Аналіз технологічних інновацій цифрового маркетингу

Автор(и)

  • Mykhailo Oklander Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна https://orcid.org/0000-0002-1268-6009
  • Tatyana Oklander Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-3955-9808
  • Oksana Yashkina Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044, Україна https://orcid.org/0000-0002-8028-575X
  • Irina Pedko Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-6005-7007
  • Maryna Chaikovska Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082, Україна https://orcid.org/0000-0002-9490-5112

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.143956

Ключові слова:

нативний контент, штучний інтелект, мобільний маркетинг, Інтернет речей, партнерський маркетинг

Анотація

Розглянуто основні технологічні інновації цифрового маркетингу як специфічної форми маркетингу в умовах інформатизації суспільства. Обґрунтовано, що головним напрямком цифрового маркетингу є персоніфіковане відношення до користувачів. Доведено, що персоніфікований зв’язок з потенційним клієнтом стає суттю маркетингу, першопричиною його ефективності. Показано, що цифрові методи обробки та використання інформації стають основним джерелом підвищення ефективності маркетингу.

Необхідність порівняльного аналізу технологічних інновацій цифрового маркетингу обумовлена тим, що науково-технічний розвиток стимулює виникнення значної кількості методів впливу на споживача. Дослідження цих методів дозволяє виявити їх сильні сторони для використання при розробці маркетингової стратегії та тактики підприємств.

В результаті дослідження виділена система класичних інструментів цифрового маркетингу – пошукова оптимізація, контекстна реклама, маркетинг в соціальних мережах, технологія великих даних, ретаргетінг, електрона пошта. Визначено сутність, зміст, призначення та область використання інструментів цифрового маркетингу, які з’явилися в результаті новітніх технологічних інновацій – нативний контент, штучний інтелект, інтеграція маркетингових технологій, віртуальна і доповнена реальність, голосові боти, Інтернет речей, відео- і мобільний маркетинг, партнерський маркетинг. Виділено п’ять стратегій монетизації додатків в мобільному маркетингу. Виконано аналіз CPI-мереж з орієнтацією на мобільний і невмотивований трафік. Розроблено модель взаємодії контрагентів та принципи інтегрованого підходу проектів партнерського маркетингу, зокрема показано необхідність пошуку розумного, обґрунтованого компромісного плану. При цьому задачу вибору оптимального варіанту проекту сформульовано як задачу багатокритеріальної оптимізації. Проведено аналіз методів вирішення цієї задачі та надано відповідні рекомендації щодо вибору найбільш доцільного методу.

Значимість отриманих результатів обумовлена тим, що вони можуть стати теоретичною базою підвищення ефективності маркетингової діяльності в умовах інформатизації суспільства за рахунок використання адекватних стратегій монетизації, покращення форм взаємодії контрагентів партнерського маркетингу, виявлення умов застосування, переваг і недоліків технологічних інновацій цифрового маркетингу. На відміну від відомих методів підвищення ефективності маркетингової діяльності запропоновані підходи створюють підґрунтя для прибуткової роботи в умовах цифрової економіки

Біографії авторів

Mykhailo Oklander, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра маркетингу

Tatyana Oklander, Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра економіки та підприємництва

Oksana Yashkina, Одеський національний політехнічний університет пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна, 65044

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Irina Pedko, Одеська державна академія будівництва та архітектури вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, директор інституту

Кафедра економіки та підприємництва

Maryna Chaikovska, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу та бізнес-адміністрування

Посилання

  1. Rudelius, V., Azarian, O. M., Babenko, N. O. et. al. (2009). Marketynh. Kyiv, 2009. 648 p.
  2. Bhalla, G. (2011). Collaboration and co-creation: New platforms for marketing and innovation. Springer, 205. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-7082-4
  3. Lovelock, Ch. H., Wirtz, J. (2016). Services Marketing: People, Technology, Strategy. World Scientific Publishing Co Pte Ltd, 800. doi: https://doi.org/10.1142/y0001
  4. Godin, S. (2012). All marketers are liars: The power of telling authentic stories in a low-trust world. New York: Penguin.
  5. Illiashenko, S. M., Ivanova, T. Ye. (2015). Internet promotion tools and techniques: analytical review. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 3, 20–32.
  6. Oklander, M. A., Oklander, T. O., Yashkina, O. I. (2018). Marketing research trends: online panels and online communities. Marketing and Management of Innovations, 1, 118–129. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-08
  7. Oklander, M. A., Oklander, T. O., Yashkina, O. I. et. al. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia. Odessa: Astroprynt, 292.
  8. Shaban, K. S., Zozulov, O. V. (2015). Classification of Interorganizational Associations is in Context of Forming of Innovative Politics of Industrially-Productive Enterprise. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 12, 402–410.
  9. Edelman, B., Brandi, W. (2015). Risk, Information, and Incentives in Online Affiliate Marketing. Journal of Marketing Research, 52 (1), 1–12. doi: https://doi.org/10.1509/jmr.13.0472
  10. Snyder, P., Kanich, C. (2016). Characterizing fraud and its ramifications in affiliate marketing networks. Journal of Cybersecurity, 2 (1), 71–81. doi: https://doi.org/10.1093/cybsec/tyw006
  11. Mironenko, D. S. (2017). Functional model of the system promotion affiliate program in partner networks. Visnyk Pryazovskoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu, 34, 176–181.
  12. Chaikovska, M., Chaikovskyi, M. (2018). Strategies for implementation of affiliate-projects in marketing activity. Scientific Journal of Polonia University, 27 (2), 18–25. doi: https://doi.org/10.23856/2702
  13. Zadeh, L. A. (1965). Fuzzy sets. Information and Control, 8 (3), 338–353. doi: https://doi.org/10.1016/s0019-9958(65)90241-x
  14. Raskin, L. G., Sira, O. V. (2008). Nechetkaya matematyka. Kharkiv, 352.
  15. Pawlak, Z. (1982). Rough sets. International Journal of Computer & Information Sciences, 11 (5), 341–356. doi: https://doi.org/10.1007/bf01001956
  16. Raskin, L., Sira, O. (2016). Method of solving fuzzy problems of mathematical programming. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (4 (83)), 23–28. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.81292
  17. Raskin, L., Sira, O. (2016). Fuzzy models of rough mathematics. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (84)), 53–60. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.86739

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-09

Як цитувати

Oklander, M., Oklander, T., Yashkina, O., Pedko, I., & Chaikovska, M. (2018). Аналіз технологічних інновацій цифрового маркетингу. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (95), 80–91. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.143956

Номер

Розділ

Процеси управління