Біографії авторів

Otto Grigorov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра підйомно-транспортних машин і обладнання

Evgenij Druzhynin, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра теоретичної механіки

Vsevolod Strizhak, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра підйомно-транспортні машини та обладнання

Marjana Strizhak, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра підйомно-транспортні машини та обладнання

Galina Anishchenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра теоретичної механіки

Посилання

  1. Hryhorov, О., Svirgun, V. (1986). Improving the productivity of utility cranes through optimum motion control. Soviet machine science.
  2. Jaafar, H. I., Ali, N. M., Mohamed, Z., Selamat, N. A., Abidin, A. F. Z., Jamian, J. J., Kassim, A. M. (2013). Optimal Performance of a Nonlinear Gantry Crane System via Priority-based Fitness Scheme in Binary PSO Algorithm. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 53, 012011. doi: 10.1088/1757-899x/53/1/012011
  3. Cakan, A., Umit, O. (2016). Position regulation and sway control of a nonlinear gantry crane system. International journal of scientific & technology research, 5 (11), 121–124.
  4. Arabasi, S., Masoud, Z. (2017). Simultaneous Travel and Hoist Maneuver Input Shaping Control Using Frequency Modulation. Shock and Vibration, 2017, 1–12. doi: 10.1155/2017/5703820
  5. O’Connor, W., Habibi, H. (2013). Gantry crane control of a double-pendulum, distributed-mass load, using mechanical wave concepts. Mechanical Sciences, 4 (2), 251–261. doi: 10.5194/ms-4-251-2013
  6. Perig, A. V., Stadnik, A. N., Kostikov, A. A., Podlesny, S. V. (2017). Research into 2D Dynamics and Control of Small Oscillations of a Cross-Beam during Transportation by Two Overhead Cranes. Shock and Vibration, 2017, 1–21. doi: 10.1155/2017/9605657
  7. Perig, A. V., Stadnik, A. N., Deriglazov, A. I. (2014). Spherical Pendulum Small Oscillations for Slewing Crane Motion. The Scientific World Journal, 2014, 1–10. doi: 10.1155/2014/451804
  8. Lepekha, O. H. (2003). Imitatsiyne modeliuvannia roboty nesuchykh kanativ pidvisnykh system. Lisove hospodarstvo, lisova, paperova i derevoobrobna promyslovist, 28, 68–76.
  9. Tysovskyi, L. O., Rudko, I. M. (2005). Do vyznachennia rivniannia kryvoi prohynu kanata pidvisnoi transportnoi ustanovky. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, 15.1, 137–142.
  10. Martyntsiv, M. P. (2000). Dynamika kanatnykh lisotransportnykh ustanovok. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, 10.2, 116–122.
  11. Kozar, I., Malic, N. T. (2014). Analysis of body sliding along cable. Coupled Systems Mechanics, 3 (3), 291–304. doi: 10.12989/csm.2014.3.3.291
  12. Okun, A. O., Stryzhak, V. V., Stryzhak, M. H., Hryhorov, O. V., Ziubanova, D. M., Tsebrenko, M. V. (2017). Pat. No. 121527 UA. Kabelnyi kran iz zminnoiu dovzhynoiu nesuchoho kanata. MPK (2017.01) B 66 C 21/00, B 66 C 19/00. No. a201705730; declareted: 09.06.2017; published: 11.12.2017, Bul. No. 23, 8.
  13. Hryhorov, О., Okun, A. (2017). Improvement of the «carriage-cargo» system motion mathematical model for solving the problem of lifting and transport machines control. Avtomobil'niy transport, 40, 120–124.
  14. Dukel'skiy, A. I. (1966). Podvesnye kanatnye dorogi i kabel'nye krany. Moscow: Mashinostroenie, 485.
  15. Andreev, Yu. M., Druzhinin, E. I., Larin, A. A. (2004). Praktikum po teoreticheskoy i analiticheskoy mekhanike s primeneniem PEVM. Kharkiv: NTU «KhPI», 100.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Як цитувати

Grigorov, O., Druzhynin, E., Strizhak, V., Strizhak, M., & Anishchenko, G. (2018). Чисельне моделювання динаміки системи «візок – вантаж – несучий канат» кабельного крана. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (93), 6–12. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132473

Номер

Розділ

Прикладна механіка