Особливості зміни і балансування аеродинамічної незрівноваженості робочого колеса осьового вентилятора низького тиску

Автор(и)

  • Lubov Olijnichenko Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0001-9351-6265
  • Gennadiy Filimonikhin Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-2819-0569
  • Andrey Nevdakha Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-0849-9331
  • Vladimir Pirogov Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-5843-4552

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.133105

Ключові слова:

осьовий вентилятор, аеродинамічні сили, аеродинамічна незрівноваженість, динамічне балансування, автобалансир, автобалансування

Анотація

Досліджені особливості зміни і балансування аеродинамічної неврівноваженості робочого колеса осьового вентилятора типу В-06-300 (Україна).

Знайдена аеродинамічна неврівноваженість робочого колеса, викликана установкою однієї лопатки:

– під іншим кутом атаки;

– з порушенням рівномірності кроку;

– не перпендикулярно до подовжньої осі робочого колеса;

– за наявністю відразу всіх трьох вище названих похибок встановлення.

Оцінена зміна аеродинамічної незрівноваженості від зміни густини повітря. Оцінений вплив температури повітря, висоти над рівнем моря, атмосферного тиску на густину повітря і аеродинамічну незрівноваженість.

Встановлено, що при іншому куті атаки і при порушенні перпендикулярності виникає динамічна незрівноваженість, у який моментна складова на порядок більша за статичну складову. При порушенні рівномірності кроку виникає тільки статична складова, що лежить у площині робочого колеса.

Серед розглянутих похибок найбільш небажаною є встановлення лопатки під іншим кутом атаки. При такій похибці аеродинамічна незрівноваженість у 6–8 разів більша, ніж при інших.

При зміні в робочому колесі кута атаки однієї лопатки на ±4° можна погіршити точність балансування робочого колеса до класу точності G 6,3 при частоті 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв.

Встановлено, що звичайну і аеродинамічну незрівноваженості можна балансувати одночасно. Балансування доцільно проводити динамічне в двох площинах корекції. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами.

На конкретному прикладі показана методика врахування аеродинамічної неврівноваженості в диференціальних рівняннях руху осьового вентилятора. Відповідно до методики складові аеродинамічної незрівноваженості додаються до відповідних складових звичайної незрівноваженості.

Одержані результати застосовні на етапах проектування і виготовлення осьових вентиляторів низького тиску. Їх застосування дозволить поліпшити вібраційні характеристики зазначених вентиляторів

Біографії авторів

Lubov Olijnichenko, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Інженер

Кафедра матеріалознавства та ливарного виробництва

Gennadiy Filimonikhin, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра деталей машин та прикладної механіки

Andrey Nevdakha, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Кандидат технічних наук

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Vladimir Pirogov, Центральноукраїнський національний технічний університет пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Кандидат фізико-математичних наук, старший викладач

