Розробка підходу до забезпечення стійкості системи тягового електропостачання постійного струму

Автор(и)

  • Viktor Sychenko Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-9533-2897
  • Valeriy Kuznetsov Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-4165-1056
  • Yevhen Kosariev Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-3574-7414
  • Petro Hubskyi Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-0216-7256
  • Vasiliy Belozyorov Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-9652-7303
  • Vadym Zaytsev Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0001-7265-4343
  • Mykola Pulin Регіональне відділення "Львівська залізниця" об'єднання "Укрзалізниця" вул. Гоголя, 1, м. Львів, Україна, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0003-0929-671X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142936

Ключові слова:

система тягового електропостачання, регулятор напруги, область стійкості, нелінійний рекурентний аналіз

Анотація

В результаті застосування кількісного підходу до розрахунку статичної стійкості системи тягового електропостачання було встановлено, що в процесі руху поїзда по реальній ділянці мають місце зони відсутності стійкості по напрузі. Точне вирішення завдання оцінки стійкості надзвичайно ускладнене необхідністю розрахунку нелінійних залежностей, котрі визначають режими роботи системи тягового електропостачання і електрорухомого складу.

В пропонованій роботі виконане конструювання системи чотирьох автономних нелінійних диференціальних рівнянь на основі експериментальних даних, що моделюють поведінку струму і напруги в контактній мережі. Також були розраховані області стійкості регуляторів напруги в тяговій мережі, що стабілізують напругу на струмоприймачах електрорухомого складу.

Одержані області стійкості регуляторів напруги дозволили оцінити запаси стійкості і встановити найбільш робастні з побудованих регуляторів. В результаті проведених досліджень виявлено, що нелінійний регулятор має кращі робастні властивості, чим лінійний. При цьому стійкість лінійного регулятора дуже вузька – ∆k=0,000004, що на порядок менше, чим для нелінійного регулятора. При застосуванні нелінійного регулятора напруга в контактній мережі стабілізується в 3 рази швидше незалежно від місця його розташування.

Використання розробленого підходу дозволить здійснювати розрахунки областей стійкості варіантних схемних рішень тягової мережі при впровадженні швидкісного руху та звузити діапазон коливань напруги. Розроблені динамічна модель процесів електроспоживання в тяговій мережі та регулятор напруги можуть бути використані при побудові інтелектуальної, адаптивної системи тягового електропостачання для швидкісного руху

Біографії авторів

Viktor Sychenko, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інтелектуальних систем електропостачання

Valeriy Kuznetsov, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інтелектуальних систем електропостачання

Yevhen Kosariev, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Асистент

Кафедра інтелектуальних систем електропостачання

Petro Hubskyi, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Аспірант

Кафедра інтелектуальних систем електропостачання

Vasiliy Belozyorov, Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор фізико-математичних наук, професор

Кафедра комп’ютерних технологій

Vadym Zaytsev, Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра комп’ютерних технологій

Mykola Pulin, Регіональне відділення "Львівська залізниця" об'єднання "Укрзалізниця" вул. Гоголя, 1, м. Львів, Україна, 79000

Заступник начальника служби електропостачання

Посилання

  1. Sychenko, V. H., Rogosa, A. V., Pulin, M. M. (2018). Quantitative Assessment of the Durability of the Continuous Supply System. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 3, 69–74.
  2. Sychenko, V., Bosiy, D., Kosarev, E. (2015). Improving the quality of voltage in the system of traction power supply of direct current. Archives of Transport, 35 (3), 63–70. doi: https://doi.org/10.5604/08669546.1185193
  3. Kirilenko, A. V. (Ed.) (2014). Intellektual'nye ehlektroehnergeticheskie sistemy: ehlementy i rezhimy. Kyiv: IEHD NAN Ukrainy, 408.
  4. Elsayed, A. T., Mohamed, A. A., Mohammed, O. A. (2015). DC microgrids and distribution systems: An overview. Electric Power Systems Research, 119, 407–417. doi: https://doi.org/10.1016/j.epsr.2014.10.017
  5. Webber, C. L., Marwan, N. (Eds.) (2015). Recurrence Quantification Analysis. Theory and Best Practices. Springer. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-07155-8
  6. Liu, Z. (2010). Chaotic Time Series Analysis. Mathematical Problems in Engineering, 2010, 1–31. doi: https://doi.org/10.1155/2010/720190
  7. Kantz, H., Schreiber, T. (2003). Nonlinear Time Series Analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 388. doi: https://doi.org/10.1017/cbo9780511755798
  8. Georgiev, N. V., Gospodinov, P. N., Petrov, V. G. (2006). Multi-variant time series based reconstruction of dynamical Systems. Advanced Modeling and Optimization, 8 (1), 53–64.
  9. Petrov, V., Kurths, J., Georgiev, N. (2003). Reconstructing differential equation from a time series. International Journal of Bifurcation and Chaos, 13 (11), 3307–3323. doi: https://doi.org/10.1142/s0218127403008715
  10. Marwan, N., Carmenromano, M., Thiel, M., Kurths, J. (2007). Recurrence plots for the analysis of complex systems. Physics Reports, 438 (5-6), 237–329. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-75632-3_5
  11. Khalil, H. K. (1996). Nonlinear systems. New-Jersey: Prentice Hall, 748.
  12. Modarresi, J., Gholipour, E., Khodabakhshian, A. (2016). A comprehensive review of the voltage stability indices. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 63, 1–12. doi: https://doi.org/10.1016/j.rser.2016.05.010
  13. Ashraf, S. M., Gupta, A., Choudhary, D. K., Chakrabarti, S. (2017). Voltage stability monitoring of power systems using reduced network and artificial neural network. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 87, 43–51. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2016.11.008
  14. Attar, M., Homaee, O., Falaghi, H., Siano, P. (2018). A novel strategy for optimal placement of locally controlled voltage regulators in traditional distribution systems. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 96, 11–22. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2017.09.028
  15. Li, Q. (2015). New generation traction power supply system and its key technologies for electrified railways. Journal of Modern Transportation, 23 (1), 1–11. doi: https://doi.org/10.1007/s40534-015-0067-1
  16. Technical specifications for interoperability relating to the energy subsystem of the rail system in the Union. Commission regulation (EU) No 1301/2014 of 18 November 2014.
  17. Arzhannikov, B. A., Nabojchenko, I. O. (2015). Koncepciya usileniya sistemy tyagovogo ehlektrosnabzheniya postoyannogo toka 3,0 kV. Ekaterinburg: UrGUPS, 258.
  18. Szeląg, A. (2017). Electrical power infrastructure for modern rolling stock with regard to the railway in Poland. Archives of transport, 42 (2), 75–83.
  19. Gantmacher, F. R. (2000). The Theory of Matrices. Providence, Rhode Island: AMS Chelsea Publising, 550.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-24

Як цитувати

Sychenko, V., Kuznetsov, V., Kosariev, Y., Hubskyi, P., Belozyorov, V., Zaytsev, V., & Pulin, M. (2018). Розробка підходу до забезпечення стійкості системи тягового електропостачання постійного струму. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2 (95), 47–56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.142936