Дослідження впливу виробничих умов територіальних логістичних систем заготівлі молока на потребу у спеціалізованих автоцистернах

Автор(и)

  • Anatoliy Tryhuba Львівський національний аграрний університет вул. В. Великого, 1, м. Дубляни, Жовківський р-н, Львівська обл., Україна, 80381, Україна https://orcid.org/0000-0001-8014-5661
  • Oleg Zachko Львівський державний університет безпеки вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007, Україна https://orcid.org/0000-0002-3208-9826
  • Vitalij Grabovets Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0002-0340-185X
  • Olha Berladyn https://orcid.org/0000-0001-6002-108X
  • Irina Pavlova Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна https://orcid.org/0000-0003-1506-6064
  • Mykola Rudynets Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142227

Ключові слова:

ефективні управлінські рішення, оптимальне управління, логістичні системи, заготівля молока, парк автомобілів

Анотація

Проведено дослідження впливу мінливих виробничих умов та складових транспортних процесів на потребу у спеціалізованих автомобілях для систем заготівлі молока. На підставі прогнозування добових обсягів заготівлі молока від сімейних молочних ферм встановлено, що існує два періоди надходження молока впродовж календарного року – інтенсивний (з травня до вересня) та неінтенсивний (інші місяці). На підставі хронометрування транспортних процесів із використанням автоцистерн Hyundai HD-65 STD+Г6-ОТА-3,9 виконані виробничі експерименти. Встановлено, що тривалості транспортних операцій описуються законом розподілу Вейбулла. Питомі тривалості завантаження автоцистерн Hyundai HD-65 STD+Г6-ОТА-3,9 у сімейних молочних фермах та їх розвантаження у переробному цеху мають математичне сподівання відповідно 0,92 та 0,52 год/тону молока, а їх середньоквадратичне відхилення – 0,018 та 0,008 год/тону молока.

На прикладі виробничих умов Бродівського району Львівської області проведено імітаційне моделювання транспортних процесів доставки молока від виробників до переробного цеху із врахуванням мінливих виробничих умов та складових транспортних процесів. Встановлено, що зі зростанням добового обсягу заготівлі молока від 6 до 66 тонн/добу, зростають оцінки математичного сподівання сумарної добової кількості виконаних маршрутів автоцистернами Hyundai HD–65 STD+Г6–ОТА–3,9 за лінійною залежністю. Пробіг цих автоцистерн та тривалість їх використання, зі зростання добового обсягу заготівлі молока, зростають за поліноміальними залежностями другого ступеня. Вантажообіг змінюється частково дискретно від 820 до 4610 т·км, що зумовлено зміною технологічно потребої кількості автоцистерн.

Встановлено, що потреба у спеціалізованих автомобілях Hyundai Hyundai HD–65 STD+Г6–ОТА–3,9 впродовж календарного року змінюється від 1 до 4 одиниць. Із січня по березень та із жовтня по грудень окремого календарного року слід організовувати виконання транспортних процесів у одну зміну, а із квітня по вересень у дві зміни. Отримані розподіли мінливих складових виробничих умов і транспортних процесів, а також залежності показників використання автоцистерн від обсягів заготівлі молока, лежать в основі створення інформаційної системи підтримки прийняття рішень у логістичних системах заготівлі молока. Також вони є основою планування роботи парку спеціалізованих автомобілів та проектування логістичних систем заготівлі молока

Біографії авторів

Anatoliy Tryhuba, Львівський національний аграрний університет вул. В. Великого, 1, м. Дубляни, Жовківський р-н, Львівська обл., Україна, 80381

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра інформаційних систем та технологій

Oleg Zachko, Львівський державний університет безпеки вул. Клепарівська, 35, м. Львів, Україна, 79007

Доктор технічних наук, професор

Кафедра права та менеджменту у сфері цивільного захисту

Vitalij Grabovets, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Olha Berladyn

Кандидат педагогічних наук

Irina Pavlova, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобілів і транспортних технологій

Mykola Rudynets, Луцький національний технічний університет вул. Львівська, 75, м. Луцьк, Україна, 43018

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра туризму та цивільної безпеки

