Розробка моделі комплексного управління формуванням міжнародних ланцюгів поставок
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132683Ключові слова:
міжнародні ланцюги поставок, мультимодальні змішані перевезення вантажів, багатокритеріальний аналіз, векторна оптимізаціяАнотація
Запропоновано модель формування міжнародних логістичних ланцюгів на основі комплексного багатокритеріального аналізу потенційних маршрутів перевезень вантажів та собівартості поставок. Застосування системного підходу при плануванні поставок допомагає забезпечити раціональний розподіл та ефективне обслуговування вантажопотоків за об’єктами транспортно-логістичної мережі.
На першому етапі моделювання проводиться аналіз інформації про об’єкти транспортно-логістичної системи. Визначається область ефективного використання різних видів транспорту та формується множина альтернативних ланцюгів поставок товарів. На основі аналізу впливових факторів визначаються критерії та формуються обмеження задачі за рядом техніко-економічних, логістичних, технологічних, екологічних, тощо, показників. На другому етапі вирішується багатокритеріальне завдання синтезу (проектування) транспортно-логістичної системи поставок.
Розроблено алгоритм для обґрунтування ефективних міжнародних мультимодальних транспортно-технологічних схем доставки вантажів. Запропонований алгоритм містить комплексну оцінку собівартості в залежності від умов поставки за Incoterms та митного режиму. Для обґрунтування маршруту перевезень визначається область ефективних розв’язків для ОПР на основі вирішення задачі векторної оптимізації за декількома критеріями.
Розглянуто формування ефективних схем доставку вантажу з Франції до України за маршрутом з м. О-Моко до складу в м. Дніпрі, «Агро-Союз-Термінал». На основі моделювання за допомогою пакету символьних обчислень в середовищі Maple-7 отриманий повний набор компромісних розв’язків задачі векторної оптимізації за критеріями вартості, часу доставки вантажів та екологічного впливу. Надано комплексну оцінку собівартості поставок вантажів в контейнерах у змішаному сполученні за умов Incoterms EXW, СPT (доставка до Дніпра), FOB та CIF і митного режиму імпорт та імпорт (склад).
Запропонована модель може бути корисною в діяльності транспортних, логістичних, митно-брокерських підприємств при обґрунтуванні альтернативних маршрутів доставки товарів на основі багатокритеріального аналізу інформаціїПосилання
- Minina, O. V. (2010). Suchasnyi stan tranzytnoi spromozhnosti Ukrainy v konteksti yevroaziatskoi intehratsiyi. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho universytetu, 44, 53–65.
- Korniyko, Ya. R., Filonenko, O. O. (2017). Formuvannia mekhanizmu intehrovanoho lohistychnoho upravlinnia konteinernymy vantazhopotokamy. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 11, 69–72.
- Valiavska, N. O. (2016). Orhanizatsiyno-ekonomichnyi mekhanizm rozvytku richkovykh portiv Ukrainy. Investytsiyi: praktyka ta dosvid: mizhnarodnyi naukovo-praktychnyi zhurnal, 4, 58–61.
- Pidlisnyi, P. I., Patkevych, N. O., Tsvietov, Yu. V. (2016). Rol konteineryzatsiyi zmishanykh vantazhnykh perevezen u rozvytku svitovoi torhivli. Ekonomichnyi forum, 3, 67–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2016_3_11
- Karttunen, K., Lättilä, L., Korpinen, O.-J., Ranta, T. (2013). Cost-efficiency of intermodal container supply chain for forest chips. Silva Fennica, 47 (4). doi: 10.14214/sf.1047
- Kengpol, A., Tuammee, S., Tuominen, M. (2014). The development of a framework for route selection in multimodal transportation. The International Journal of Logistics Management, 25 (3), 581–610. doi: 10.1108/ijlm-05-2013-0064
- Miler, R. K. (2015). Electronic Container Tracking System as a Cost-Effective Tool in Intermodal and Maritime Transport Management. Economic Alternatives, 1, 40–52.
- Karmelić, J., Dundović, Č., Kolanović, I. (2012). Empty Container Logistics. PROMET – Traffic&Transportation, 24 (3). doi: 10.7307/ptt.v24i3.315
- Kos, S., Vukić, L., Brčić, D. (2017). Comparison of External Costs in Multimodal Container Transport Chain. PROMET – Traffic&Transportation, 29 (2), 243. doi: 10.7307/ptt.v29i2.2183
- Panahi, R., Ghasemi Koohi Kheili, A., Golpira, A. (2017). Future of Container Shipping in Iranian Ports: Traffic and Connectivity Index Forecast. Journal of Advanced Transportation, 2017, 1–13. doi: 10.1155/2017/5847372
- An, F., Hu, H., Xie, C. (2015). Service network design in inland waterway liner transportation with empty container repositioning. European Transport Research Review, 7 (2). doi: 10.1007/s12544-015-0157-5
- Hadj Khalifa, I., El Kamel, A., Yim, P. (2011). Transportation Process of Containers BPMN-Modeling and Transformation into ACTIF Model. Romanian Journal Of Information Science And Technology, 14 (1), 67–80.