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

Посилання

  1. Polyakov, V., Skvortsov, L. (1990). Pumps and Fans. Moscow: Stroyizdat, 336.
  2. Axial fans VO 06-300/VO-12-300. Gradvent. Available at: http://gradvent.org.ua/ventilyatory/ventilyatory-osevye/vo-06-300
  3. Ziborov, K., Vanga, G., Marenko, V. (2013). Imbalance As A Major Factor Influencing The Work Rotors Mine Main Fan. Modern engineering. Science and education, 3, 734–740. Available at: http://docplayer.ru/36451188-Udk-k-a-ziborov-g-k-vanzha-v-n-marenko.html
  4. Korneev, N. (2008). Aerodynamic disbalance of the turbocompressor as the reason of lowering of power indexes of internal combustion engines. Machine Builder, 10, 24–27.
  5. Korneev, N. V., Polyakova, E. V. (2014). The calculation of the aerodynamic the disbalance rotor of turbocharger ICE. Machine Builder, 8, 13–16.
  6. Idelson, A. M., Kuptsov, A. I. (2006). Elastic deformation of fan blades as a factor, influencing the gas-dynamic unbalance. Vestnik SSAU, 2-1 (10), 234–238.
  7. Idelson, A. M. (2003). Modeling of aerodynamic unbalance on fan blades. Problems and prospects of engine development, 180–185.
  8. Suvorov, L. M. (2009). Pat. No. 2419773 RU. Procedure for low speed mass balancing and aerodynamics of high speed vane rotor. MPK G01M 1/00 (2006.01). No. 2009109011/28; declareted: 11.03.2009; published: 27.05.2011, Bul. No. 15.
  9. Yang, X., Wu, C., Wen, H., Zhang, L. (2017). Numerical simulation and experimental research on the aerodynamic performance of large marine axial flow fan with a perforated blade. Journal of Low Frequency Noise Vibration and Active Control, 1–12. doi: 10.1177/0263092317714697
  10. Qu, X., Han, X., Bi, R., Tan, Y. (2015). Multi-objective genetic optimization of impeller of rail axial fan based on Kriging model. Zhongguo Jixie Gongcheng/China Mechanical Engineering, 26 (14), 1938–1943.
  11. Bamberger, K., Carolus, T. (2017). Development, Application, and Validation of a Quick Optimization Method for the Class of Axial Fans. Journal of Turbomachinery, 139 (11), 111001. doi: 10.1115/1.4036764
  12. Liu, Z., Han, B., Yeming, L., Yeming, L. (2017). Application of the objective optimization algorithm in parametric design of impeller blade, 50 (1), 19–27. Available at: http://journals.tju.edu.cn/zrb/Upload/PaperUpLoad/c3eb690d-ce15-49e7-98c4-2d431edf2c0d.pdf
  13. Almazo, D., Rodríguez, C., Toledo, M. (2013). Selection and Design of an Axial Flow Fan. World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Aerospace and Mechanical Engineering, 7 (5), 923–926.
  14. Filimonikhin, G., Olijnichenko, L. (2015). Investigation of the possibility of balancing aerodynamic imbalance of the impeller of the axial fan by correction of masses. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (77)), 30–35. doi: 10.15587/1729-4061.2015.51195
  15. Filimonikhin, G. B., Yatsun, V. V. (2009). Determination of the principal vector and the principal moment of aerodynamic forces acting on the rotating impeller of the fan. Collection of scientific works KNTU, 22, 364–370.
  16. Yatsun, V. V. (2009). A mathematical model of the self-important culmovami auto-balancers of the crank of the axis fan. Vesnik mining university, 9, 11–18.
  17. Filimonikhin, G., Filimonikhina, I., Yakymenko, M., Yakimenko, S. (2017). Application of the empirical criterion for the occurrence of auto-balancing for axisymmetric rotor on two isotropic elastic supports. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (86)), 51–58. doi: 10.15587/1729-4061.2017.96622
  18. Olijnichenko, L., Goncharov, V., Sidei, V., Horpynchenko, O. (2017). Experimental study of the process of the static and dynamic balancing of the axial fan impeller by ball auto-balancers. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (1 (86)), 42–50. doi: 10.15587/1729-4061.2017.96374
  19. Olijnichenko, L., Hruban, V., Lichuk, M., Pirogov, V. (2018). On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (91)), 27–35. doi: 10.15587/1729-4061.2018.123025
  20. Brusylovskyy, I. V. (1984). Aerodynamics of axial fans. Мoscow: Engineering, 240.
  21. Alexandrov, V. L. (1951). Balloon screws. Мoscow: Oborongiz, 493.
  22. Zahordan, A. M. (1955). The elementary theory of the helicopter. Мoscow: Voenizdat, 216.
  23. World Meteorological Organization Global Weather & Climate Extremes Archive. Arizona State University. Available at: https://wmo.asu.edu
  24. Khrgian, A. Kh. (1969). Fizika atmosfery [Physics of the atmosphere]. Leningrad: Gidrometeoizdat, 476.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-08

Як цитувати

Olijnichenko, L., Filimonikhin, G., Nevdakha, A., & Pirogov, V. (2018). Особливості зміни і балансування аеродинамічної незрівноваженості робочого колеса осьового вентилятора низького тиску. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(7 (93), 71–81. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.133105

Номер

Розділ

Прикладна механіка