Теоретичні дослідження ефективності вдосконаленого поздовжнього профілю хрестовин стрілочних переводів

Автор(и)

  • Vitalii Kovalchuk Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052, Україна https://orcid.org/0000-0003-4350-1756
  • Mykola Sysyn Дрезденський Технічний Університет Гетнерштрассе, 3/353, м. Дрезден, Німеччина, D-01069, Німеччина https://orcid.org/0000-0001-6893-0018
  • Julia Sobolevska Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052, Україна https://orcid.org/0000-0002-8087-2014
  • Olga Nabochenko Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052, Україна https://orcid.org/0000-0001-6048-2556
  • Bogdan Parneta Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0002-2696-2449
  • Andriy Pentsak Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Україна https://orcid.org/0000-0001-7491-6730

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139502

Ключові слова:

хрестовина, стрілочний перевід, рухомий склад залізниць, повздовжній профіль, динамічні сили

Анотація

Розроблений комплексний метод підвищення терміну служби хрестовин стрілочних переводів, що базується на врахуванні поздовжнього профілю хрестовини, величини динамічних сил та нормальних напружень.

Удосконалено поздовжній профіль хрестовини марки 1/11 проекту 1740 методом виконання наплавки у польових умовах експлуатації. Уклони траєкторії після проходу середньостатичного колеса запропонованим профілем сягають 3,7 ‰, замість 10 ‰ у заводського профілю хрестовини.

Встановлено, що збільшення навантаження на хрестовину до 60 % за рахунок просадки під брусом хрестовини призводить до прискореного розладнання хрестовини, внаслідок виникнення втомних дефектів на поверхні кочення, при цьому витрати на експлуатацію хрестовини збільшуються у п’ять разів.

Проведено моделювання динамічної взаємодії рухомого складу із заводським та запропонованим поздовжніми профілями хрестовин. Розрахунки динамічних процесів нелінійної взаємодії рухомого складу залізниць із хрестовиною заводського профілю і профілю відновленого наплавкою показали, що величина сил у запропонованій хрестовині при швидкості руху 150 км/год є на 50 % нижчою порівняно із заводським поздовжнім профілем. При лінійному моделюванні динамічних добавок сил величина сил зменшується у запропонованого профілю до 30 %.

Розраховано графічним методом величини осьових моментів інерції та моментів опору у характерних перерізах хрестовини. Проведено оцінку напружено-деформованого стану хрестовини із використанням рівнянь п’яти моментів для нерозрізної балки на пружних точкових опорах. Встановлено, що напруження при статичному розрахунку хрестовини є невисокими і набагато меншими за гранично допустиму величину напружень для даної марки сталі. Тому можна стверджувати, що хрестовина працює під навантаженням за рахунок використання наявних резервів міцності

Біографії авторів

Vitalii Kovalchuk, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052

Кандидат технічних наук

Кафедра «Рухомий склад і колія»

Mykola Sysyn, Дрезденський Технічний Університет Гетнерштрассе, 3/353, м. Дрезден, Німеччина, D-01069

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Проектування залізничної інфраструктури»

Julia Sobolevska, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Фундаментальні дисципліни»

Olga Nabochenko, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. І. Блажкевич, 12а, м. Львів, Україна, 79052

Кандидат технічних наук

Кафедра «Рухомий склад і колія»

Bogdan Parneta, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Будівельне виробництво»

Andriy Pentsak, Національний університет «Львівська політехніка» вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра «Будівельне виробництво»