- Liu, T., Zheng, G. (2017). Study Logistics Architecture for Grain Container Multimodal Transport Based on Multi-Agent. Proceedings of The 7th International Conference on Computer Engineering and Networks – PoS(CENet2017). doi: 10.22323/1.299.0049
- Hao, C., Yue, Y. (2016). Optimization on Combination of Transport Routes and Modes on Dynamic Programming for a Container Multimodal Transport System. Procedia Engineering, 137, 382–390. doi: 10.1016/j.proeng.2016.01.272
- Liu, D., Yang, H. (2015). Joint slot allocation and dynamic pricing of container sea–rail multimodal transportation. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 2 (3), 198–208. doi: 10.1016/j.jtte.2015.03.008
- Jiang, B., Li, J., Mao, X. (2012). Container Ports Multimodal Transport in China from the View of Low Carbon. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 28 (3), 321–343. doi: 10.1016/j.ajsl.2013.01.003
- Shramenko, N. Yu. (2015). Formuvannia alternatyvnykh variantiv transportno-ekspedytorskoho obsluhovuvannia vantazhovlasnykiv pid chas intermodalnykh perevezen. Avtomobil'niy transport, 37, 70–77. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2015_37_12
- Vyshnevskyi, D. O., Vyshnevska, O. D. (2017). Kryteriyi vidboru alternatyvnykh variantiv dostavky zovnishnotorhivelnykh vantazhiv. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 4, 262–264. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2017_4_52
- Naumov, V. S., Potaman, N. V., Viter, N. S. (2013). Forming a set of alternate variants of transport and technological container cargo delivery systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (4 (64)), 58–60. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/16342/13853
- Hao, C., Yue, Y. (2016). Optimization on Combination of Transport Routes and Modes on Dynamic Programming for a Container Multimodal Transport System. Procedia Engineering, 137, 382–390. doi: 10.1016/j.proeng.2016.01.272
- Brands, MSc T., van Eck, MSc G. (2010). Multimodal Network Design And Assessment. Proposal for a dynamic multi-objective approach. 11th TRAIL Congress.
- Kovalenko, I., Mandra, A., Bordun, S. (2016). Informacionnaya tekhnologiya vybora transportnyh sredstv dlya organizacii mul'timodal'nyh perevozok gruzov. Naukovyi zhurnal: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Heometrychne modeliuvannia ta informatsiyni tekhnolohiyi, 2, 39–44.
- Baranovskaya, T. P., Pavlov, D. A. (2016). Modelirovanie krupnomasshtabnyh transportnyh setey s primeneniem metodov mnogokriterial'noy optimizacii i uchetom strukturnoy dinamiki. Nauchniy zhurnal KubGAU, 120 (06). Available at: http://ej.kubagro.ru/2016/06/pdf/111.pdf
- Zadorov, V. B., Fedusenko, E. V., Fedusenko, A. O. (2010). Zastosuvannia metodiv bahatokryterialnoi optymizatsiyi do planuvannia vantazhnykh perevezen. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 2, 27–30.
- Kreutzberger, E. D. (2008). Distance and time in intermodal goods transport networks in Europe: A generic approach. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 42 (7), 973–993. doi: 10.1016/j.tra.2008.01.012
- Andersen, J., Crainic, T. G., Christiansen, M. (2009). Service network design with management and coordination of multiple fleets. European Journal of Operational Research, 193 (2), 377–389. doi: 10.1016/j.ejor.2007.10.057
- Feng, F., Zhang, Q. (2015). Multimodal Transport System Coevolution Model Based on Synergetic Theory. Discrete Dynamics in Nature and Society, 2015, 1–10. doi: 10.1155/2015/108926
- Lei, K., Zhu, X., Hou, J., Huang, W. (2014). Decision of Multimodal Transportation Scheme Based on Swarm Intelligence. Mathematical Problems in Engineering, 2014, 1–10. doi: 10.1155/2014/932832
- Levkovec, P. R., Tovkun, D. L. (2001). Tekhnologicheskie i ekonomicheskie aspekty logisticheskogo upravleniya mul'timodal'nymi perevozkami. Systemni metody keruvannia, tekhnolohiya ta orhanizatsiia vyrobnytstva y ekspluatatsiyi avtomobiliv, 12, 262–269.
- Karpenko, O. O. (2007). Lohistyka v systemi zmishanykh perevezen. Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury, 13, 65–72.
- Beleckiy, Yu. V., Miroshnikova, M. V., Sergienko, A. V. (2015). Analiz sistem vzaimodeystviya razlichnyh vidov transporta na osnove formirovaniya transportno-logisticheskih cepey pri mul'timodal'nyh perevozkah. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. Volodymyra Dalia, 1, 210–212.
- Khalipova, N. V. (2013). Modeliuvannia lohistychnykh system mizhnarodnykh perevezen. Vestnik Vostochnoukrainskogo nacional'nogo universiteta imeni Vladimira Dalya, 5 (194), 73–80.
- Huzhevska, L. A., Basanets, T. Yu., Veronska, L. T. (2010). Vybir mytnoho rezhymu yak odna iz zadach mytnoi lohistyky. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 21, 111–114.
- Yablonskys, A. (2011). Mizhnarodna lohistyka y mytna diyalnist. Tezy dopov. mizhn. nauk.-prakt. konf. “Perspektyvy rozvytku informatsiynykh ta transportno-mytnykh tekhnolohiy u mytniy spravi, zovnishnoekonomichniy diyalnosti ta upravlinni orhanizatsiyamy”. Dnipropetrovsk.
- Servis dlia rozrakhunku vidstanei mizh mistamy. Available at: https://www.google.com.ua/maps/
- Taryfna stavka na vantazhni perevezennia. Available at: http://della.ua/price/66/
- Platnye dorogi v Evrope. Available at: https://autotraveler.ru/spravka/toll-road-in-europe.html#.Wiu-mEpl_IU
- Ekologicheskie zony v Germanii. Available at: http://traveleu.ru/roads/europeRoads.htm
- Zaborona rukhu vantazhnoho transportu u Yevropi. Available at: http://www.lkw-walter.ua/uk/pereviznyk/korisna-informaciya/svjatkovi-dni-iz-zaboronoju-transportuvannja
- Koncepciya organizacii kontreylernyh perevozok na «prostranstve 1520» (2011). Moscow: OAO «RZHD», 149.
- Dohovir pro Mizhnarodnyi zaliznychnyi tranzytnyi taryf ta MTT vid 01.03.2012 roku. Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/998_229/page12
- Mezhdunarodnyy zheleznodorozhnyy tranzitniy tarif MTT: Prilozhenie k Dogovoru o Mezhdunarodnom zheleznodorozhnom tranzitnom tarife. Varshava: Oficial'noe izdanie Komiteta OSZHD. Available at: http://portal.kazlogistics.kz/upload/iblock/70b/70bcce7ff5f28eaa0850e0b6cd65edd4.pdf
- Nakaz ministerstva infrastruktury Ukrainy vid 14.11.2016 r. No. 399 «Pro taryfnu polityku zaliznychnykh dorih derzhav-uchasnyts spivdruzhnosti nezalezhnykh derzhav na perevezennia vantazhiv v mizhnarodnomu spoluchenni na 2017 frakhtovyi rik». Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1559-16
- Onlain servis dlia rozrakhunku morskoho frakhtu. Available at: http://www.freight-charges.com/
- Subsidiary Company Container Terminal Odessa member of the HHLA Group. Information For Customers. Tarrifs: Actual Tariffs In Word Format. Available at: http://cto.od.ua/en/dep/law/law_1.html
- Prays-list na poslugi TOV «Agro-Soyuz-Termіnal». URL: http://asterminal.dp.ua/services/skladskie-uslugi/
- Bosov, A. A., Ilman, V. M., Khalipova, N. V. (2015). Multiple objects. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (57), 145–161. doi: 10.15802/stp2015/46075
- Halipova, N. V. (2014). Ocenka effektivnosti funkcionirovaniya mezhdunarodnyh logisticheskih system. Tekhnicheskie nauki – ot teorii k praktike: sb. st. po materialam ХХХVI mezhdunar. nauch.-prakt. konf. Novosibirsk: Izd. SibAK, 7 (32), 99–115.
- Halipova, N. V. (2015). Obosnovanie primeneniya diskretnogo principa maksimuma v metode faz pri proektirovanii logisticheskih sistem dostavki gruzov. Universum: Tekhnicheskie nauki, 1 (14). Available at: http://7universum.com/ru/tech/archive/item/1891
- Khalipova, N. V. (2015). International logistics systems design and effectiveness evaluation. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4 (58), 142–152. doi: 10.15802/stp2015/49222
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliya Khalipova, Arkadii Bosov, Iryna Prohoniuk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