Посилання

  1. Aleksejevs, R., Guseinovs, R., Medvedev, A. N., Guseynov, S. E. (2016). Groupage Cargo Transportation Model. Transport and Telecommunication Journal, 17 (1), 60–72. doi: https://doi.org/10.1515/ttj-2016-0007
  2. Liotta, G., Stecca, G., Kaihara, T. (2015). Optimisation of freight flows and sourcing in sustainable production and transportation networks. International Journal of Production Economics, 164, 351–365. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2014.12.016
  3. Petraška, A., Čižiūnienė, K., Prentkovskis, O., Jarašūnienė, A. (2018). Methodology of Selection of Heavy and Oversized Freight Transportation System. Transport and Telecommunication Journal, 19 (1), 45–58. doi: https://doi.org/10.2478/ttj-2018-0005
  4. Bazaras, D., Batarlienė, N., Palšaitis, R., Petraška, A. (2013). Optimal road route selection criteria system for oversize goods transportation. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, 8 (1), 19–24. doi: https://doi.org/10.3846/bjrbe.2013.03
  5. Bula, G. A., Prodhon, C., Gonzalez, F. A., Afsar, H. M., Velasco, N. (2017). Variable neighborhood search to solve the vehicle routing problem for hazardous materials transportation. Journal of Hazardous Materials, 324, 472–480. doi: https://doi.org/10.1016/j.jhazmat.2016.11.015
  6. Doumiati, M., Erhart, S., Martinez, J., Sename, O., Dugard, L. (2014). Adaptive control scheme for road profile estimation: application to vehicle dynamics. IFAC Proceedings Volumes, 47 (3), 8445–8450. doi: https://doi.org/10.3182/20140824-6-za-1003.00986
  7. Gardziejczyk, W., Zabicki, P. (2017). Normalization and variant assessment methods in selection of road alignment variants – case study. Journal of civil engineering and management, 23 (4), 510–523. doi: https://doi.org/10.3846/13923730.2016.1210223
  8. Newnam, S., Goode, N., Salmon, P., Stevenson, M. (2017). Reforming the road freight transportation system using systems thinking: An investigation of Coronial inquests in Australia. Accident Analysis & Prevention, 101, 28–36. doi: https://doi.org/10.1016/j.aap.2017.01.016
  9. Park, S.-W. (2004). Modeling of deformational characteristics in unbound granular geomaterials. KSCE Journal of Civil Engineering, 8 (3), 281–285. doi: https://doi.org/10.1007/bf02836010
  10. Pauer, G. (2017). Development Potentials and Strategic Objectives of Intelligent Transport Systems Improving Road Safety. Transport and Telecommunication Journal, 18 (1), 15–24. doi: https://doi.org/10.1515/ttj-2017-0002
  11. Petraška, A., Čižiūnienė, K., Jarašūnienė, A., Maruschak, P., Prentkovskis, O. (2017). Algorithm for the assessment of heavyweight and oversize cargo transportation routes. Journal of Business Economics and Management, 18 (6), 1098–1114. doi: https://doi.org/10.3846/16111699.2017.1334229
  12. Andrés, L., Padilla, E. (2015). Energy intensity in road freight transport of heavy goods vehicles in Spain. Energy Policy, 85, 309–321. doi: https://doi.org/10.1016/j.enpol.2015.06.018
  13. Bartuška, L., Biba, V., Jeřábek, K. (2016). Verification of Methodical Procedure for Determining the Traffic Volumes Using Short-term Traffic Surveys. Procedia Engineering, 161, 275–281. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.08.553
  14. Benekos, I., Diamantidis, D. (2017). On risk assessment and risk acceptance of dangerous goods transportation through road tunnels in Greece. Safety Science, 91, 1–10. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2016.07.013
  15. Kombe, T., Ele, P., Offole, F., Miasse, H. O. (2017). Modelling an Interactive Road Signs System, Using Petri Nets. Transport and Telecommunication Journal, 18 (1), 34–44. doi: https://doi.org/10.1515/ttj-2017-0004
  16. Palšaitis, R., Petraška, A. (2012). Heavyweight and Oversized Cargo Transportation Risk Management. Transport and Telecommunication, 13 (1). doi: https://doi.org/10.2478/v10244-012-0005-9
  17. Tryhuba, A. M., Rudynets, M. V. (2011). Coordination of work in integrated projects molocharstva. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (6 (49)), 13–16. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/2373/2175
  18. Tryhuba, A. (2014). Argumentation of the parameters of the system of purveyance of milk collected from the private farm-steads within a single administratinve district. Econtechhod: An international quarterly journal on economics in technology, new technologies and modelling processes, 3 (4), 23–27. Available at: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-260b6838-5519-40e7-839d-f9e4cf89e7d6
  19. Sydorchuk, O. V., Tryhuba, A. M., Sydorchuk, L. L. (2016). Inzheneriya kooperovanoho vyrobnytstva molochnoi produktsiyi: systemno-proektni osnovy. Nizhyn: Vydavets PP Lysenko M. M., 352.
  20. Sidorchuk, O. V., Triguba, A. M., Panyura, Ya. Y., Sholud'ko, P. V. (2010). Features of situational management by the maintenance and the lead time of works in the integrated projects agrarian production. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (2 (43)), 46–48. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/2507/2295
  21. Tryhuba, A. M., Sholudko, P. V., Malanchuk, O. V., Rudynets, M. V. (2013). Production and technological risk formation in the integrated agricultural production programs. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (61)), 203–206. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/6776/6021
  22. Tryhuba, A. M. (2017). Systemno-proektni osnovy upravlinnia rozvytkom tekhnolohichnykh struktur vyrobnytstva molochnoi produktsiyi. Odessa, 46.
  23. Tryhuba, A. M., Sholudko, P. V., Sydorchuk, L. L., Boiarchuk, O. V. (2016). System-value principles of management of integrated programs of the milk production development based on modeling. Bulletin of NTU "KhPI". Series: Strategic Management, Portfolio, Program and Project Management, 2 (1174), 103–107. doi: https://doi.org/10.20998/2413-3000.2016.1174.23
  24. Tryhuba, A. M., Lub, P. M., Sharybura, A. O., Hrabovets, V. V. (2014). Vplyv terytorialnoho roztashuvannia punktiv zahotivli silskohospodarskoi produktsiyi na efektyvnist funktsionuvannia transportnoi systemy. Mizhvuzivskyi zbirnyk naukovykh prats Lutskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, 45, 564–567.
  25. Vorkut, T. A. (2008). Proektnyi analiz. Kyiv: UTsDK, 440.
  26. Zakon Ukrainy «Pro moloko ta molochni produkty» vid 24 chervnia 2004 roku No. 1870-IV (2004). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy.
  27. Seriya standartov ISO9000. Oficial'nye dokumenty. Available at: http://staratel.com/iso/ISO9000/Doc/index.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-13

Як цитувати

Tryhuba, A., Zachko, O., Grabovets, V., Berladyn, O., Pavlova, I., & Rudynets, M. (2018). Дослідження впливу виробничих умов територіальних логістичних систем заготівлі молока на потребу у спеціалізованих автоцистернах. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (95), 59–70. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142227

Номер

Розділ

Процеси управління