Посилання

  1. Rybkin, V. V., Panchenko, P. V., Tokariev, S. O. (2012). Istorychnyi analiz teoretychnykh ta eksperymentalnykh doslidzhen dynamiky koliyi, strilochnykh perevodiv ta rukhomoho skladu. Zbirnyk naukovykh prats Donetskoho in-tu zalizn. tr-tu, 32, 277–288.
  2. Danilenko, E. I., Kutah, A. P., Taranenko, S. D. (2001). Strelochnye perevody zheleznyh dorogo Ukrainy. Kyiv: Kievskiy institut zheleznodorozhnogo transporta, 296.
  3. Danilenko, E. I., Orlovskyi, A. M., Kurhan, M. B., Yakovliev, V. O. et. al. (2012). Instruktsiya z ulashtuvannia ta utrymannia koliyi zaliznyts Ukrainy. Kyiv: «NVP Polihrafservis», 395.
  4. Orlovskyi, A. M., Kalenyk, K. L., Kovalchuk, V. V. (2012). Doslidzhennia pozdovzhnoho profiliu zhorstkykh khrestovyn na zalizobetonnykh brusakh. Visnyk Dnipropetr. nats. un-tu zal. transp. im. ak. V. Lazariana, 41, 130–135.
  5. Gerber, U., Sysyn, M. P., Kowaltschuk, W. W., Nabotschenko, O. S. (2017). Geometrische Optimierung von Weichenherzstücken. EIK Eisenbahningieur kompendium. Euralpres. Deutschland, Hamburg, 229–240.
  6. Esveld, C. (2001). Modern railway track. MRT-Production, 653.
  7. Kovalchuk, V., Bal, O., Sysyn, M. (2017). Development of railway switch frog diagnostics system. 6th International Scientific Conference organized by Railway Research Institute and Faculty of Transport of Warsaw University of Technology. Warsaw.
  8. Gerber, U., Fengler, W., Zoll, A. (2016). Das Messsystem ESAH-M. In: EIK – Eisenbahningenieurkalender Jahrbuch für Schienenverkehr & Technik, 49–62.
  9. Danilenko, E. I. (2010). Zaliznychna koliya. Ulashtuvannia, proektuvannia i rozrakhunky, vzaiemodiya z rukhomym skladom. Vol. 1. Kyiv: Inpres, 528.
  10. Danilenko, E. I., Karpov, M. I., Boiko, V. D. et. al. (2007). Harantiyni stroky sluzhby ta umovy zabezpechennia harantiynoi ekspluatatsiyi metalevykh elementiv strilochnykh perevodiv. Kyiv: Transport Ukrainy, 56.
  11. Polozhennia pro normatyvni stroky sluzhby strilochnykh perevodiv u riznykh ekspluatatsiynykh umovakh (2003). Kyiv: Transport Ukrainy, 30.
  12. Concluding Technical Report. INNOTRACK, Innovative Track Systems. Available at: http://www.charmec.chalmers.se/innotrack/
  13. Kovalchuk, V., Bolzhelarskyi, Y., Parneta, B., Pentsak, A., Petrenko, O., Mudryy, I. (2017). Evaluation of the stressed-strained state of crossings of the 1/11 type turnouts by the finite element method. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (88)), 10–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.107024
  14. TU U 27.3-26524137-1340:2005. Khrestovyny zaliznychni staroprydatni vidremontovani v koliyi naplavkoiu. Derzhavna administratsiya zaliznychnoho transportu Ukrainy (2006). Kyiv: VD «Manufaktura», 40.
  15. Nicklisch, D., Nielsen, J. C. O., Ekh, M., Johansson, A., Pålsson, B., Zoll, A., Reinecke, J. (2009). Simulation of wheel–rail contact and subsequent material degradation in switches & crossings. Proceedings of the 21st International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD). Stockholm, Sweden.
  16. Kovalchuk, V., Markul, R., Bal, O., Мilyanych, A., Pentsak, A., Parneta, B., Gajda, A. (2017). The study of strength of corrugated metal structures of railroad tracks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (86)), 18–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.96549
  17. Salajka, V., Smolka, M., Kala, J., Plášek, O. (2017). Dynamical response of railway switches and crossings. MATEC Web of Conferences, 107, 00018. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201710700018
  18. Kovalchuk, V., Kovalchuk, Y., Sysyn, M., Stankevych, V., Petrenko, O. (2018). Estimation of carrying capacity of metallic corrugated structures of the type Multiplate MP 150 during interaction with backfill soil. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (91)), 18–26. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.123002
  19. Kassa, E. (2007). Dynamic train-turnout interaction: mathematical modelling, numerical simulation and field testing. Chalmers University of Technology, Göteborg.
  20. Kovalchuk, V., Markul, R., Pentsak, A., Parneta, B., Gayda, O., Braichenko, S. (2017). Study of the stress-strain state in defective railway reinforced-concrete pipes restored with corrugated metal structures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (1 (89)), 37–44. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.109611
  21. Myamlin, S. V. (2002). Modelirovanie dinamiki rel'sovyh ekipazhey. Dnepropetrovsk: Novaya ideologiya, 240.
  22. Alad'ev, V. Z., Bogdyavichyus, M. A. (2001). MAPLE 6: Reshenie matematicheskih, statisticheskih i fiziko-tekhnicheskih zadach. Moscow: Laboratoriya Bazovyh Znaniy, 824.
  23. Met'yuz, D. G., Fink, K. D. (2001). Chislennye metody. Ispol'zovanie MATLAB. Moscow: Izdatel'skiy dom «Vil'yams», 720.
  24. Gule, Zh. (1985). Soprotivlenie materialov. Moscow: Shkola, 193.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-15

Як цитувати

Kovalchuk, V., Sysyn, M., Sobolevska, J., Nabochenko, O., Parneta, B., & Pentsak, A. (2018). Теоретичні дослідження ефективності вдосконаленого поздовжнього профілю хрестовин стрілочних переводів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(1 (94), 27–36. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139502

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи